// چهار شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳

بازی موبایل Pokemon Go تاکنون مبلغ ۱۴ میلیون دلار درآمد داشته است

به نظر می‌رسد موفقیت‌های بازی تازه منتشر شده Pokémon Go تمامی ندارد، زیرا بر طبق گزارش موسسه SuperData این بازی از زمان انتشار در سه‌شنبه هفته گذشته تاکنون ۱۴ میلیون دلار درآمد داشته است. با زومجی همراه باشید.

کمپانی نینتندو در سال گذشته و به واسطه همکاری با کمپانی DeNa به صورت جدی وارد بازار بازی‌های موبایل شده و اولین محصول خود بر روی این پلتفرم را تحت عنوان  Miitomo عرضه کرد که با موفقیت‌های متعددی همراه بود. اما به نظر می‌رسد دوران پرفروغ کمپانی نینتندو در حوزه بازی‌های موبایل تازه آغاز شده است. «پوکمون گو» به عنوان دومین محصول این کمپانی، که حاصل همکاری با استودیو نیانتیک لبز (Niantic Labs) است، سه‌شنبه هفته گذشته عرضه شد. حال بر طبق اعلام موسسه سوپردیتا بازی Pokémon Go تا روز سه‌شنبه هفته جاری مبلغ ۱۴ میلیون دلار درآمد داشته است.

بازی موبایل Pokémon Go در عرض یک هفته توانسته است تمامی بازی‌های پیشین Pokémon از جمله Pokemon Shuffle Mobile و Ingress، بازی پیشین استودیو نیانتیک لبز را پشت سر بگذارد. یکی از چالش‌های پیش‌روی بازی Pokémon Go حفظ بازیکنان است. موسسه سوپردیتا پیش‌بینی می‌کند که این بازی در این امر شکست خورده و با ریزش شدید مخاطب روبه‌رو خواهد شد:

به مانند هر بازی‌ موبایل دیگری، Pokémon Go محکوم به ریزش مخاطب در دوره‌های ۷، ۳۰ و ۹۰ روز پس از انتشار  است. این بازی به جای اینکه انقلابی در حوزه بازی‌های موبایل برپا کند، مشابه یک أهنگ تابستانی مشهور است که پس از مدتی محبوبیت خود را از دست می‌دهد.

بازی موبایل Pokémon Go هم‌اکنون در کشورهای ایالات متحده آمریکا، استرالیا و نیوزیلند در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است و بر طبق گفته منابع آگاه طی چند روز آینده در بازارهای اروپا، ژاپن و دیگر کشورهای آسیایی نیز عرضه خواهد شد. انتشار بازی موبایل Pokémon Go تاثیر مثبتی بر روی کسب و کار نینتندو داشته است. به واسطه این بازی سهام این کمپانی در توکیو ۲۵ درصد، معادل ۹ میلیارد دلار افزایش یافته و مجموع ارزش بازار کمپانی نینتندو به ۲۸ میلیارد رسیده است. استودیو نیاتیک لبز در آینده ویژگی‌هایی از جمله سیستم داد و ستد و برخی ارتقاها در واقعیت افزوده را به بازی Pokémon Go خواهد افزود. برخی گزارش‌ها از نزدیک شدن این بازی به شبکه اجتماعی توییتر از نظر کاربران فعال روزانه خبر می‌دهند. پیش از این اعلام شد که این بازی در کمتر از یک روز صدر جدول پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های فروشگاه اپ‌استور را به خود اختصاص داده است.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده