نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۲

حساب کاربری توییتر شوهی یوشیدا توسط هکرهای سرور Pokemon Go هک شد

گروه OurMine که پیش از این حساب کاربری مدیران رده بالا در سایت‌های اجتماعی هک و سرورهای بازی Pokémon Go را نیز دچاره اختلال کرده بود مسئولیت هک کردن حساب کاربری شوهی یوشیدا را نیز به عهده گرفته است. برای آگاهی از جزئیات با زومجی همراه باشید.

حساب کاربری توییتر شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای جهانی سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE)، توسط گروهی با نام OurMine هک شد. در اولین پیامی که در توییتر توسط این گروه ارسال شده آمده است:

هی، ما OurMine هستیم. ما امنیت شما را آزمایش می‌کنیم.

و پس از آن گفته‌اند:

شما توسط تیم OurMine هک شده‌اید، برای باز پس گرفتن حساب کاربری خودتان از وب سایت ما بازدید کنید.

OurMine در پیامی دیگری که با استفاده از حساب کاربری دزدیده شده‌ی یوشیدا فرستاده مدعی شده که آنها یک گروه هکر نیستند. در این پیام آمده است:

ما یک گروه امنیتی هستیم، نه یک گروه هکر. در صورتی که او با ما تماس بگیرد، حساب کاربری‌اش را سریعاً دریافت خواهد کرد.

OurMine اشاره کرده که تصاحب اکانت یوشیدا به منظور بررسی میزان امنیت حساب کاربری وی بوده است. تعدادی از توییت‌ها  شامل لینک‌های وب سایت و آدرس ایمیل اورماین است، و بنظر می‌آید که یوشیدا بتواند از طریق آنها با اورماین ارتباط بر قرار کرده و اکانتش را پس بگیرد.

ourmine

این گروه به تازگی حساب کاربری بسیاری از مدیران رده بالا در سایت‌های اجتماعی را هدف قرار داده است. در میان آنها می‌توان به ماریسا میر، رئیس یاهو (Yahoo) و حتی جک دورسی مدیر اجرائی خود توییتر نیز اشاره کرد. پیش از اینها، آنها ادعا کرده بودند حساب کاربری توییتر و همچنین پروفایل واین (Vine) مارک زاکربرگ را تصاحب کرده‌اند. طبق گزارش‌ها منبع اطلاعاتی‌ای که برای این هک‌ها استفاده شده روگرفتی از رمز‌های عبور لینکداین (LinkedIn) بوده است.

OurMine همچنین مسئولیت قطعی‌های اخیر سرورهای Pokémon Go را نیز به عهده گرفته است. تصویری از وب سایت آنها، جایی که آنها به هک کردن اکانت یوشیدا و ایجاد اختلال در Pokémon Go اعتراف کرده‌‎اند، را می‌توانید در بالا مشاهده کنید.

در هنگام نگارش این متن، یوشیدا هنوز کنترل اکانت توییتر خودش را بدست نگرفته است.

منبع: Gamespot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده