نویسنده: محسن بیگی نیا
// شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۳

بروزرسانی Pokemon Go مشکل امنیتی حساب کاربری گوگل را رفع کرد

استودیوی نیانتیک لبز (Niantic Labs) بروزرسانی جدیدی را برای رفع مشکلات Pokémon Go، از جمله مشکل امنیتی حساب‌های کاربری گوگل (Google) و افزایش کلی پایداری بازی عرضه کرد. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

خبر بسیار عالی برای شکارچیان پوکمون این است که نسخه‌ی 1.0.1 بازی Pokémon Go روی استور اپل (App Store) قرار گرفت. در میان مشکلاتی که این بروزرسانی رفع خواهد کرد می‌توان به قطع دسترسی از حساب‌های کاربری گوگل، ارتقاء کلی پایداری و اشاره کرد. همچنین دیگر نیازی نخواهید داشت برای بازی کردن به دفعات وارد بازی شوید.

چند روز پیش  آدام ریو، رئیس مهندسان شرکت امنیتی رداول (RedOwl)، متوجه شده بود که اگر شما از طریق حساب کاربری گوگل خودتان وارد Pokémon Go شده و مشغول بازی کردن باشید به طور بالقوه به نیانتیک لبز و Pokémon Go امکان دسترسی به تمام اطلاعات روی حساب کاربری خودتان را داده‌اید. ممکن است بپرسید که با دسترسی کامل به حساب کاربری گوگل چه کارهایی را می‌توان انجام داد؟ خب، ریو قبلاً به این موارد اشاره کرده است:

بگذارید شفاف صحبت کنم، Pokémon Go و نیانتیک لبز اکنون می‌توانند:

  • تمام ایمیل‌های شما را بخوانند
  • از طرف شما ایمیل بفرستند
  • به تمام اسناد شما در گوگل درایو دسترسی داشته باشند (یا آن‌ها را پاک کنند)
  • به تاریخچه‌ی جتسجوی شما و تاریخچه حرکات شما روی نقشه‌ها دسترسی داشته باشند
  • و بسیار بیشتر

Pokemon-go-google-account

این دلایل کافی به نظر می‌رسند. اگر قبل از عرضه‌ی این بروزرسانی حساب کاربری خودتان را بررسی می‌کردید احتمالاً می‌دیدید که Pokémon Go و نیانتیک به تمام اطلاعات شما دسترسی دارند (مانند تصویر بالا). هر چند در ادامه استودیوی نیانتیک با ارائه‌ی یک بیانیه‌ی رسانه‌ای به سایت ورج (The Verge) اعتراف کرد که این مشکل از جانب آنها بوده است. در این بیانیه آمده بود:

ما اخیراً متوجه شدیم که فرایند ایجاد حساب کاربری Pokémon Go روی iOS به اشتباه درخواست دسترسی کامل به حساب کاربری گوگل را دارد. هر چند، Pokémon Go تنها به اطلاعات پایه‌ای پروفایل گوگل دسترسی دارد (بخصوص، نام کاربری شما و آدرس ایمیل) و به دیگر اطلاعات حساب کاربری گوگل دسترسی نداشته و آنها را جمع آوری نکرده است. هنگامی که ما از این مشکل آگاه شدیم، تلاش‌هایمان برای رفع این مشکل را آغاز کردیم تا درخواست دسترسی بازی را صرفاً به اطلاعات پایه‌ای حساب گوگل محدود کنیم. گوگل نیز تأیید کرده است که نه ما و نه Pokémon Go اطلاعات کاربرها را دریافت نکرده‌ایم. گوگل به زودی دسترسی Pokémon Go را به سطح اطلاعات پایه‌ی مورد نیازش کاهش خواهد داد و نیازی نخواهد بود که خود کاربرها کاری را انجام دهند.

همچنانکه انتظار می‌رفت، پس از مشخص شدن  اینکه مشکل امنیت حساب‌های کاربری گوگل یک اشتباه بزرگ از سمت نیانتیک لبز بوده است، آنها به سرعت این مشکل را رفع کردند.بسیاری از گیمرها مشکل متوقف شدن عمومی بازی را گزارش کرده بودند و خبر خوب این است که این نوع مشکلات نیز پس از بروزرسانی کمتر مشاهده می‌شوند. نیانتیک در توضیحات این بروزرسانی به واکنش‌های بسیار خوب به Pokémon Go نیز اشاره کرده است.

pokemon-go-update-1.0.1-

این بازی همچنین اخیرا در کشور‌های آلمان و انگلیس نیز عرضه شد و انتظار می‌رود به زودی شاهد عرضه آن در کشور‌های دیگر نیز باشیم.

منبع: Toch Arcade [1 , 2]


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده