نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۳

نظرسنجی: بیشتر منتظر فیفا 17 هستید یا PES 2017؟

جدید‌ترین شبیه‌ساز‌های فوتبال دو کمپانی الکترونیک آرتز و کونامی چند ماه دیگر عرضه خواهند شد. به همین دلیل دوست داریم در این قسمت از نظرسنجی زومجی به ما بگویید که بیشتر منتظر FIFA 17 هستید یا PES 2017؟

هر ساله پایان تابستان مصادف است با عرضه جدید‌ترین بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال از دو کمپانی بزرگ Konami و Electronic Arts. امسال هم از این قاعده مستثنی نیست و دو بازی FIFA 17 و Pro Evolution Soccer 2017 عرضه خواهند شد. هریک از این بازی‌ها قصد دارند تا با پیشرفت‌ها و تغییرات جدید، گوی سبقت را از دیگری ربوده و به بهترین بازی شبیه‌ساز فوتبال سال تبدیل شوند.

PES 2017 در تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) در آمریکا و ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در انگلیس عرضه خواهد شد. کمپانی کونامی پس از اینکه چندین سال محصولش حرفی برای گفتن در برابر سری فیفا نداشت، سال گذشته بازی‌ای عرضه کرد که به خوبی این مجموعه بسیار محبوب و قدیمی را به روز‌های اوج خود برگرداند. به همین دلیل هم اگر بازی بتواند امسال هم چنین روند صعودی را حفظ کند، قطعا خواهد توانست تبدیل به یک رقیب قدر برای FIFA 17 و صد البته یک بازی فوتبالی خوش‌ساخت شود.

در طرف دیگر فیفا 17 امسال با تغییراتی انقلابی عرضه خواهد شد. این مجموعه چندین سال است که عملکرد بسیار خوبی داشته و به همین دلیل هم در نسخه‌های اخیر آن شاهد تغییرات آنچنانی نبودیم و فقط بهبود‌های جزئی در بازی اعمال می‌شد. ولی EA قصد دارد تا امسال تغییرات زیادی در بازی اعمال کند که شاید مهم‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها، تغییر موتور گرافیکی بازی از «ایگنایت» به «فراست‌بایت» باشد. موتور جدید همانی است که در ساخت بازی‌هایی مثل Battlefield یا Star Wars: Battlefront از آن استفاده شده و همگی می‌دانیم که این موتور چه قدرت فوق‌العاده‌ای در خلق جزییات گرافیکی دارد. تغییرات گیم‌پلی بازی هم که به منظور دادن آزادی عمل بیشتر به گیمر‌ها اعمال شده‌اند، قطعا می‌توانند فیفا ۱۷ را جذاب‌تر و واقعی‌تر از نسخه‌های قبلی کند. این بازی هم روز ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) عرضه می‌شود.

حال نوبت شما است تا بگویید که بیشتر منتظر فیفا ۱۷ هستید یا PES 2017؟

این نظرسنجی به مدت ۷۲ ساعت فعال خواهد بود و نتایج روز دوشنبه اعلام می‌شود.

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده