نوع طراحی دکوراسیون داخلی خانه و محل سکونت یکی از عناصری است که می‌توان براساس آن شخصیت افراد را می‌توان حدس زد. در این مقاله به معرفی ۱۲ نوع طراحی دکوراسیون داخلی می‌پردازیم که با اولین نگاه گیمر بودن شما را نمایان می‌کنند. با زومجی همراه باشید.

صنعت بازی‌های ویدیویی به واسطه سبک هنری خاص و ویژگی‌های بی‌مانند خود نسبت به دیگر هنرهای شناخته شده، فرصت مناسبی برای بروز دادن خلاقیت نهفته و ایده‌های هنرمندانه را فراهم می‌کند. با بهره‌گیری از تجربیات لذت‌بخشی که در طی انجام بازی‌های ویدیویی مختلف بدست آورده‌اید، می‌توانید فضای کسل‌کننده و تک‌بعدی محل زندگی‌تان را به مکانی لذت‌بخش، سرشار از بدعت‌ها و منحصربه‌فرد تبدیل کنید. استفاده از بازی‌های ویدیویی در طراحی دکوراسیون داخلی طیف وسیعی از رنگ‌آمیزی، کاغذ دیواری، پوستر، اکشن فیگورها و دستگاه‌های آرکید را در بر می‌گیرد که هرکدام تاثیر به‌سزایی در تغییر فضا دارند.در واقع میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید به هیچ عنوان مهم نیست، زیرا که با عنصر خلاقیت می‌توانید این مشکل را از سر راه بردارید و از ارزان‌ترین اجناس بهترین استفاده را ببرید. حتی می‌توانید دکوراسیون مبتنی بر بازی‌های ویدیویی را تنها به یک اتاق محدود نکنید و در دیگر بخش‌های خانه از آشپزخانه تا اتاق خواب، از این هنر ناب لذت ببرید. اما چگونه می‌توان با کمترین امکانات بین یک اتاق معمولی و اتاق مبتنی بر بازی ویدیویی تفاوت ایجاد کرد؟ پاسخ دمیدن روح بازی ویدیویی به دکوراسیون هرچند ساده است. در ادامه با ۱۵ دکوراسیون داخلی برتر که براساس بازی های ویدیویی طراحی شده‌اند یا روح بازی‌های ویدیویی در آن‌ها دمیده شده است، آشنا می‌شویم:

دکوراسیون داخلی بازی های ویدیویی

برای آنکه علاقه‌تان به بازی‌های ویدیویی به خصوص بازی‌های کلاسیک را نشان دهید، لازم نیست که متحمل هزینه‌های زیادی شوید و تنها با دو استیکر دیواری، چندین مجسمه در کمد دیواری و یک بالشت ساده می‌توانید به هدف خود برسید. رنگ‌بندی و سایز استیکرهای دیواری بسیار اهمیت دارد، زیرا که در صورت تک‌رنگ بودن پس زمینه، استفاده از استیکرهای بیش از حد رنگارنگ تاثیر منفی خواهد داشت. همچنین اگر استیکر بیش از اندازه بزرگ یا کوچک باشد، نتیجه‌ای جز سردرگرمی نخواهد داشت.

اما برخی از طرفداران بازی‌های ویدیویی، علاقه دارند که محل زندگی خود را تماما وقف یک بازی خاص کنند و در این راه از تمام توان خود استفاده می‌کنند. همانطوری که در تصویر اتاق الهام گرفته شده از بازی Angry Birds، مشاهده می‌کنید. تمامی جنبه‌های مختلف دکوراسیون براساس این بازی انتخاب شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به پوسترها، کاغذ دیواری، تخت خواب و برچسب کمد اشاره کرد.

یکی از راه‌های بهره‌گیری از خلاقیت در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از مراحل مختلف بازی‌های ویدیویی است و در این بین، بازی‌های «ماریو» برخی از برترین طراحی‌های مراحل را به خود اختصاص داده‌اند. همانطوری که در تصویر بالا می‌بینید، علاوه بر استفاده از مراحل به عنوان کاغذ دیواری، می‌توانید پله‌ها و کف را نیز بر این اساس رنگ‌آمیزی کرده و از استیکرهای دیواری که از بازی‌های کلاسیک الهام گرفته شده است استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی بازی های ویدیویی

سه دکوراسیون داخلی که در بالا مشاهده می‌کنید به معنای واقعی کلمه منحصربه‌فرد هستند. هریک از این سه دکوراسیون تم و پیش‌زمینه خاصی دارند. تصویر سمت راست به زیبایی فضای بازی‌سراها و باشگاه‌های کلاسیک را تداعی می‌کند. تمامی ویژگی‌های مختلف این دکوراسیون با یکدیگر تطابق دارند و نقش مهمی را در فضاسازی ایفا می کنند. در طراحی این دکوراسیون برای هر دو گروه طرفداران بازی‌های مدرن و علاقه‌مندان به بازی‌های کلاسیک، فضای مناسب در نظر گرفته شده است.

نادیده گرفتن تاثیر هنرهای خیابانی در تغییر ذائقه عوام و شهرت بی‌حد و حصر هنر گرافیتی، بسیار دشوار است و در بین بازیکنان، افرادی وجود دارد که علاقه وافری به این سبک از هنر دارند. برهمین اساس، می‌توان دکوراسیون داخلی را با ترکیب هنرهای خیابانی و عناصر موجود در صنعت بازی‌های ویدیویی خلق کرد. همانطوری که در تصویر بالا می‌بینید، هنر گرافیتی فضایی را خلق کرده که کمتر نمونه آن در طراحی دکوراسیون داخلی منازل دیده شده است. استفاده درست از رنگ‌ها در گرافیتی، نورپردازی و صندلی‌ها، بدون تردید یکی از برترین طراحی‌ها را پدید آورده است.

برخی از افراد از فضاهای شلوغ لذت نمی‌برند و تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا فضایی ساده و در عین حال کاربردی ایجاد کنند. در تصویر بالا، اتاقی را مشاهده می‌کنید که سادگی را نه تنها در رنگ‌بندی رعایت کرده، بلکه با قرار دادن وسایل در گوشه‌ها فضایی خلوت را پدید آورده است که نیازهای صاحب اتاق از جمله بازی ویدیویی، تلویزیون و ابزارالات موسیقی را رفع می‌کند. اما مهم‌ترین ویژگی این طراحی، استیکر دیواری منحصربه‌فردی است که به محض ورود به اتاق متوجه آن خواهید شد. با این حال نمی‌توان از کیت رانندگی حرفه‌ای و نسبتا بزرگی که گوشه اتاق را اشغال کرده است، چشم‌پوشی کرد.

دکوراسیون داخلی بازی های ویدیویی

لازم نیست که طراحی‌ دکوراسیون اتاق‌های بازی تماما به این سرگرمی هیجان‌انگیز اختصاص داده شود. در تصویر بالا قفسه‌هایی را مشاهده می‌کنید که گنجینه‌ای از بازی‌های کلاسیک را در خود جای داده‌اند و برای تکمیل حس نوستالژیک در این اتاق، یک دستگاه آرکید نیز در فضای استفاده نشده قرار گرفته است. اما ویژگی مثبت این طراحی دکوراسیون، وجود فضای خالی نسبتا زیاد برای تمرکز هرچه بیشتر در هنگام کار و امکان لذت بردن از انجام‌ بازی‌های مختلف بدون دردسرهای مرسوم در فضاهای نسبتا شلوغ است. همچنین رنگ‌آمیزی مناسب دیوارها و وجود سه پنجره باعث می‌شود که نورپردازی اتاق در طول روز در بهترین حالت ممکن باشد و در هنگام کار کردن با رایانه شخصی مشکل خاصی متوجه شخص نشود.

اما داشتن یک اتاق بزرگ با فضای خالی زیاد برای همگان مقدور نیست. در این حالت است که مدیریت فضا و نورپردازی نقش حیاتی پیدا می‌کند. در اتاق‌هایی که فضای نسبتا کوچکی دارند، اگر از نور کافی استفاده نشود، مسلما پس از مدتی آسیب جبران‌ناپذیری به چشم‌ها وارد می‌شود و اگر فضای اتاق بیش از اندازه پرنور باشد بدون شک به تجربه شما از بازی و کار لطمه وارد خواهد شد. در تصویر سمت راست مشاهده می‌کنید که چگونه انتخاب صندلی و میز با رنگ تیره، رنگ‌آمیزی درست دیوارها و تنظیم مناسب نور صفحه‌های نمایش باعث می‌شود که با تمام تمرکز بتوانید به کار یا انجام بازی‌های ویدیویی پرداخته و تجربه‌ای عالی را برای خود رقم بزنید.

یکی از تجهیزاتی که لذت انجام بازی‌های ویدیویی را دو چندان می‌کند، صفحه نمایش بزرگ است. اما اگر به درستی فضای اتاق را مدیریت نکنید، این نوع از صفحه نمایش‌ها نه تنها لذت بازی کردن را سلب کرده، بلکه دست و پاگیر نیز خواهد بود. در تصویر سمت چپ مشاهده می‌کنید که می‌توان با محدود کردن وسایل اتاق، همزمان امکان استراحت، کار و بازی را فراهم کرد. این طراحی برای بازی تک‌نفره و چندنفره قابل استفاده است. با این حال نباید فراموش کرد که در هنگام بازی منبع نور اصلی باید صفحه نمایش باشد و نورپردازی اتاق نباید مانعی در برابر تمرکز بر روی صفحه‌نمایش باشد. نورپردازی دکوراسیونی که در بالا مشاهده می‌کنید، برای مصارف عادی مناسب است اما به هیچ عنوان برای انجام بازی‌ها و مشاهده فیلم توصیه نمی‌شود.

دکوراسیون داخلی بازی های ویدیویی

اولین ویژگی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، استفاده از رنگ‌های شاد و نشاط آور در طراحی دکوراسیون اتاق خواب‌ها است. این ویژگی در تصویر بالا و پایین نمود بیشتری دارد. در تصویر بالا استفاده از رنگ آبی و مشتقات آن باعث می‌شود که از حضور در این اتاق لذت ببرید. سبک طراحی راه راه در تمامی جنبه‌های اتاق از کف تا بالشت‌ها را دربرگرفته است. اما هرقدر که این دکوراسون زیبا باشد، بدون حضور یک سخت‌افزار مرتبط با بازی‌های ویدیویی کامل نیست. به همین دلیل یک دستگاه آرکید کلاسیک در این اتاق جای داده شده، تا روح بازی‌های ویدیویی در آن دمیده شود.

برخی از بازیکنان ترجیح می‌دهند که در اتاق خواب به بازی مشغول نبوده و مکان دیگری را برای این امر در نظر بگیرند. اما این دلیل بر آن نمی‌شود که دکوراسیون اتاق خواب بدون هیچ‌گونه خلاقیت و عناصر مرتبط با بازی‌های ویدیویی باشد. با این که در این دست اتاق خواب‌ها بخشی از فضا توسط نمایشگر، تجهیزات بازی و قفسه‌های پر از بازی اشغال نمی‌شود، می‌توان از امکانات رفاهی بیشتری استفاده کرد.  در پایین‌ترین تصویر دکوراسیونی را مشاهده می‌کنید که استفاده از رنگ‌های شاد در آن به خوبی مشهود است. این نوع از دکوراسیون به دلیل نوع رنگ‌بندی وسایل و استفاده از بازی‌ کلاسیک پک‌من در تزئین اتاق برای کودکان بسیار مناسب است.

اگر دکوراسیون پایین مناسب افراد کم سن و سال است، دکوراسیون وسط به مذاق افراد بزرگتر خوش خواهد آمد. رنگ‌بندی دیوارها و وسایل اتاق در عین‌سادگی در هماهنگی کامل با یکدگیر به سر می‌برند و به زیبایی نشان‌گر علاقه صاحب این اتاق به بازی‌های ویدیویی سری Portal است. بالای تخت تصویری از شخصیت بازی «پورتال» قابل مشاهده است که رنگ نارنجی آن با بالشت‌های هم‌رنگ، هماهنگ هستند. در مجموع می‌توان گفت که طراح این اتاق با ساده نگه‌داشتن دکوراسیون و در عین حال استفاده از عناصر بازی «پورتال»، هنر و استعداد خود را به زیبایی هرچه‌تماتر به نمایش گذاشته است.

اگر از آن دسته بازیکنان مرفه هستید که قصد دارید تمام دارایی‌های خود را صرف بازی‌های ویدیویی کنید، تصویر بالا نظر شما را جلب خواهد کرد. در این دکوراسیون علاوه بر لذت بصری، از نظر سمعی نیز تجربه‌ای فوق‌العاده برای شما رقم می‌خورد. ویژگی خاص این دکوراسیون تقارن در تمامی ایتم‌های اتاق و استفاده از اسکپیرها با اندازه‌های مختلف است. به دلیل وجود صفحه نمایش بزرگ، این اتاق نیاز به منبع نور خاصی ندارد و تنها برای کاهش خطرات مربوط به چشم، می‌توان از نور ملایم استفاده کرد. همچنین برای لذت بیشتر از صوت و تصویر، استفاده از مبل دایره‌ای توصیه می‌شود.

اتاق‌های منزل تنها مکانی نیستند که امکان استفاده از آن‌ها به عنوان اتاق مخصوص بازی وجود دارد. حتی زیرزمین خانه هم چنین پتانسیلی را دارد و با کمی هزینه می‌توان آن را به اتاق مخصوص سرگرمی بی‌نظیر تبدیل کرد. همانطوری که در تصویر بالا می بینید، به دلیل فضای بزرگی که زیرزمین در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید تجهیزاتی را در آن جای دهید که امکان استفاده از آن‌ها در بسیاری از خانه‌ها وجود ندارد. همچنین این نوع از اتاق سرگرمی مناسب بازی‌های دسته‌جمعی بوده و با استفاده از ویدئو پروژکتور و میز بیلیارد می‌توانید با دوستان‌تان به بازی و سرگرمی مشغول شوید.

اگر از دنبال‌کنندگان جدی و باسابقه بازی‌های ویدیویی باشید، مسلما گنجینه‌ای پر از دیسک‌های بازی‌، کارتریج‌ها، کنسول‌ها و دیگر تجهیزات مرتبط با این سرگرمی لذت‌بخش را در اختیار دارید. اگر مثل من از آن دسته بازیکنانی هستید که حتی حاضر نیستید کنسول‌های سوخته را دور بیاندازید، بهترین راه‌کار برای حفظ سال‌ها وقت و هزینه، تبدیل کردن اتاق شخصی به یک کتابخانه بازی‌ها است. برای این منظور می‌توانید از انواع کمدها، قفسه کتاب و دیسک‌ها استفاده کرده و برخی از اجسام را به دیوار متصل کنید. شاید استفاده از بالای پنجره برای قرار دادن وسایل هوشمندانه نباشد، اما اگر با معضل کمبود فضا روبه‌رو باشد، از کوچکترین فضاها هم چشم‌پوشی نمی‌کنید. برای تزئین اتاق هم می‌توانید مانند تصویر بالا از پوسترها، لوگوها و مجسمه‌های مختلف بهره ببرید.

اما طبقه‌بندی را نباید فراموش کنید، زیرا پیدا کردن یک بازی خاص در انبوهی از دیسک‌ها و کارتریج‌ها به مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. اما با جدا کردن قفسه‌ها و اختصاص دادن هریک از آن‌ها به محصولات یک کمپانی یا یک سبک خاص به راحتی می‌توانید بازی مورد نظر خود را پیدا کنید. با این روش حتی می‌توانید دیگر محصولات سرگرمی اعم از فیلم و موسیقی را نیز در کنار بازی‌ها قرار دهید.

برخی از بازیکنان ترجیح می‌دهند که به جای اتاقی پر از وسایل و تجهیزات مختلف، یک اتاق ساده و در عین حال مدرن داشته باشند. در تصویر بالا دو دکوراسیون مختلف مشاهده می‌شود که همگی در عین سادگی تمامی نیازهای مربوط به بازی‌های ویدیویی شما را رفع می‌کنند. در دکوراسیون بالا از تجهیزات ساده‌ای از جمله کمد، صندلی و اسپیکر استفاده شده که اگر از کنسول‌ قرار داده شده در کنار صفحه نمایش، پوستر بازی Uncharted و بازی‌های قفسه بالای آن چشم‌پوشی کنیم، به هیچ عنوان نمی‌توان حدس زد که از اتاق برای مصارف مرتبط با بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود.

ترکیب اتاق کار و اتاق بازی، موردی است که بارها انواع مختلقی از آن را در طراحی دکوراسیون داخلی مشاهده کرده‌ایم. تصویر زیرین نیز جزء این دسته محسوب می‌شود. برای آن‌که بین کار و بازی فاصله ایجاد کرده و از حواس‌پرتی‌های احتمالی جلوگیری کنید، راه‌کارهای متعددی پیش‌روی شما است. اولین اقدام قرار دادن صفحه نمایش مختص کار با زاویه‌ای است که مانع مشاهده صفحه نمایش مختص بازی شود. در بخش کاری اتاق تلاش شده که وسایل و لوازم در ساده‌ترین حالت قرار داشته باشند. اما در بخش بازی شرایط دقیقا برعکس است. در این بخش از لامپ آویزان،  پوستر بازی The Last of Us، صفحه نمایش بزرگتر و قفسه‌بندی دیواری استفاده شده است که در کنار هم راحتی زائدالوصفی را بوجود می‌آورند.

برای علاقه‌مندان پرشور بازی‌های ویدیویی و دیگر محصولات حوزه سرگرمی، طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق مختص بازی تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش است. در دکوراسیون‌های بالا مشاهده می‌کنید که چگونه هر گوشه از اتاق با وسایلی که هر یک تاریخچه و داستان خاص خود را دارند، تزئین شده است. وسایلی که طیف گسترده‌ای از مجسمه‌هایی با ابعاد بزرگ تا پوسترهای متعدد را در برمی‌گیرد. در عین شباهت کلی هر دو دکوراسیون، تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. در دکوراسیون پایین مشاهده می‌کنید که با جای‌گیری درست لامپ‌ها نه تنها نور لازم تامین شده، بلکه توجه هر فردی که برای اولین بار وارد اتاق می‌شود به پوسترها و مجسمه‌ها جلب می‌شود.

اگر از بازیکنان باسابقه باشید از تجربه بازی‌های کلاسیک و آرکید در کنار بازی‌های مدرن استقبال خواهید کرد. در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که استفاده همزمان از بازی‌های پینبال، میز بیلیارد و مجسمه‌هایی از فیلم‌های مشهور کارخانه هیولاها و جنگ ستارگان، باعث می‌شوند که ساعت‌ها بدون توجه به گذر زمان به بازی و سرگرمی یک‌نفره یا با دوستان بپردازید.

دکوراسیون داخلی بازی های ویدیویی

نورپردازی و چینش درست منابع نوری همواره یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی طراحان دکوراسیون بوده و هست. اما همین المان می‌تواند عامل بروز خلاقیت در ذهن این دسته از طراحان باشد. یکی از راه‌های خلاقانه تامین نور لازم استفاده از وسایلی است که هدف اولیه آن‌ها عمل‌کرد به عنوان منبع نور نیست. همانطوری که در دو تصویر بالا می‌بینید، صفحه‌های نمایشگر متعدد به خوبی توانسته‌اند از پس نورپردازی اتاق برآمده و با رنگ‌های مختلف جلوه خاصی به آن ببخشند. با این حال نمی‌توان تنها بر روی نور صفحه‌های نمایش تکیه کرد، زیرا تنها به عنوان منبع نور فرعی قابل استفاده است. دیگر فاکتور مهم در این نوع دکوراسیون چینش مناسب صفحه‌های نمایشگر است. این فاکتور در اتاق‌هایی که با معضل کمبود فضا روبه‌رو هستند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

استفاده از زوایای خاص و فضاهای نامعمول، در حالی که برای اکثر طراحان یک چالش محسوب می‌شود، امکان به رخ کشیدن خلاقیت را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند. در تصویر سمت راست مشاهده می‌کنید که طراح چگونه از دیوار شیب‌دار اتاق برای قرار دادن صفحه نمایش استفاده کرده است. این طراحی دکوراسیون در عین استفاده از عناصر دکوراسیون مدرن، از اصول سنتی نیز پیروی کرده است. همچنین نباید رنگ‌آمیزی بدون اشکال سفید و آبی دیوارها را فراموش کرد.

در اغلب موارد تنها مکان مناسب برای تجربه بازی‌های ویدیویی اتاق خواب است. شرایط دکوراسیون سمت چپ نیز به همین منوال است. اولین نکته‌های که در این طراحی به چشم می‌خورد، تصویر نسبتا بزرگ Boba Fett که عمق بصری این فضای کوچک را به حداکثر رسانده و تخت قرار داده شده روبه‌رو صفحه نمایش است. این دکوراسیون نه‌تنها جلوه‌ای زیبا به اتاق می‌بخشد، بلکه به واسطه قرارگیری تجهیزات بازی و راحتی، تجربه‌ای لذت‌بخش خواهید داشت.

دکوراسیون داخلی بازی های ویدیویی

بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی، در زمره طرفداران مجموعه «جنگ ستارگان» نیز قرار می‌گیرند. اگر شما هم جزء این دسته از بازیکنان هستید، بدون شک از نورپردازی اتاق با استفاده از شمشیرهای نوری این مجموعه استقبال می‌کنید. همانطوری که در تصویر بالا می‌بینید، دو شمشیر بر روی دیوار و شمشیرهای قرار داده شده در گوشه‌ها، به خوبی از پس وظیفه خود که بی‌نیاز کردن اتاق از منبع نور دیگری است، برآمده‌اند. علاوه بر این استفاده از شمشیرهایی با نورهای متفاوت جلوه خاص و در عین‌حال زیبایی به اتاق می‌بخشد. اما آیا برای اثبات علاقه به سری جنگ ستارگان تنها چند شمشیر کافی است؟ مطمئنا جواب خیر است. با استفاده از پوسترها، مجسمه‌ها و دیگر اشیای مربوط به این مجموعه می‌توانید دکوراسیون خود را کامل کنید.

طراحی دکوراسیون براساس یک تم یا یک علاقه‌مندی در برخی موارد به یک چالش سخت و دشوار تبدیل می‌شود. در تصویر دوم مشاهده می‌کنید که رنگ آبی موجود در پوستر متصل شده به دیوار به عنوان کلیت دکوراسیون در نظر گرفته شده و بسیاری از جنبه‌های اتاق یعنی مبلمان، رنگ‌آمیزی دیوارها، پرده‌ها و چراغ‌ها براساس این رنگ انتخاب شده‌اند. اما استفاده از تک رنگ آبی بدون شک تنها برای مدت کوتاهی جذاب خواهد و پس از مدتی خسته‌کننده می‌شود. به همین منظور با استفاده از رنگ‌های متفاوت در جنبه‌های جزئی نه تنها جلوه‌ای متفاوت به اتاق بخشیده می‌شود، بلکه به میزبان حسی از نشاط القا می‌کند.

دکوراسیون داخلی بازی های ویدیویی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن دقت کرد، امکانات و ویژگی‌های اتاق و فضای داخلی است. وجه اشتراک چهار دکوراسیون بالا، استفاده از نور خورشید برای روشنایی و در نتیجه کاهش هزینه‌ برق است. دیگر وجه اشتراک بین این دکوراسیون‌ها بهره‌گیری از رنگ سفید در رنگ‌آمیزی دیوارها و وسایل اتاق است. اما نباید از یاد برد که قرار دادن صفحه نمایش در مکان نامناسب و در نتیجه تابش نور خورشید به آن، مسلما به تجربه شما از بازی‌های ویدیویی لطمه می‌زند. در تمامی موارد طراح دکوراسیون تلاش کرده که اصول مینیمال را رعایت کند و علاوه بر ایجاد محیطی ساده و زیبا، تجربه گیمینگ فوق‌العاده‌ای را رقم بزند.

مهم‌ترین ویژگی دکوراسیونی که در وسط تصویر بالا قرار گرفته، چینش دایره‌ای مبلمان به منظور جلب تمام توجه و حواس به صفحه نمایش و صدای بازی است. به دلیل وجود سه اسپیکر در اطراف صفحه نمایش و چند اسپیکر در پشت مبلمان باعث می‌شود که در هنگام بازی حقیقتا صدای فراگیر را تجربه کنید. دیوارهای نامعقول به خوبی با نوع قرارگیری صفحه نمایش و چیدمان مبل‌ها تطابق داشته و به هیچ عنوان تجربه بازی را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهند.  استفاده از رنگ‌های متناقض سیاه و سفید در رنگ‌آمیزی دیوارها و مبلمان جلوه زیبایی به اتاق می‌بخشند.

در برخی از منازل، اتاق نشیمن و اتاق بازی با یکدیگر ترکیب شده‌اند. در تصویر سمت چپ مشاهده می‌کنید که دکوراسیون اتاق با هدف تمرکز بر روی تلویزیون و نه برای انجام بازی‌های ویدیویی طراحی شده است. اما برای اضافه کردن بازی‌های ویدیویی به این دکوراسیون، تنها کافی است که یک میز و صندلی و یک رایانه شخصی در گوشه اتاق قرار دهید. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دکوراسیون می‌توان به استفاده از لامپ‌های رنگی در پشت صفحه نمایش و یک چراق پایه‌دار اشاره کرد. با بهره‌گیری از وسایل جانبی از جمله هدفون می‌توان بدون ایجاد مزاحمت برای اعضای خانواده به انجام بازی‌های ویدیویی پرداخت.

جمع‌بندی:

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق بازی می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها باشد. گزینه‌های بسیاری پیش‌روی شما قرار دارد؛ می‌توانید اتاق را براساس یک بازی یا سبک خاص طراحی کنید. از آنجایی که بسیاری از بازیکنان مدت زیادی از ساعات زندگی خود را در اتاق بازی می‌گذرانند، بدون شک این مکان ارزش صرف وقت و هزینه‌ برای هرچه زیباتر کردن آن را دارد. مسلما بودجه تمامی بازیکنان یکسان نیست، اما خلاقیت این مانع را از سر راه برمی‌دارد. به این دلیل که در اتاق‌های بازی، صفحه نمایش نقش اصلی را بر عهده دارد، می‌توانید از انواع و اقسام وسایل از جمله منابع نور برای هدایت تمرکز افراد به سمت آن استفاده کنید. اما اگر اتاق شما دارای پنجره است، بهره‌گیری از نور خورشید به عنوان یک منبع نور طبیعی و رایگان را فراموش نکنید.

تهیه‌شده در زومجی با اقتباس از مقاله وب‌سایت Home BNC


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده