نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۳

تلفیق نقاشی های هنرمندانی مانند ون گوگ و داوینچی با شخصیت های بتمن

وارتان گارنیکیان، هنرمندی است که با تلفیق شخصیت‌های دنیای بتمن و نقاشی‌های بسیار معروف هنرمندانی چون داوینچی، ون‌گوگ و دیگران،  آثار فوق‌العاده زیبایی را خلق کرده است. با زومجی همراه باشید تا نگاهی بر این آثار هنری بسیار زیبا داشته باشیم.

شاید با آوردن نام بتمن و ون‌گوگ یا جوکر و داوینچی در کنار هم، فکر کنید که این شخصیت‌ها هیچ ارتباطی به هم ندارند. بتمن و جوکر، شخصیت‌های بسیار معروف دنیای کمیک و داوینچی و ون‌گوگ، دو تن از معروف‌ترین هنرمندانی که بشر تا به حال به خود دیده است شاید در نگاه اول هیچ ربطی به هم نداشته باشند، اما وارتان گارنیکیان، یک هنرمند بسیار خوش ذوق نظر دیگری دارد.

Vartan Batman Joker

او یک طرفدار پر و پا قرص بتمن است و به همین دلیل سعی کرده که برخی از معروف‌ترین نقاشی‌های دنیا را با حضور شخصیت‌های دنیای بتمن بازطراحی کند. وی در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت بوردپاندا انجام داده، درباره این پروژه خود گفت که او قصد دارد هر سال یکی از این نقاشی‌ها را درست کند. وی برای خلق هر کدام از این آثار، ماه‌ها فکر، برنامه‌ریزی و کار می‌کند:

من فکر می‌کنم که این کار من باعث می‌شود نام هنرمندانی مانند ون‌گوگ و داوینچی بعد از این همه مدت دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد.

Vartan Batman Joker

با این حال تعدادی از منتقدان حوزه هنر، این کار وارتان را اصلا نپذیرفته‌اند و به طرق مختلف آن را مورد حمله قرار دادند. وی در پاسخ به این افراد گفت که آنها دچار سوتفاهم شده‌اند:

در طول این چند سالی که من این کارها را انجام می‌دهم، تعداد زیادی از افراد و منتقدان نسبت به کارهای من بازخورد منفی داشته‌اند و گفته‌اند که این کار من، هنر نیست و من را متهم کرده‌اند که آثار شاهکار هنری را خراب کرده‌ام. این صحبت‌ها به گونه‌ای است که من احساس می‌کنم به این هنرمندان بزرگ توهین کرده‌ام در حالیکه من فکر می‌کنم با اینکار به آنها ادای احترام می‌کنم.

Vartan Batman Joker

در ادامه او اعلام کرد که بسیار احساس خوبی می‌کند از اینکه برخی از مردم با دیدن کارهای او  ترغیب می‌شوند که اطلاعاتی درباره نقاشی اصلی به دست بیاورند:

ممکن است که من اشتباه کنم اما من فکر می‌کنم که نسل‌های جدید، آثار هنری قدیمی را زیاد نمی‌شناسند و به آنها علاقه‌ای ندارند. من احساس می‌کنم این علاقه نسل به نسل کمتر می‌شود.

من باید اعتراف کنم که هنگامی که افراد مختلف زیر نقاشی‌های من در اینستاگرم کامنت می‌گذارند و قصد دارند که درباره نقاشی اصلی اطلاعات به دست بیاورند، بسیار به خودم افتخار می‌کنم و احساس می‌کنم دستاورد خاصی به دست آوردم.

Vartan Batman Joker

در انتها او اعلام کرد که از این کار فوق‌العاده لذت می‌برد و اصلا قصد ندارد که از انجام این کار دست بکشد.

نظر شما درباره کارهای وارتان گارنیکیان چیست؟

منبع: Mirror


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده