// جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۴

سی‌ دی پراجکت رد از مقابله با نسخه‌ های غیرقانونی بازی‌ ها می‌ گوید

این روزها خیلی از استودیو ها برای مقابله با استفاده کنندگان غیرقانونی بازی‌ها از تدابیر امنیتی نظیر قفل دنوو استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد استودیو خوشنام سی‌دی پراجکت رد با این روش شدیدا مخالف است. با زومجی همراه باشید.

بازی The Witcher 3: Wild Hunt تا به امروز توانسته ۱۰ میلیو ن نسخه بر روی پلتفرم‌های مختلف فروش کند و بازی بدون هیچ‌گونه قفل و تدابیر امنیتی برروی  رایانه‌های شخصی  منتشر شد.

بنا به گزارش وب‌سایت کوتاکو، موسس استودیو سی‌دی پراجکت رد طی همایش InfoShare 2016  که در ماه گذشته برگزار شد اعلام کرد که دلیل موفقیت فروش نسخه رایانه‌های شخصی این بازی، این است که هیچ تلاشی برای مقابله با استفاده کنندگان نسخه‌های غیرقانونی بازی‌ها نکرده‌اند. وی در این باره می‌گوید:

ما هیچوقت نمی‌توانیم کسی را مجبور به خرید محصولی کنیم. اما می‌توانیم آنها را متقاعد کنیم که محصولی را بخرند. ما به تشویق کردن به جای استفاده زور و اجبار معتقدیم. بعضی از کشورها هستند که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند و شاید قیمت ۵۰ دلاری بازی ما برای آن‌ها زیاد باشد. برای مثال در کشور روسیه ما بازی خود را با قیمت پایین‌تری عرضه کردیم. مواردی به این شکل زیاد هستند.

وی در ادامه افزود:

جالب‌ترین اتفاق این قضیه این است که در خیلی از انجمن ها و سایت‌های گوناگون مثل ردیت نظراتی جالبی را مشاهده کردیم. مثلا یک‌بار یکی گفته بود که از کجا می‌توانم بازی The Witcher 3 را به صورت رایگان دانلود کنم؟ در جواب این شخص خیلی از کاربران نظرات جالبی گذشته بودند. یکی از کاربران در پاسخ به او گفته بود آن‌ها سازنده‌های منصفی هستند، سعی کن بازی را خریداری کنی. حتی در جاهای مختلف باز هم  این قضیه ادامه داشت. شخصی نوشته بود که من پول تهیه کردن نسخه کامل بازی را ندارم ولی، این استودیو سازنده منصفی بوده و هیچ عملی برای جلوگیری از ما (استفاده کنندگان نسخه‌های کرک شده بازی‌ها) انجام نداده است. همچنین از بسته‌های الحاقی رایگان زیادی برای راضی نگه داشتن مخاطب استفاده کرده‌اند. از این رو صبر کردم و بازی را زمانی که نصف قیمت شد خریداری کردم.

در آخر نظر شما چیست؟ آیا دیگر سازنده‌ها نیز باید به شیوه سی‌دی پراجکت رد عمل کنند؟

منبع: MCVUK


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده