// شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۲

نیل دراکمن از اهمیت تنوع در شخصیت پردازی می گوید

یکی از ویژگی‌های مثبت بازی‌های Uncharted 4 و The Last of Us وجود شخصیت‌های متنوع و در عین حال باورپذیر بوده و نیل دراکمن، کارگردان هر دوبازی امیدوار است که استودیو ناتی‌داگ در بازی‌های آینده‌اش نیز از این ویژگی بهره ببرد. با زومجی همراه باشید.

نیل دراکمن، کارگردان پرآوازه بازی‌های تحسین Uncharted 4 و The Last of Us در مصاحبه با برنامه The Frame نسبت به استفاده از شخصیت‌های متنوع با اخلاقیات، جنسیت، رنگ پوست، نژاد و شخصیت‌پردازی متفاوت ابراز امیدواری کرده و اعلام کرده است که این ویژگی در بازی‌های آینده استودیو ناتی‌داگ نقش بسیار پراهمیتی را ایفا خواهد کرد. وی درباره اهمیت  تنوع در شخصیت‌پردازی می‌گوید:

اخیرا بارها در این باره با اعضای استودیو ناتی‌داگ صحبت کرده‌ام. در زمان ساخت بازی باید تعادل بین المان‌های گرافیک، گیم‌پلی و داستان را رعایت کرده و تلاش کنید که هیچ‌یک از این‌ها بر دیگری ارجحیت و برتری نداشته باشد. در واقع در ذهن‌تان تمامی آن‌ها را مرور کرده و با خود فکر می‌کنید که چگونه در کنار هم قرار می‌گیرند. اخیرا به این نتیجه رسیده‌ام که تنوع نیز جزء این المان‌ها است و به اندازه دیگر المان‌ها اهمیت دارد. حتی برخی از افراد استودیو را مجبور کردم که این مورد را به اولویت اول کاری تبدیل کنند.

از بین اعضای استودیو ناتی‌داگ که تنوع در شخصیت‌ها را به عنوان اولویت کاری انتخاب کرده‌اند، نیل دراکمن به اشلی سویدوسکی، طراح ارشد شخصیت اشاره کرده و با جمله «مداما من را به چالش کشیده و تنوع را به شخصیت‌های ما می‌افزاید» او را تحسین می‌کند. در زمان طراحی شخصیت‌ها، اشلی سویدوسکی از نیل دراکمن سوالاتی مانند «امکان دارد که این شخصیت رنگین پوست باشد؟» و «می‌شود که جنسیتش مونث باشد؟» می‌پرسد که نتیجه آن اضافه شدن ویژگی تنوع به شخصیت‌های بازی است. مصاحبه کامل نیل دراکمن در برنامه The Frame را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

نیل دراکمن و استودیو ناتی‌داگ تنها کسانی نیستند که این روزها بیش از پیش به تنوع در شخصیت‌پردازی روی آورده‌اند. پیش از این استودیو دایس در مورد استفاده از این ویژگی در بازی Battlefield 1 که با محوریت جنگ جهانی اول و در سبک تیراندازی اول شخص در حال ساخت است، چنین اعلام کرده است:

ما قصد داریم در این بازی تنوع را به نمایش بگذاریم. استفاده از این ویژگی هدف اصلی ما است. در تریلر بازی Battlefield 1 یک جنگجوی مونث اسب‌سوار را مشاهده می‌کنید. این شخصیت در بخش کمپین تک‌نفره قابل بازی است.

بازی Uncharted 4

استودیو ناتی‌داگ همچنان به پشتیبانی از بازی Uncharted 4 در قالب ارائه محتوای جدید برای بخش چندنفره این بازی ادامه داده و هم‌اکنون نیز در حال ساخت اولین بسته الحاقی بخش تک‌نفره سری Uncharted است. علی‌رغم این‌که استودیو ناتی‌داگ تاکنون پروژه بعدی خود را اعلام نکرده است، اما همچنان احتمال ساخت The Last of Us 2 وجود داشته و زمزمه‌هایی در مورد معرفی یک بازی کاملا جدید توسط این استودیو در جامعه جهانی بازیکنان پخش شده است. بازی Uncharted 4 به عنوان آخرین ساخته استودیو ناتی‌داگ در مجموعه «آنچارتد» در تاریخ ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) به صورت انحصاری بر روی پلتفرم پلی‌استیشن 4 در بازارهای جهانی عرضه شد و در صورت تصمیم کمپانی سونی به ادامه این سری، Uncharted 5 احتمالا توسط استودیو دیگری ساخته خواهد شد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده