نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲

پس از عرضه Pokémon Go ارزش نینتندو از سونی بیشتر شده است

تنها چند هفته بعد از عرضه شدن بازی Pokémon Go، ارزش بازار و سهام نینتندو (Nintendo) با رشد شگفت آوری همراه شده است به طوری که ارزش این شرکت بیشتر از سونی (Sony) است. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

به دنبال عرضه‌ی Pokémon Go ارزش بازار نینتندو بیشتر از سونی شده است. به نقل از بلومبرگ، ارزش نینتندو در روز سه‌شنبه به ۳۹/۸ میلیارد دلار رسیده و از ارزش سونی که ۳۸/۳۴ میلیارد دلار محاسبه شده بیشتر بوده است. نمودار زیر که شگفتی آور به نظر می‌رسد نشان می‌دهد که چگونه سهام و در نتیجه ارزش بازار نینتندو پس از عرضه‌ی Pokémon Go در اوایل این ماه اوج گرفته است.

نینتندو پوکمون گو را نساخته است، چرا که بازی با همکاری استودیوی نیانتیک لبز (Niantic Labs)، که پیش‌تر از شرکت گوگل (Google) جدا شده بود، و شرکت پوکمون (The Pokémon Company)، صاحب امتیازان پوکمون، ساخته شده است. نینتندو صاحب بخشی از شرکت پوکمون است، که شاید بتواند افزایش قیمت سهام و ارزش بازار آنها را توضیح دهد.

nintendo-market-cap

هفته‌ی گذشته نینتندو به بزرگترین شرکت از نظر ارزش مبادلات سهام در یک قرن اخیر ژاپن تبدیل شد. عملکرد روزانه‌ی آنها از شرکت‌های صاحب نامی همچون توکیو الکتریک (Tokyo Electric)، سافت بانک (SoftBank)، میزوهو (Mizuho)، نیپون استیل (Nippon Steel) و آیفول (Aiful) نیز بیشتر شده است.

در ابتدای جولای Pokémon Go در ایالات متحده، استرالیا و نیوزیلند عرضه شد. پس از آن این بازی در بازارهای بیشتری نیز عرضه شد، از جمله انگلستان و کانادا، در حالی که طبق گزارش‌ها عرضه‌ی بازی در ژاپن قریب الوقوع است.

این بازی به چیزی شبیه به یک پدیده بدل شده است و به نظر می‌رسد که همه مشغول بازی کردن آن باشند. Pokémon Go در صدر لیست بازی‌های رایگان و پرفروش ترین بازی‌های آی‌تیونز (iTunes) قرار دارد، موقعیتی که از زمان عرضه تا کنون حفظ کرده است.

نینتندو گزارش مالی جدیدترین سه ماهه‌ی مالی خودش را در ۲۷ جولای (۶ مرداد) ارائه خواهد داد. بدون شک از این شرکت در خصوص Pokémon Go سؤالاتی پرسیده خواهد شد و ما نیز جزئیات مربوط به آن را به شما گزارش خواهیم داد.

Miitomo، که در اوایل همین امسال عرضه شد، اولین بازی نینتندو روی گوشی‌های هوشمند بود. بازی‌های بعدی بر اساس Fire Emblem و Animal Crossing هستند و پس از آن نیز نینتندو بازی‌های بسیار بیشتری را عرضه خواهد کرد. نینتندو تمامی بازی‌های موبایلش را با همکاری دینا (DeNA)، شرکت مطرح در موبایل گیمینگ، می‌سازد.

منبع: Gamespot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده