// شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۱

۲۰ ساندترک برتر صنعت بازی‌های ویدیویی (قسمت دوم)

موسیقی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زندگی است. وقتی به یک آهنگ خوب گوش می‌دهیم تک تک سلول‌های بدنمان به آرامش می‌رسد. حال اگر این موسیقی ناب در یک بازی پخش شود، امکان دارد آن اثر برایمان به یک بازی جاودانه تبدیل شود. با زومجی و قسمت دوم ۲۰  ساندترک‌ برتر صنعت بازی‌های ویدیویی همراه باشید.

در قسمت اول با ۱۰ آهنگ از ۲۰ آهنگ برتر صنعت بازی‌های ویدیویی آشنا شدیم. آهنگ‌هایی که هر کدام از آن‌ها برای‌امان زنده کننده خاطرات خوب، بد و تلخ و شیرین از بازی‌های مختلف است. حال در ادامه با ۱۰ آهنگ پایانی این لیست به سراغ‌اتان آمده‌ایم.

assassin's Creed 2

آهنگ Ezio Family از جسپرکید – Assassin’s Creed 2

واقعا می‌شود یک لیست از بهترین آهنگ‌ها داشته باشیم و اسمی از جسپرکید و آهنگ افسانه‌ای Ezio Family نباشد؟ از هر زاویه‌ای به این بازی نگاه کنیم عالی است. از داستان و شخصیت پردازی گرفته تا طراحی مراحل و  موسیقی. آهنگ‌های Assassin’s Creed 2 و اسپین‌آف Brotherhood ساخته دستان افسانه‌ای جسپرکید یکی از بزرگترین آهنگسازان بازی‌های ویدیویی است. ترکیب عالی نت‌های آهنگ Ezio Family و صدای ملیسا کاپلان باعث شده تا این آهنگ به یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین ساخته‌های جسپرکید تبدیل شود. لازم به ذکر که جسپرکید تا به الان نزدیک به ۶۰ بار کاندید دریافت جوایز مختلف شده که در بین آن‌ها نزدیک به ۱۵ جایزه از آن خود کرده است. امیدواریم باز شاهد همکاری جسپرکید و یوبیسافت برای بازی Assassin’s Creed باشیم.

RedDeadRedemption

آهنگ Triggernometry از وودی جکسون و بیل الم – Red Dead Redemption

یادی کنیم از ابرشاهکار استودیو راک‌استار و بازی Red Dead Redemption. بازی Red Dead Redemption اولین بازی این استودیو که تیم سازنده از موزیک‌های لایسنس شده استفاده نکرده است. به عبارتی وودی جکسون و بیل الم که وظیفه آهنگسازی این بازی را داشتند هر ۲۰ ترک این بازی را با دستان توانای خود خلق کردند. این دو تن طی یک پروسه ۱۵ ماهه ۱۴ ساعت آهنگ خلق کرده که شامل قطعه‌های مختلفی می‌شد. در نهایت از این این زمان ۲۰ ترک نهایی بازی خلق شد که در بین آن می‌توان به Triggernometry اشاره کرد. یک آهنگ وسترن ناب که شدیدا به فیلم‌های دهه ۶۰ میلادی شباهت دارد. همچنین پس از عرضه ساندترک‌های بازی به صورت جداگانه در سال ۲۰۱۰ میلادی، خیلی از مراجع نظیر یوروگیمر و یا گیم‌اسپات القاب مختلفی نظیر موزیک‌های استثنایی و یا خارق العاده را به این مجموعه دادند.

Alan Wake

آهنگ The Clicker  از پتری آلانکو – Alan Wake

اتمسفری که از هیجان و ترس از طریق Alan Wake به مخاطب القا می‌شد حرف نداشت. در طول قسمت پنجم بازی گه گداری آهنگی به گوش می‌رسید به‌نام The Clicker (ناگفته نماند از این آهنگ در بسته‌های الحاقی بازی نیز استفاده شده است). آهنگ The Clicker نمایانگر روشنایی و امید و آرامشی بود که مخاطب در بین تاریکی و توهمات دنیای آلن ویک به آن نیاز داشت. واقعا این آهنگ را می‌توان یکی از آرامش بخش‌ترین آهنگ‌های صنعت بازی‌های ویدیویی دانست. درکنار آهنگ The Clicker مابقی آهنگ‌های این بازی که ساخته پتری آلانکو است از آرامش خاصی برخوردار هستند. همچنین برای این بازی از آهنگ‌های لایسنس شده‌ای نظیر War ساخته گروه Poets of the Fall نیز استفاده شده است. سم لیک معتقد که در بین آهنگ‌های لایسنس شده‌ای که برای این بازی در نظر گرفته شده، آهنگ War بیشترین تطابق را با دنیای بازی دارد.

The-Last-of-Us-inter-Billboard

آهنگ All Gone از گوستاوو سانتائولایا – The Last of Us

بازی The Last of Us سرشار صحنه‌ها و لحظه‌هایی بود که تنهایی و ناامیدی را در خود حس می‌کردید. از طرفی در طول فصل بهار در یکی از لوکیشن‌ها وجود زرافه یک حس زیبایی و دلگرمی را در دل مخاطب ایجاد می‌کند. دقیقا بعضی از آهنگ‌های ساخته شده برای The Last of Us حس ناامیدی و ناراحتی را دل شما قرار می‌دهند. این آهنگ‌ها به قدری دردناک هستند که ساعت‌ها می‌توانید آن‌ها را گوش فرا داده و اصلا خسته نشوید. بین ترک‌های ساخته شده برای این بازی توسط گوستاوو سانتائولایا معروف، آهنگ All Gone شدیدا عالی است. اگر نسخه اصلی این آهنگ که تقریبا ۸ دقیقه هست داشته باشید، قول می‌دهم از گوش دادن‌اش هرگز سیر نشده و بعد از مدتی غم خاصی را در وجود خود احساس می‌کنید. در بین سایر آهنگ‌ها گوش دادن به You and Me که همگی آن را به عنوان Main Theme بازی می‌شناسیم خالی از لطف نیست.

assassins_creed___revelations-wallpaper-1366x768

آهنگ Iron از وودکید – Assassin’s Creed: Revelations

طی ۵ سال اخیر مطمئنم بهترین کنفرانس خبری یوبیسافت طی نمایشگاه E3، مربوط به سال ۲۰۱۱ است. هیچوقت لحظه معرفی Assassin’s Creed: Revelations را فراموش نخواهیم کرد. یک ویدیو عالی با آهنگی فرا شاهکار که شدیدا با اتمسفر بازی همخوانی داشت. همین نمایش می‌ارزد به ۱۰۰ ها نمایش از Watch Dogsها و The Divisionsهایی که طی سال‌های بعد معرفی و هیچکدام جذابیت واقعی دربر نداشتند. دومین آهنگ لایسنس شده بر روی تریلر یک بازی که در این لیست قرار دارد و الحق که برازنده‌اش است. آهنگ Iron اولین ساخته از وودکید (اسم واقعی یوان لموان)است که در سال ۲۰۱۱ بر روی تریلر نمایشی از بازی Assassins Creed: Revelations قرار داده شد. نکته خیلی جالب اینجا است که تا قبل از این تریلر کمتر کسی وودکید را می‌شناخت و پس از آن، آهنگ Iron به پرمخاطب‌ترین آهنگ وودکید تبدیل شد.

ICO

آهنگ Entity از میچیرو اوشیما – ICO

قطعا فومیتو اوئدا شخص بزرگی بوده و استودیو بازیسازی Team Ico هم استودیو قابل احترامی است.  ICO اولین ساخته این استودیو بوده که شدیدا قابل ستایش است. اوئدا با این بازی، سبک پلتفرمر و معمایی را چند پله بالاتر برد. جدای از درجات عرفانی که این بازی دارد، موسیقی‌های این بازی هرچند اندک ولی واقعا عالی ساخته شده‌اند. به عبارتی ICO از دیالوگ یا موسیقی خاصی برخوردار نیست ولی وجود آهنگ Entity که به اسم Melody in the Mist آن را می‌شنویم شدیدا عالی کار شده است. قطعا باید بر دستان میچیرو اوشیما، سازنده ساندترک‌های ICO بوسه زد.

Castlevania Lord of shadow

آهنگ The Warg از اسکار آروجو – Castlevania: Lord of Shadow

نمی‌توان منکر این شد که بازی Castlevania: Lord of Shadow یکی از بهترین بازی‌های سبک Hack & Slash است. روایت داستان و شخصیت پردازی آنقدر حماسی است که می‌توان به‌خاطرش گابریل بلمونت را یکی از بهترین شخصیت‌های صنعت بازی‌های ویدیویی دانست. ساخت آهنگ‌های این بازی بر عهده اسکار آروجو اسپانیایی بوده است. شخصی که در نسخه قبلی نیز با تیم سازنده همکاری داشته است. آروجو برای این بازی و خلق ۲۰ آهنگ آن، از یک گروه ارکستر ۱۲۰ نفری استفاده کرده است. حاصل تلاش و زحمات این گروه را می‌توان در ثانیه به ثانیه آهنگ The Warg حس کرد. اگر تا به امروز این آهنگ شنیدنی و حماسی را نشنیده‌اید حتما آن را گوش دهید.

Silent Hill 2

آهنگ Theme of Laura از یاکیرا آمائوکا – Silent Hill 2

اگر بخواهیم در این لیست ۲۰ تایی بهترین آهنگ و بهترین آهنگساز را انتخاب کنیم  (حساب قطعه One Winged Angel جدا است) قطعا انتخاب Theme of Laura ساخته یاکیرا آمائوکا خواهد بود. ساخته‌های وی برای سری Silent Hill واقعا تکرار نشدنی است. در هر نسخه از این بازی شاهد آهنگ‌های جنون آمیزی هستیم که در هنگام بازی کردن ترس را دوبرابر می‌کند. یاکیرا آمائوکا ۴۸ ساله آهنگ Theme of Laura را در ۳ روز برای Silent Hill 2 آماده کرده است. وی برای این آهنگ از یک بیت قوی و ملودی غمگین استفاده کرده و بر این باور است که Theme of Laura هدفش ارائه یک آهنگ با ضرب قوی نیست. بلکه هدف به بیرون کشیدن احساسات مخاطب است که به‌خوبی این کار انجام می‌شود. اگر کمی به لحظات تلخ و شیرین و گیم‌پلی بازی و آن پایان به یادماندنی نگاه کنیم، می‌بینیم که Silent Hill 2 را می‌توان ترسناک‌ترین و بهترین نسخه در بین سری دانست و بازی نیمی از موفقیت‌اش را مدیون یاکیرا آمائوکا است.

child of light 11

آهنگ Aurora’s Theme از بئاتریس مارتین – Child of Light

یکی از دلایل محبوبیت Child of Light قبل از عرضه موسیقی معرفی‌اش بود. به قدری این موسیقی خوب و آرامش بخش بود که هر مخاطبی را به خود جذب کرد.  این آهنگ که Aurora’s Theme نام دارد در اصل، آهنگ منو بازی است که از زیبایی بالایی برخوردار است. یک بازی دیگر در سبک پلتفرمر همانند Ori and the Blind Forest که از موسیقی‌ّهای زیبایی بهره می‌برد. البته در بین لیست موسیقی‌های Child of Light می‌توان آهنگ‌های شاد و غمگین دیگری نیز پیدا کرد که هر کدام از آن‌ها، می‌تواند ساعت‌ها شما را آرام کنند. آهنگساز این قطعه‌های زیبا خواننده و آهنگساز کانادایی بئاتریس مارتین که همه وی را به اسم هنری‌اش Cœur de pirate ( کلمه‌ای فرانسوی که در انگلیسی به معنای Pirate's Heart و به فارسی قلب دزدان دریایی معنی می‌شود) می‌شناسند.

Metal Gear Solid 4

آهنگ Here’s to You از هری گرگسون ویلیامز – Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots

نمی‌توان منکر این شد که یکی از بهترین پایان‌های بازی در بازی‌های ویدیویی مربوط به Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots است. وداع تلخ و دردناک سالید اسنیک و بیگ باس (نحوه مرگ این دو شخصیت) با طرفداران این سری سال‌ها در قلبمان خواهد ماند. موردی که باعث تکامل این پایان شده، استفاده از نسخه بازسازی شده آهنگ Here’s to You توسط هری گرگسون ویلیامز، آهنگساز این بازی است که خوانندگی این آهنگ بر عهده لیسبت اسکات است. این آهنگ در اصل برای دو آنارشیست ایتالیایی بنام‌های نیکولا ساکو و بارتولومئو وانزتی ساخته شده که در سال ۱۹۲۰ میلادی توسط دادگاه ایالت متحده به مرگ محکوم شدند. تا به امروز نسخه‌های مختلفی برای این آهنگ بازنوشته شده است که معروف‌ترین آن در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط بندیستا صورت گرفت و اسم آن به Selam Size تغییر یافت. نسخه استفاده شده برای نسخه چهارم Metal Gear همان ساخته بندیستا است که توسط هری گرگسون ویلیامز دوباره تنظیم شده است.

این آهنگ تقدیم به شما، نیکولا و بارت / برای همیشه در آرامش در قلب ما خواهید ماند

اولین و آخرین لحظه از آن شماست / که این عذاب پیروزی شماست

به پایان لیست ۲۰ ساندترک برتر رسیدیم و خب قطعا در این لیست جای خیلی از آهنگ‌ها خالی است. قبلا هم به این موضوع اشاره شد که سلیقه‌ها متفاوت است و ما سعی کردیم تا حدامکان بهترین‌ها و پرمخاطب‌ترین‌ها  را جمع آوری کنیم.همچنین در زیر می‌توانید این ۲۰ آهنگ برتر را دانلود کنید:

  1. دانلود آهنگ Fire Link Shrine
  2. دانلود آهنگ Icarus
  3. دانلود آهنگ Majula
  4. دانلود آهنگ One Winged Angel
  5. دانلود آهنگ Late Goodby
  6. دانلود آهنگ Mad World
  7. دانلود آهنگ Fall of the Magister
  8. دانلود آهنگ I Was Born for This
  9. دانلود آهنگ The Spirit Tree
  10. دانلود آهنگ Beast
  11. دانلود آهنگ Ezio Family
  12. دانلود آهنگ Triggernometry
  13. دانلود آهنگ The Clicker
  14. دانلود آهنگ All Gone
  15. دانلود آهنگ Iron
  16. دانلود آهنگ Entity
  17. دانلود آهنگ The Warg
  18. دانلود آهنگ Theme of Laura
  19. دانلود آهنگ Aurora's Theme
  20. دانلود آهنگ Here's to You

در آخر لیست بهترین‌های خود را با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده