نویسنده: آرش عیاری
// جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۳

صحبت‌های کوجیما و کارهای عجیبی که برای جلوگیری از فاش شدن Death Stranding انجام داد

هیدیو کوجیما پس از مشکلاتی که با کونامی داشت، از این کمپانی جدا شد و در جریان نمایشگاه E3 2016 هم بازی جدید خود را با نام Death Stranding معرفی کرد. حال این بازیساز بزرگ طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که نگران بود اطلاعات بازی پیش از نمایشگاه فاش شود.

کوجیما، بازی‌ساز افسانه‌ای که بیشتر او را به خاطر خلق مجموعه Metal Gear Solid می‌شناسیم، در جدیدترین ویدیوکست HideoTube از نگرانی‌هایش درباره معرفی بازی Death Stranding و فاش شدن پیش از موعد آن صحبت کرده است.

در این ویدیوکست، کوجیما به اظهارنظر درباره پیشینه نمایشگاه E3 و فاش شدن بازی‌ها پیش ازآغاز نمایشگاه صحبت کرده است؛ اینکه حتی بازی‌های قبلی او هم از این گزند در امان نبوده‌اند. اما او برای بازی جدید خود تصمیماتی گرفت تا از فاش نشدن بازی و اخبار آن مطمئن شود.

او دراین‌باره گفت:

هر سال، بازی‌های زیادی پیش از آغاز E3 فاش می‌شوند. مهم نیست که چقدر شما مراقب این موضوع باشید. در عصری که ما زندگی می‌کنیم، هر چیزی راه خود را به اینترنت باز می‌کند. برای اینکه ما از این موضوع در قبال بازی جدیدمان جلوگیری کنیم، کاری کردیم تا تنها ۴ نفر از اعضای سونی از بازی جدیدمان باخبر باشند. ما Death Stranding را مانند یک راز نگه داشتیم تا از فاش شدنش جلوگیری کنیم.

کوجیما حتی سعی کرد تا این حقیقت که برای شرکت در E3 به لوس‌آنجلس سفر خواهد کرد را مخفی نگه دارد. همه ما می‌دانیم که او عاشق توییت کردن است اما این بار جلوی خود را گرفت و هیچ نشانی از سفرش به سمت محل برگزاری E3 را اعلام نکرد. او حتی برای اینکه خبرنگارها از بودنش در لوس‌آنجلس خبردار نشوند، هتلی دور از مرکز شهر را انتخاب کرد.

کوجیما وقتی برای دیدن The Neon Demon، ساخته جدید کارگردان فیلم Drive یعنی نیکولاس ویندینگ به بیرون و صرف ناهار رفته بود، عده‌ای او را دیده بودند. اگرچه او از انداختن عکس یادگاری با طرفداران خودداری کرد تا اینترنت از عکس‌های او پر نشود و به سرنخی برای معرفی بازی جدیدش تبدیل نشود.

او در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد:

هر چه که به شروع E3 نزدیک می‌شدیم، بازی‌های بیشتری هم فاش می‌شدند و ما به این فکر می‌کردیم که چه بازی‌هایی از این موج فاش شدن در امان خواهند ماند، تا جایی که نگرانی از این موضوع باعث می‌شد شب‌ها نتوانیم به راحتی بخوابیم!

پشت صحنه Death Stranding

بازی جدید کوجیما یعنی Death Stranding به صورت رسمی روز دوشنبه و در جریان کنفرانس خبری سونی در E3 2016 با آمدن کوجیما روی سن نمایشگاه معرفی شد. او دراین‌باره می‌گوید که خود را از دید همه مخفی کرده بود تا کسی متوجه حضور او نشود.

شاید جالب است بدانید که او حتی برای اینکه با کسی روبه‌رو نشود، از یک سرویس بهداشتی دیگر استفاده می‌کرد.

بر اساس وب‌سایت کوتاکو، کوجیما حتی به گروه موسیقی Low Roar که ساخته آن‌ها در پس‌زمینه تریلر بازی پخش شده بود هم اعلام نکرده بود که این موسیقی را به چه منظوری می‌خواهد. کوجیما به اعضای این گروه گفته بود که این موسیقی را برای یک بازی نامشخص می‌خواهد و این گروه موسیقی تا لحظه معرفی رسمی بازی نمی‌دانستند ساخته‌ آن‌ها روی چه بازی پخش خواهد شد.

یک موضوع جالب دیگر این بود که کوجیما در جریان مصاحبه‌ای که پیش از معرفی رسمی بازی با جف کایلی داشت ‌تی‌شرتی پوشیده بود که روی آن عبارت .D.S نقش داشت. کوجیما با پوشیدن این تی‌شرت به شک افتاده بود که مصاحبه با کایلی را قبول کند یا نه؛ اما بعد از این که به دیدار با او رفت، در جواب به پاسخ او که .D.S چه معنایی دارد، این عبارت را بی‌معنا دانست در حالی که همه ما دیدیم که .D.S مخفف نام بازی جدید او بود.

پیش از این شایعه شده بود که تریلر بازی Death Stranding به نوعی طعنه زدن به کونامی است که کوجیما این فرضیه را رد کرد. پیش از این نیز در زومجی مقاله‌ای با عنوان منتخب مصاحبه‌های کوجیما درباره بازی Death Stranding منتشر شد که می‌توانید به مطالعه آن بپردازید.

نظر شما درباره فاش شدن بازی‌ها پیش از E3 و کارهای عجیبی که کوجیما برای جلوگیری از این موضوع کرده چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده