نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۶

ناسا: فضانوردان ما نمی‌توانند Pokemon Go بازی کنند

سازمان NASA اعلام کرده که فضانوردان نمی‌توانند در ایستگاه فضایی بین‌المللی بازی Pokemon Go را تجربه کنند؛ چرا که اسمارت‌فون‌های موجود در ایستگاه به اینترنت متصل نیستند و استفاده از آن‌ها برای کاربردهای شخصی مجاز نیست. با زومجی همراه باشید.

آن‌طور که پیداست بازی موبایل Pokemon Go آن‌قدر محبوب شده که آوازه‌اش به فضا هم رسیده است؛ اما ظاهراً فضانوردان فعلاً نمی‌توانند در خارج از جو زمین این بازی را تجربه کنند. نماینده‌ی سازمان ملی هوا فضای آمریکا (ناسا) اخیراً در گفت‌وگو با ورج (The Verge) به عدم امکان تجربه کردن Pokemon Go در ایستگاه فضایی بین‌المللی، اشاره کرده است. این سخن‌گو به خبرنگار وب‌سایت ورج گفت:

متأسفانه این امکان برای فضانوردان وجود ندارد تا [Pokemon Go را] بازی کنند. گرچه تعدادی اسمارت‌فون در ایستگاه فضایی وجود دارد، اما ساکنین [ایستگاه] از آن‌ها برای فعالیت‌های علمی، و نه استفاده‌های شخصی، بهره می‌برند. [ضمناً] اسمارت‌فون‌ها و دیگر دستگاه‌های موبایلِ [موجود در] ایستگاه (تبلت‌ها)، امکان اتصال به اینترنت را ندارند.

البته در مراکز «زمینی» ناسا اوضاع متفاوت است. بعضی از پوکمون‌های Pokemon Go، از جمله دو شخصیت Rattata و Krabby، در مرکز فضایی کِنِدی، واقع در شهر هیوستون ایالت تگزاس، دیده شده‌اند. همچنین مشخص شده که آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا میزبان یکی از باشگاه‌های بازی (Gym) است.

بازی موبایل Pokemon Go تا امروز در ایالات متحده، استرالیا و نیوزیلند منتشر شده و طی روزهای آینده به کشورهای آسیایی هم راه پیدا خواهد کرد. این بازی تا سه‌شنبه‌ی گذشته حدود ۱۴ میلیون دلار برای کمپانی نینتندو و استودیو نیانتیک لبز (Niantic Labs)، توسعه‌دهنده‌ی بازی، درآمدزایی داشته است.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده