نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱

تاریخ عرضه احتمالی پلی استیشن 4 نئو توسط مدیر عامل گیم استاپ فاش شد

ماه گذشته گزارشی منتشر شد که اعلام می‌کرد کنسول پلی‌استیشن 4 نئو قرار است سال جاری میلادی عرضه شود. حال پل راینز، مدیرعامل خرده‌فروشی گیم‌استاپ، این مسئله را تایید کرد. برای اطلاع از جزئیات خبر با زومجی همراه باشید.

پل راینز، مدیر عامل خرده‌فروشی گیم‌استاپ، اخیرا برای صحبت درباره بازی Pokemon GO در برنامه CNBC حضور پیدا کرد. در حین مصاحبه، از راینز سوال شد که آیا گیمرها در فصل تعطیلات امسال،‌ باید منتظر کنسول نینتندو NX باشند یا خیر که وی تاکید کرد که کنسول جدید نینتندو، اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

وی بلافاصله پس از گفتن این جمله، به کنسول‌های پلی‌استیشن 4 نئو و ایکس‌باکس وان S اشاره کرد. از بین این دو کنسول، فقط کنسول مایکروسافت برای عرضه در سال جاری به صورت رسمی تایید شده است. در ادامه وی درباره هدست‌های واقعیت مجازی و پلی‌استیشن VR  صحبت کرد:

ماه مارس سال ۲۰۱۷، نینتندو کنسول جدید خود را موسوم به NX عرضه خواهد کرد اما این مسئله را به خاطر داشته باشید که امسال ما دو کنسول خواهیم دید. یکی پلی‌استیشن 4 نئو و دیگری نسخه اسلیم کنسول ایکس‌باکس وان و به همین دلیل ما امسال تعطیلات شلوغی را در پیش داریم.

بلافاصله پس از این سخنان راینز، یکی از نمایندگان گیم‌استاپ، اعلام کرد که وی ابدا درباره بازه زمانی عرضه پلی‌استیشن 4 نئو صحبت نکرده است:

پل هرگز به صورت مشخص نگفت که ایکس‌باکس وان S و پلی‌استیشن نئو تعطیلات امسال عرضه می‌شوند. پل فقط به مجری اعلام کرد که سخت‌افزارهای بروزرسانی شده‌ای به زودی وارد بازار خواهند شد و به هیچ تاریخ مشخصی اشاره نکرد.

با این حال نکته‌ای که این مسئله را جالب‌تر می‌کند، این است که راینز اصلا درباره پروژه اسکورپیو حرفی به میان نیاورد و اگر منظور وی فقط سخت‌افزارهای بروزرسانی شده است، وی باید از این کنسول هم حرفی به میان می‌آورد.

این اولین باری نیست که راینز تاریخ عرضه یک محصول از سونی را فاش می‌کند. زمستان امسال و زمانی که هنوز مشخص نبود که هدست پلی‌استیشن VR چه زمانی عرضه خواهد شد، وی اعلام کرده بود که باید پاییز ۲۰۱۶ منتظر این گجت باشیم و مدتی بعد تاریخ عرضه رسمی پلی‌استیشن VR توسط سونی به صورت رسمی پاییز اعلام شد.

از طرف دیگر درست چند روز پیش از آغاز نمایشگاه E3 2016، سونی به صورت رسمی خبر ساخت پلی‌استیشن 4 نئو را تایید کرد و اگر این کمپانی ژاپنی بخواهد کنسول را درسال جاری میلادی عرضه کند، باید به زودی منتظر اعلام تاریخ عرضه رسمی آن از سوی Sony باشیم. ماه گذشته، یک تحلیلگر اعلام کرد که امکان دارد سونی پلی‌استیشن نئو و یک نسخه باریک‌تر از کنسول پلی‌استیشن 4 را در جریان نمایشگاه Tokyo Game Show که شهریور ماه امسال برگزار می‌شود، رونمایی کند.

منبع: GameSpot

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده