نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰

قوی ترین جادوگران مجموعه هری پاتر

پس از معرفی جادوگران ضعیف سری هری پاتر، در این مطلب سراغ بهترین جادوگران این مجموعه رفته‌ایم. 

چند روز پیش در قالب مقاله‌ای ضعیف‌ترین جادوگران سری هری پاتر را معرفی کردیم. با این حال در این مجموعه فانتزی عظیم، جادوگران بسیار قدرتمندی نیز حضور دارند و در این مطلب سراغ این افراد رفته‌ایم. پس بهتر است بدون مقدمه سراغ معرفی قوی‌ترین جادوگران مجموعه هری پاتر برویم:

«این مطلب بخش‌هایی از داستان این مجموعه را فاش می‌کند»

هری پاتر

۲۰- هری پاتر

لیست قوی‌ترین جادوگران سری هری پاتر را با یکی از مشهور‌ترین افراد این مجموعه یعنی هری پاتر آغاز می‌کنیم. پسری که از حمله ولدمورت جان سالم به در برد و البته یک زخم روی پیشانی‌اش یادگار نگه داشت. در بین جادوگران مجموعه هری پاتر، افراد زیادی دیده می‌شوند که توانایی بسیاری بالاتری در مقایسه با هری در استفاده از جادو دارند. با این حال چیزی که باعث می‌شود بتوانیم هری را در این لیست قرار دهیم، شجاعت مثال‌زدنی وی و همینطور کارهای بزرگی است که انجام داده است. 

وی از همان سال اولی که وارد هاگوارتز شد، هر سال با یک چالش اساسی روبرو بوده است؛ از روبرو شدن با پروفسور کوییرل در قسمت اول گرفته تا مبارزه با باسیلیسک و شرکت ناخواسته در مسابقات سه جادوگر در سال چهارم. علاوه بر این هری جادوگری است که در نهایت ولدمورت را برای همیشه از بین می‌برد و همین کافی است تا وی لایق حضور در این لیست باشد. 

هری پاتر

۱۹- هرماینی گرنجر

در فیلم هفتم زمانی که هری قصد دارد خانه ویزلی‌ها را ترک کند، رون به او می‌گوید که آن‌ها بدون هرماینی حتی یک روز هم زنده نخواهند ماند و همین جمله برای نشان دادن توانایی‌های جادویی گرنجر کافی است. وی از همان سال اول خود را به عنوان یک دانش‌آموز ممتاز مطرح کرد و سواد بالایش در شناخت و همینطور استفاده از جادو‌ها، موردی بود که همواره به درد خودش و دوستانش می‌خورد. 

اوج هنرنمایی‌های وی در کتاب آخر است که هرماینی زمانی که همراه با هری و رون به دنبال پیدا کردن جان‌پیچ‌ها است، به خوبی از تیم مجافظت می‌کند و جادو‌های محافظ وی در موقعیت‌های بسیاری باعث حفظ جان خودش و دوستانش می‌شوند. 

هری پاتر

۱۸- ریموس لوپین

در این قسمت از لیست به ریموس لوپین، یکی از دوستان قدیمی پدر هری پاتر می‌رسیم که از اعضای محفل ققنوس هم بود و در قسمت سوم هم به عنوان استاد دفاع در برابر جادوی سیاه فعالیت می‌کرد. لوپین یک گرگینه بود و همین امر هم مشکلاتی برای او به وجود می‌آورد. با این حال لوپین از حیث توانایی‌های جادویی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. مساله اول اینکه وی قادر بود حتی بدون استفاده از چوب‌دستی نیز جادو اجرا کند و علاوه بر آن در طول نبرد‌های مختلفی شاهد بودیم که لوپین به خوبی قادر به دفاع کردن از خودش و همینطور آسیب رساندن به دشمن است. 

درست است که در نبرد پایانی لوپین کشته می‌شود، ولی این به معنی ضعیف بودن وی نیست و قطعا می‌توان وی را یکی از جادوگران خوب مجموعه دانست. 

هری پاتر

۱۷- سیریوس بلک

زمانی که سیریوس بلک برای اولین بار در مجموعه هری پاتر معرفی شد، همه او را به عنوان یک جادوگر سیاه و پلید می‌شناختیم؛ فردی که موفق شده از آزکابان فرار کند و در گذشته هم به پدر و مادر هری خیانت کرده و همچنین ۱۲ غیرجادوگر را کشته است. با این حال بعد‌ها متوجه می‌شویم که سیریوس بلک به هیچ وجه شخصیت پلید و تاریکی ندارد.

سیریوس در جوانی استعداد خیلی خوبی در جادوگری داشت و حتی می‌توانست به صورت دلخواه خودش را به شکل یک سگ دربیاورد که این کار نیازمند قدرت بالایی است. به‌علاوه همین مساله که وی توانسته بود از آزکابان فرار کند نیز نشان می‌دهد که بلک جادوگری توانا است. وی همچنین توانایی خوبی در مبارزه داشت و صحنه نبردش با مالفوی در فیلم پنجم هم نشانگر همین موضوع است. البته سیریوس بلک در نهایت به دست استرنج کشته می‌شود ولی این مساله هم نمی‌تواند توانایی‌های وی را زیر سوال ببرد. 

هری پاتر

۱۶- جیمز و لیلی پاتر

قضاوت در مورد توانایی جادوگری افرادی که نقش پررنگی در داستان‌های هری پاتر نداشتند، کار دشواری است. به همین دلیل هم جادوگرانی مثل بنیان‌گذاران هاگوارتز در این لیست حضور ندارند. با این حال جیمز و لیلی پاتر افرادی هستند که کاراکتر‌های دیگر، مدام در مورد آن‌ها صحبت کرده و توضیح می‌دهند و همین هم کافی است تا متوجه شویم که این دو نیز جادوگران خوبی بوده‌اند. 

لیلی پاتر، مادر هری، یکی از دانش‌آموزان ممتاز هاگوارتز بود و مهارت خوبی در استفاده از جادو داشت. با این حال می‌توان قدرت اصلی وی را عشق و علاقه‌اش به هری دانست که همین مساله هم باعث می‌شود تا هری در برابر ولدمورت زنده بماند. جیمز پاتر هم شباهت زیادی به خود هری داشت و جالب است بدانید که ولدمورت در زمان به قدرت رسیدن، از جیمز خواسته بود تا به جمع مرگ‌خوار‌های وی بپیوندد که البته جیمز این پیشنهاد را رد کرده بود. ولی همین موضوع نشان می‌دهد که وی قدرت جادویی خوبی داشته است که شخصی مثل ولدمورت دوست داشت او را در بین یاران خودش داشته باشد. 

هری پاتر

۱۵- هوراس اسلاگهورن

به هر حال جادوگری در دنیای هری پاتر بسیار وسیع است و هر جادوگری در یک شاخه از آن مهارت دارد. در فیلم ششم دانبلدور، اسلاگهورن را به عنوان استاد درس معجون‌سازی انتخاب می‌کند و بعد هم متوجه می‌شویم که وی در این رشته مهارت خوبی دارد. علاوه بر آن اسلاگهورن قدرت خوبی در بستن ذهنش و تغییر خاطراتش نیز دارد و با همین قدرت هم خاطره‌ای را به شکلی تحریف‌شده در اختیار دامبلدور گذاشته است تا نشان ندهد که وی به سوال تام ریدل، چه پاسخی داده است. 

علاوه بر این در نبرد پایانی، شاهد هستیم که هوراس اسلاگهورن در نبرد با ولدمورت و یارانش هم شرکت دارد و نشان می‌دهد که علاوه بر معجون‌سازی، در استفاده از جادوهای هجومی و دفاعی نیز مهارت خوبی دارد؛ به حدی که در انتهای نبرد هم زنده می‌ماند. 

هری پاتر

۱۴- آنتونین دالاهوف

درست است که آنتونین دالاهوف کاراکتری نیست که خیلی در مورد وی بحث شود؛ با این حال وی یکی از مرگ‌خوار‌های قدرتمند ولدمورت بود و لیاقت حضور در این لیست را دارد. وی از وقایع فیلم و کتاب پنجم همواره حضور پررنگی در درگیری‌ها دارد و این حضور تا آخر مجموعه هم پررنگ باقی می‌ماند. علاوه بر این دالاهوف در گذشته هم کار‌های وحشناکی انجام داده و باعث مرگ جادوگران زیادی شده است که در نتیجه آن‌ها هم در آزکابان زندانی شده بود. 

اما از همه مهم‌تر، دالاهوف همان جادوگری است که در نبرد پایانی باعث مرگ ریموس لوپین می‌شود و خب از آنجایی که لوپین خودش هم جادوگر توانایی بود، فردی که بتواند وی را بکشد نیز قطعا قدرت بالایی در استفاده از جادو دارد. 

هری پاتر

۱۳- آملیا بونز

در وصف توانایی‌های آملیا بونز همین کافی است که بدانیم وی به دست خود ولدمورت کشته شده است. با این حال ولدمورت که یکی از قوی‌ترین جادوگران تاریخ است، به هیج وجه کار آسانی در روبرویی با آملیا نداشته و وی مقاومت خوبی از خودش نشان داده است. علاوه بر این بونز حتی پیش از مرگش هم قدرت جادوگری خودش را اثبات کرده و رییس دپارتمان اجرای قانون وزارت‌خانه بود. آملیا بونز همچنین ارتباطاتی هم با اعضای محفل ققنوس داشت و آن‌ها هم همواره از وی به عنوان جادوگری توانا یاد می‌کردند. 

هری پاتر

۱۲- روفوس اسکریم‌جیور

درست است که در بخش اعظمی از مجموعه هری پاتر کرنلیوس فاج وزیر سحر و جادو است و در مقاله قبلی هم اشاره کردیم که وی فرد نالایقی برای این منصب بوده و جادوگر ضعیفی است. با این حال پس از اینکه فاج بازگشت ولدمورت را تایید کرده و استعفا می‌دهد، روفوس اسکریم‌جیور به عنوان وزیر جدید برگزیده می‌شود که یکی از جادوگران قوی در مجموعه هری پاتر به حساب می‌آید. 

روفوس پیش از اینکه به عنوان وزیر انتخاب شود، یک کاراگاه بود و حتی در مقطعی توانسته بود به منصب ریاست کاراگاه‌ها برسد. همین امر نشان می‌دهد که اسکریم‌جیور جادوگران سیاه زیادی را دستگیر کرده است. درست است که شاید روفوس اسکریم‌جیور در مقایسه با افرادی مثل پروفسور مودی خیلی قوی نباشد، ولی قطعا یکی از جادوگران توانایی این مجموعه است که در نهایت هم کشته می‌شود. 

هری پاتر

۱۱- فرانک و آلیس لانگ‌باتم

(به دلیل نبود عکس با کیفیت از عکس نویل استفاده شده است)

زمانی که اولین بار با نویل لانگ‌باتم در فیلم اول هری پاتر آشنا می‌شویم، وی را به عنوان فردی دست و پا چلفتی می‌شناسیم. با این حال نویل به مرور نشان می‌دهد که حتی اگر جادوگر خیلی قدرتمندی هم نباشد، از حیث شجاعت جزو بهترین‌ها است و اوج شجاعت وی هم در نبرد پایانی و جایی است که با استفاده از شمشیر گریفیندور مار ولدمورت را از بین می‌برد. اما شجاعت نویل، خیلی هم مورد غافل‌گیر کننده‌ای نیست؛ چرا که پدر و مادر وی هم افراد بسیار شجاع و جادوگران قابلی بودند. 

فرانک و نویل لانگ‌باتم، کاراگاهان بسیار ماهری بودند که همواره از آن‌ها به عنوان جادوگرانی توانا یاد می‌شود. با این حال آن‌ها در نهایت به دست بلاتریکس لسترنج شکنجه شده و عقل خود را از دست می‌دهند. 

هری پاتر

۱۰- فیلیوس فلیت‌ویک

پروفسور فلیت‌ویک استاد درس وردهای جادویی است و علاوه بر آن سرپرست گروه ریونکلاو هم محسوب می‌شود. وی از آنجایی که خون گابلین‌ها در رگانش جاری است، قد بسیار کوتاهی دارد و به همین دلیل هم شاید خیلی‌ها در ابتدا او را جدی نگیرند. ولی در حقیقت فلیت‌ویک جادوگر بسیار توانایی است. 

همواره از فلیت‌ویک به عنوان فردی یاد می‌شود که مهارت بالایی در دوئل کردن دارد و نبرد پایانی هم این موضوع را به خوبی ثابت می‌کند؛ جایی که شاهد هستیم فلیت‌ویک چند مرگ‌خوار را شکست می‌دهد و از همه مهم‌تر، وی دالاهوف را می‌کشد که پیش‌تر از وی به عنوان جادوگری توانا اسم برده‌ایم. 

هری پاتر

۹- کینگزلی شکلبولت

کینگزلی شکلبولت یکی از اعضای محفل ققنوس است که در وزارت‌خانه کار می‌کند. شکلبولت عمده شهرتش را مدیون زنده ماندن در نبردهایی است که با ولدمورت یا مرگ‌خوارانش داشته است. در مجموع وی دو بار به صورت مستقیم با ولدمورت روبرو شده که در هر دو بار هم زنده مانده است. درست است که شکلبولت موفق نشده آسیبی به ولدمورت برساند یا وی را شکست دهد، ولی زنده ماندن در برابر شخصی به قدرت ولدمورت هم نیازمند قدرت زیادی است که شکلبولت این توانایی را دارد. 

علاوه بر ولدمورت، شکلبولت در نبرد‌های دیگری نیز حضور داشته و مرگ‌خوار‌هایی را نیز شکست داده است و بازهم در نبرد با جادوگر قدرتمندی مثل بلاتریکس استرنج زنده مانده است. 

هری پاتر

۸- بارتی کراوچ جونیور

کراوچ یکی از شخصیت‌های قابل احترام در مجموعه هری پاتر است. با این حال بارتی کراوچ جونیور، پسر وی، یکی از جادوگرانی است که درخواست ولدمورت برای پیوستن به یارانش را پذیرفته و به مرگ‌خوار تبدیل شده است. البته که ولدمورت یاران زیادی داشته که در بین آن‌ها جادوگر‌های قوی و ضعیفی دیده می‌شوند، ولی کراوچ جونیور را می‌توان یکی از بهترین و قوی‌ترین یاران وی دانست. 

دلیل این امر هم این است که وی کاملا به ولدمورت وفادار بود و در فیلم و کتاب چهارم هم شاهد هستیم که وی موفق شده جادوگر فوق‌العاده‌ای مثل مودی را شکست داده، زندانی کرده و خودش را به عنوان مودی جا بزند و وارد هاگوارتز شود. به‌علاوه وی به همین شکل و با استفاده از معجون تغییر شکل، به مدت یک سال تمام جادوگران بزرگ هاگوارتز را فریب داده و حتی اسم هری را وارد جام آتش کرده است. همین اقدامات وی نیز باعث شد تا در نهایت سدریک دیگوری کشته شود و همینطور ولدمورت به صورت رسمی برگردد. 

هری پاتر

۷- بلاتریکس لسترنج

بلاتریکس را می‌توان یکی از شرور‌ترین و منفور‌ترین کاراکتر‌های مجموعه هری پاتر دانست؛ فردی که پدر و مادر نویل را شکنجه داده و باعث دیوانگی آن‌ها شده و همچنین سیریوس بلک را کشته است. با این حال وی جادوگر بسیار قدرتمند و یکی از بهترین یاران ولدمورت به حساب می‌آید. در حالی که افرادی مثل مالفوی‌ها صرفا از روی ترس از ولدمورت پیروی می‌کنند، بلاتریکس این کار را از روی علاقه انجام می‌دهد و به همین دلیل هم با کمال میل خواسته‌های شوم اربابش را اطاعت می‌کند. 

بلاتریکس در نبرد پایانی قصد داشت جنی ویزلی را نیز بکشد که در نهایت خانم ویزلی اجازه این کار را به او نمی‌دهد و برای همیشه به زندگی بلاتریکس پایان می‌دهد. 

هری پاتر

۶- آلستور مودی

شخصیت آلستور مودی اولین بار در کتاب چهارم هری پاتر معرفی می‌شود که البته در نهایت متوجه می‌شویم کاراکتری که با او آشنا شده بودیم، در اصل پسر کرواچ بوده که مودی واقعی را دستگیر و زندانی کرده است. با این حال مودی واقعی یکی از قوی‌ترین و بهترین جادوگران سری هری پاتر است که بنا به گفته افراد زیادی، مودی را می‌توان بهترین کاراگاه تاریخ دانست؛ فردی که جادوگران سیاه زیادی را دستگیر کرده و روانه آزکابان کرده است و حتی عده‌ای می‌گویند که تقریبا نیمی از زندانی‌های آزکابان، به دست مودی دستگیر شده‌اند!

درست است که در مجموعه هری پاتر خیلی به شخصیت مودی پرداخته نشده است و ما چیزی از شجاعت‌ها و قدرت‌های وی را به عینه نمی‌بینیم، ولی آوازه شهرت او به حدی است که حتی نامش هم می‌تواند لرزه به اندام مرگ‌خوار‌ها بیندازد. حتی شکل ظاهری مودی و زخم‌هایش نیز نشان می‌دهند که وی در نبرد‌های زیادی حضور داشته است. در نهایت مودی در ابتدای فیلم هفتم کشته می‌شود. 

هری پاتر

۵- مینروا مک‌گوناگل

در فیلم هشتم شاهد هستیم که مینروا مک‌گوناگل در صحنه‌ای با سوروس اسنیپ دوئل کرده و پس از فرار اسنیپ، رسما به مدیر هاگوارتز تبدیل می‌شود. در اصل هم وی پس از دامبلدور، لایق‌ترین فرد برای این جایگاه است؛ چرا که هم از لحاظ قدرت و هم از لحاظ احساسی، کاملا لایق پست مدیریت است. در فیلم پایانی مجموعه شاهد هستیم که مک‌گوناگل رهبری نبرد با ولدمورت و یارانش را برعهده می‌گیرد و حتی محافظین هاگوارتز را احضار می‌کند. به‌علاوه در طول نبردی که جادوگران زیادی در آن کشته شدند، مک‌گوناگل موفق می‌شود مرگ‌خوار‌های زیادی را بکشد و در نهایت هم زنده بماند. از آن مهم‌تر وی باعث می‌شود تا دانش‌آموزان زیادی نیز بتوانند از این نبرد جان سالم به در ببرند. 

هری پاتر

۴- سوروس اسنیپ

اسنیپ را می‌توان یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های سری هری پاتر دانست. کاراکتری که نمی‌دانید باید از او متنفر باشید یا اینکه عاشقش شوید. با این حال هر حسی که به اسنیپ داشته باشید، نمی‌توانید منکر این قضیه شوید که وی جادوگر بسیار توانایی بود. اسنیپ مهارت بالایی در معجون‌سازی داشت و علاوه بر آن می‌توانست به خوبی از جادوهای مختلف نیز استفاده کند. به‌علاوه اصلی‌ترین ویژگی اسنیپ را می‌توان وفاداری‌اش به دامبلدور دانست که هرگز به او خیانت نکرد. 

در پایان ولدمورت تصور می‌کند که چوب‌دستی برتر به اسنیپ تعلق دارد و به همین دلیل هم وی را می‌کشد. با این حال اسنیپ در پایان خاطره‌ای به هری داده و وی را از موارد زیادی آگاه می‌کند و از این راه کشتن ولدمورت را به او نشان می‌دهد. 

هری پاتر

۳- گلرت گریندلوالد 

دنیای جادوگر‌ها همواره با خطر‌هایی روبرو بوده و در هر مقطعی، جادوگری سیاه آن را تهدید کرده است. پیش از اینکه ولدمورتی وجود داشته باشد، گلرت گریندلوالد مسوول ایجاد رعب و وحشت در جامعه جادوگر‌ها بود! وی اعتقاد داشت که جادوگر‌ها نباید خودشان را از ماگل‌ها مخفی نگه دارند و در عوض باید قدرت و برتر بودنشان را نشان دهند. هر کسی هم که با این ایده‌های وی مخالف بود، در نهایت به نوعی به دست گریندلوالد کشته می‌شد. 

در کل از گریندلوالد به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین جادوگران سیاه تاریخ یاد می‌شود که در نهایت در دوئلی با دامبلدور شکست خورد و زندانی شد و زمانی هم که در زندان بود، به دست ولدمورت کشته شد. البته مشخص نیست که اگر او و ولدمورت در نبردی برابر رو در روی هم قرار می‌گرفتند، چه کسی می‌توانست برنده واقعی باشد. 

هری پاتر

۲- لرد ولدمورت

درست است که ولدمورت شخصیت منفی اصلی مجموعه هری پاتر به شمار می‌رود، ولی وی یکی از خفن‌ترین کاراکتر‌های این مجموعه و همینطور قوی‌ترین جادوگران آن است. در وصف قدرت ولدمورت همین کافی است که بدانیم حتی در زمانی که وی برنگشته بود هم مردم از گفتن اسمش وحشت داشتند و این نشان می‌دهد که ولدمورت چه رعب و وحشتی را در دل جامعه جادوگری انداخته است. 

ولدمورت از همان دوران تحصلیش در هاگوارتز توانایی‌های جادویی خودش را نشان داده بود و در نهایت هم خودش را به عنوان قدرتمند‌ترین جادوگر سیاه تاریخ معرفی کرده است؛ فردی که یاران زیادی نیز به واسطه همین قدرتش جذب او شده بودند و شاید اگر هری پاتر و فردی که در جایگاه بعدی به او اشاره خواهیم کرد نبودند، وی حتی موفق می‌شد تمام جامعه جادوگری را تحت سلطه خودش در بیارود. 

هری پاتر

۱- آلبوس دامبلدور

اگر از طرفداران مجموعه هری پاتر در مورد قوی‌ترین جادوگر این سری سوال کنید، افراد زیادی از دامبلدور نام خواهند برد. در وصف کار‌هایی که دامبلدور انجام داده است می‌توان توضیحات زیادی ارائه کرد، ولی برای درک قدرت وی کافی است تا دوباره صحنه نبرد او با ولدمورت در پایان فیلم و کتاب پنجم را به یاد بیاوریم؛ صحنه‌ای که او در آن اژدهای آتشین خلق شده توسط ولدمورت را به راحتی هرچه تمام مهار می‌کند و تکه شیشه‌های شکسته را به آب تبدیل می‌کند. این نشان می‌دهد که دامبلدور چه توانایی فوق‌العاده‌ای در زمینه استفاده از جادو‌ها دارد. 

حتی اگر مهارت‌های وی در مبارزه با ولدمورت را کنار بگذاریم، می‌توانیم به مبارزه او با گریندلوالد اشاره کنیم که در نهایت دامبلدور پیروز نبرد می‌شود. دامبلدور همچنین فردی است که هری را در طول تمامی سال‌ها برای نبرد با ولدمورت آماده می‌کند و حتی برای از بین بردن جان پیچ‌ها هم شخصا وارد عمل می‌شود که به خاطر همین موضوع هم در نهایت جانش به خطر می‌افتد. به هر حال اگر دامبلدور را قوی‌ترین جادوگر مجموعه هری‌پاتر معرفی کنیم، قطعا اغراق نکرده‌ایم. 

در نهایت نظر شما در مورد قوی‌ترین جادوگران مجموعه هری پاتر چیست؟ آیا افراد دیگری را هم می‌توان در این لیست قرار داد؟


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده