نویسنده: محسن بیگی نیا
// چهار شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

یوبیسافت: نینتندو NX واقعاً عالی است و پتانسیل بالایی دارد

ایو گیلمو، مدیر عامل یوبیسافت ، در جلسه‌ی گزارش مالی یوبیسافت گفت که از نظر آنها نینتندو NX، کنسول بعدی نینتندو ، عالی به نظر می‌رسد و می‌تواند به رشد دوباره‌ی این صنعت کمک کند. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

شرکت Ubisoft، ناشر سری بازی‌های Assassin's Creed و Far Cry، نسبت به کنسول نینتندو NX خوشبین است. ایو گیلمو امروز در طول جلسه‌ی گزارش مالی این کمپانی گفت که این کنسول حداقل با توجه به دیدگاه مثبت این ناشر، واقعاً عالی به نظر می‌رسد. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که ایمان دارد نینتندو NX شاید بتواند گیمرهای غیر حرفه‌ای را به خود جذب کند، همان دیدگاهی که الان کور، رئیس امور مالی، در مصاحبه‌ای با وب سایت ام‌سی‌وی در ماه ژوئن مطرح کرد. گیلمو گفته است:

در خصوص NX، چیزی که ما دیده‌ایم بسیار عالی است. ما فکر می‌کنیم که عرضه شدن یک دستگاه جدید به صنعت کمک خواهد کرد تا به رشد خود ادامه دهد و تعداد خیلی بیشتری از گیمرهای غیر حرفه‌ای را به این صنعت باز گرداند.

کنسول Wii نینتندو با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون واحدی یک موفقیت تجاری بزرگ بود، موفقیتی که تا حدودی به خاطر کشیده شدن گیمرهای غیر حرفه‌ای به سمت آن محقق شده بود. در مقایسه کنسول بعد از آن، Wii U، یک شکست به حساب می‌آید و با حساب خود نینتندو ۱۲/۸ میلیون واحد از آن فروش رفته است.

mario

نینتندو NX در ماه مارس ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. در شایعات آمده است که این وسیله ترکیبی از یک کنسول خانگی و یک کنسول دستی است که از فن آوری‌های نو صنعت بازی‌سازی استفاده می‌کند که در هر صورت باید صبر کرد و دید که این به چه معنا است.

کیت‌های توسعه‌ی نرم افزار NX، که صرفاً یک اسم رمز است، طبق گزارش‌ها در اکتبر ۲۰۱۵ در اختیار بازیسازها قرار گرفته‌ است. یوبیسافت در E3 2016 اعلام کرد بازی اصلی بعدی از سری Just Dance برای NX عرضه خواهد شد، هرچند ممکن است که این شرکت برای آوردن بازی‎های دیگر روی کنسول NX نیز در حال کار باشد. نینتندو گزارش مالی بعدی خودش را در ۲۷ جولای (۶ مرداد) ارائه خواهد کرد و امکان دارد که این شرکت در همین جلسه اطلاعات بیشتری را در خصوص NX ارائه دهد.

همچنین در جلسه گزارش مالی امروز یوبیسافت گیلمو گفت که یوبیسافت بخاطر عرضه‌ی ایکس‌باکس وان S، کنسول کوچکتر شده‌ی مایکروسافت ، که ۲ آگوست (۱۲ مرداد) عرضه خواهد شد نیز بسیار هیجان زده است. وی گفته است:

ما واقعاً به خاطر ایکس‌باکس وان S هیجان زده هستیم، چرا که این کنسول به بازار سرعت خواهد بخشید و گرافیک بهتری را به ارمغان خواهد آورد. ما قادر خواهیم بود تا گیمرهای خودمان را بیشتر در بازی‌ها غوطه‌ور کنیم.

یوبیسافت آمار بسیار خوبی را در سه ماهه‌ی اول مالی خودش ثبت کرده است. فروش کلی آنها ۴۴ درصد افزایش داشته است و درآمد دیجیتالی در این سه ماهه نیز رکورد جدیدی برای این شرکت به حساب می‌آید.

نظر شما در خصوص نینتندو NX و ایکس‌باکس وان S و تأثیر آنها بر بازار کنسول‌های بازی چیست؟

منبع: Gamespot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده