نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۳

موسس استودیو سازنده بازی‌ های Limbo و Inside این استودیو را ترک کرد

دینو پاتی، موسس استودیوی دانمارکی پلی‌دد، که بازی‌های فوق‌العاده موفق Limbo و Inside را در کارنامه خود دارد، پس از نزدیک به ۱۰ سال این استودیو را ترک کرد. برای اطلاع از جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

استودیو دانمارکی Playdead، در طول حیات نزدیک به ۱۰ ساله خود، دو بازی بسیار موفق را در کارنامه خود دارد. این دو بازی پلتفرمر مستقل، اینساید و لیمبو نام دارند. امروز Dino Patti، یکی از موسسان این استودیو، با انتشار توییتی در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد که پس از ۱۰ سال این استودیو را ترک کرد. وی در توییت خود نوشت:

پس از ۱۰ سال فوق‌العاده که در آن استودیو پلی‌دد را از یک ایده به یک استودیو خوش‌نام در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل کردیم، من اینجا را ترک می‌کنم و به دنبال چالش‌های جدیدتر می‌روم.

دینو پاتی در سال ۲۰۰۶ به همراه آرنت ینسن استودیو پلی‌دد را تاسیس کردند. اولین بازی آنها Limbo بود که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و به موفقیت‌های عظیمی دست یافت. بازی بعدی این استودیو، Inside بود که چندی پیش برای رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شد و توانست باز هم به موفقیت بسیار زیادی دست یابد. ما نیز در زومجی این بازی را بررسی کردیم و به آن امتیاز بسیار خوب ۹/۵ را دادیم:

برخی از بازی‌ها هستند که وقتی آنها را به پایان می‌رسانید، تا مدت‌های زیادی به آنها فکر می‌کنید. این بازی‌ها، بازی‌های فوق‌العاده‌ای هستند و Inside نیز در همین دسته قرار می‌گیرد. یک بازی مستقل معمایی پلفترمر فوق‌العاده که ترکیبی است از داستانی عجیب (که بیشتر به یک کابوس شبیه می‌ماند)، فضایی تاریک، موسیقی‌های فوق‌العاده کم اما بسیار تاثیرگذار، گیم‌پلی‌ای بی‌نقص، معماهایی خلاقانه و دوست‌داشتنی و یک پایان‌بندی که تا مدت‌های زیادی ذهن شما را درگیر خود می‌کند.
Inside، از طرف دیگر، با معماهای فوق‌العاده هوشمندانه خود، ادای دینی است به تمام کسانی که بچگی‌های خود را به تجربه بازی‌های پلتفرمر گذرانده‌اند و پلی‌دد یک‌بار دیگر نشان داد که در ساخت چنین بازی‌هایی تبحر دارد.
Inside از آن دست بازی‌هایی است که هر کسی خود را یک گیمر می‌داند، باید آن را تجربه کند زیرا مطمئنا تا به حال تجربه‌ای نظیر آن را نداشته است و احتمالا تا مدت‌های زیادی هم تجربه‌ای اینچنینی به دست نمی‌آورد.
Inside را بازی کنید، حتی اگر این سبک بازی،‌ سبک مورد علاقه‌تان نباشد و در دنیای سورئال و عجیب ساخته شده توسط Playdead، غرق شوید.

در حال حاضر این استودیو ۲۵ نفر عضو دارد و هنوز مشخص نیست که بازی بعدی آنها چه نام دارد.

منبع: VideoGamer


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده