// یکشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

روش هایی برای کسب درآمد از طریق بازی

در این مطلب شما را با روش‌هایی آشنا می‌کنیم که به کمک آن‌ها در کنار بازی، درآمدزایی هم داشته باشید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که روز و شب، ساعت‌ها پشت کنسول یا رایانه خود به تجربه بازی‌های مختلف می‌پردازید و این سرگرمی فراگیر به جزئی جدانشدنی از زندگی شما تبدیل شده است، شاید فکر کنید که در حال هدر دادن عمر و زندگیتان هستید؛ اما می‌خواهیم راه و روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که نظرتان را در این باره تغییر دهد.

باورتان می‌شود که به کمک همین بازی‌ها می‌توانید درآمدی میلیونی داشته باشید؟ اگر باور ندارید باید بگویم که سخت در اشتباهید. مدت‌ها است که این صنعت بزرگ، سود دهی عظیمی از خود برجای گذاشته و بازی‌هایی نظیر GTA V و Call of Duty ثابت کرده‌اند که صنعت بازی می‌تواند حتی از سینما هم درآمدزایی بیشتری داشته باشد.

به هرحال، اگر دوست دارید که از این پس والدین‌تان کمتر نگران آسیب رسیدن به چشمانتان باشند و بازی را عامل هدر رفتن عمرتان ندانند، بهتر است در این مطلب همراه ما باشید.

game tester

۱. بازی‌های در حال توسعه را تست کنید

استودیوهای سازنده بازی معمولا تمایل دارند تا قبل از عرضه بازی‌های خود، آن را در معرض آزمایش قرار دهند. دلیل اصلی چنین کاری این است که سازندگان باید مطمئن شوند که بازی‌ آن‌ها هیچ مشکلی اعم از باگ، اشکالات برنامه نویسی و برخی مشکلات دیگر نداشته باشد.

انتشار بازی بدون اینکه تست شود، می‌تواند زیان‌های فاجعه باری برای سازندگان دربر داشته باشد. حداقل حقوق برای یک تستر بازی چیزی در حدود ۱۸ هزار دلار است و اگر در این زمینه حرفه‌ای هستید، می‌توانید تا ۵۵ هزار دلار هم درآمد داشته باشید.

البته باید توجه داشته باشید که این شغل دایمی نیست و یک شغل موقتی به حساب می‌آید. به طور کلی امنیت شغلی مناسبی برای این کار وجود ندارد و به جز حقوقی که دریافت می‌کنید، مزیت خاصی در کنار آن برای شما وجود نخواهد داشت. پرداخت حقوق بر اساس تعداد ساعاتی است که شما بازی را انجام می‌دهید و اگر بیش از ساعت مقرر بازی کنید، شاید حقوق اضافه‌کاری هم بگیرید.

اگرچه به نظر می‌رسد با بازی کردن بیشتر می‌توانید پول بیشتری هم به جیب بزنید؛ اما باید بدانید که حقوق اضافه‌کاری در شرایطی پرداخت می‌شود که سازنده بازی آن را در قرارداد قبول کرده باشد. با توجه به بودجه محدود، اکثر بازی‌سازان از پرداخت حقوق بیشتر امتناع می‌کنند.

multiplayer games

۲. سراغ بازی‌های آنلاین چندنفره بروید

همانند فوتبال، پینگ‌ پنگ، شطرنج و خیلی از ورزش‌های دیگر، E-sports هم این روزها دیگر یک ورزش بین‌المللی به حساب می‌آید. تورنومنت‌های بازی در کشورهایی نظیر آمریکا، بریتانیا و کره جنوبی بسیار شایع هستند و معمولا بازی‌هایی چون Warcraft، Counter-Strike، Call of Duty و Starcraft 2 از محبوبیت بالایی در این مسابقات برخوردارند.

با پیروزی در چنین رقابت‌هایی، می‌توانید جوایز میلیونی بدست آورید؛ اما هرکسی توانایی قهرمانی در چنین مسابقات سختی را ندارد. اگر انتظار دارید که با تجربه بازی‌ها در خانه ‌بتوانید چنین مهارتی کسب کنید، کاملا در اشتباهید.

گیمرهای حرفه‌ای طبق یک برنامه‌ریزی دقیق و سختگیرانه، باید روزانه ۱۰ ساعت بازی کنند و در کنار آن نیز رژیم غذایی سالمی داشته باشند. سایت‌هایی نظیر لیتکوین (Litcoin) به شما اجازه می‌دهد تا با سایر گیمر‌ها بصورت آنلاین رقابت کنید و در صورت پیروزی، پول مجازی بدست می‌آورید که در ازای آن می‌توانید کالاهای مختلفی خریداری کنید. البته سایت‌هایی نظیر Major League Gaming نیز وجود دارند که به شما اجازه شرکت در لیگ‌ها و تورنومنت‌های بازی را می‌دهد و در ازای پیروزی، پول واقعی به شما پرداخت می‌کنند.

pewdiepie

۳. از بازی خود ویدیو درست کنید

اگر ویدیوهای مربوط به بازی را در یوتیوب دنبال کنید، احتمالا با جوان سوئدی ۲۷ ساله‌ای به نام فلیکس آروید اولف شِلبرگ که بیشتر با نام مستعار پیودی پای (PewDiePie) شناخته می‌شود، آشنا هستید.

او از سال ۲۰۱۰ کار خود را در یوتیوب شروع کرد و حتی بخاطر اینکه تمرکز بیشتری روی ویدیوهایش داشته باشد، از دانشگاه انصراف داد که به شدت موجب ناراحتی والدینش شد. بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال در ژوئن ۲۰۱۴، پیودی پای در سال ۲۰۱۳ درآمدی بالغ بر ۴ میلیون دلار داشته است. او این موضوع را از طریق حساب کاربری خود در رِدیت نیز تایید کرده است.

در دسامبر ۲۰۱۶، پیودی پای از سوی مجله فوربز به عنوان پردرآمدترین فرد در یوتیوب لقب گرفت که درآمد سالانه‌اش به ۱۵ میلیون دلار می‌رسید. بعد از پیودی پای، افرادی نظیر مارکی‌پلایِر و جک اسکپتیسای دنباله رو او شدند و حتی در برخی از ویدیوهای پیودی پای هم حضور داشتند و بازی‌های مختلف را گزارش کردند.

تنها چیزی که برای انجام چنین کاری نیاز دارید، این است که بازی‌های خود را گزارش کنید و از همین پروسه ویدیویی تهیه کرده و با سایر گیمرها به اشتراک بگذارید و آن‌ها را هم به تجربه بازی موردنظر تشویق کنید.

accounts

۴. به خرید و فروش اکانت بپردازید

معمولا همه گیمرها اکانت‌هایی دارند که مملو از بازی‌های مختلف، اچیومنت‌ها، جایزه‌ها و ارزهای مختص بازی است. قطعا هر چقدر که بیشتر در اکانت خود وقت صرف کنید، ارزش آن را بالاتر می‌برید.

همیشه برخی افراد تنبل و بی‌حال پیدا می‌شوند که حاضرند به جای ساخت اکانتِ مخصوص خودشان، با پرداخت پول اکانتی با ارزش و پر از بازی‌های مختلف تهیه کنند. همه این‌ها باعث می‌شود تا سایت‌ها یا به عبارت بهتر بنگاه‌هایی برای خرید و فروش اکانت نظیر League of Trading به وجود آیند. حتی اگر به این سایت‌ها هم اطمینان نداشته باشید، می‌توانید آگهی خود را در سایت eBay ثبت کنید و منتظر هجوم خریداران باشید.

ingame items

۵. آیتم‌های داخل بازی را بفروشید

همانطوری که در یک بازی می‌توانید آیتم‌های مختلفی را خریداری کنید، توانایی فروش این آیتم‌ها را نیز دارید. برای مثال اسلحه یا شمشیرهای مخصوصی را که در یک بازی بدست می‌آورید، می‌توانید با پول واقعی به فروش برسانید. حتی معاملاتی به ارزش ۳۰۰ هزار دلار هم در زمینه خرید آیتم به ثبت رسیده است.

البته برای فروش آیتم‌های داخل بازی نمی‌توانید از سایت‌های پربازدیدی نظیر eBay استفاده کنید؛ زیرا این سایت اساسا فروش کالاهای مجازی را ممنوع کرده است. سایت‌هایی مثل Player Auctions و Armory Bids که محل خرید و فروش اکانت هستند، امکان فروش آیتم‌های درون بازی را هم برای شما فراهم خواهند کرد. این خرید و فروش به قدری پر رونق است که در بازی Diablo 3 یک بخش کاملا جداگانه برای چنین مواردی گنجانده شده است.

این گونه خرید و فروش‌ها نه تنها مانعی ندارد، بلکه مورد تشویق و حمایت سازندگان بازی نیز قرار می‌گیرد. چرا که برای آنان هم درآمدی دارد. برای مثال، کمپانی بلیزارد به ازای فروخته شدن هر آیتم، یک دلار از پول حاصل را برمی‌دارد و اگر این مبلغ در درگاه پِی‌پل پرداخت شود، پانزده درصد دیگر از مبلغ هم دوباره به بلیزارد تعلق می‌گیرد. قطعا هیچ شرکتی نیست که از چنین درآمدزایی خوبی گریزان باشد.

یکی از کاربران وبسایت رِدیت با ارائه تصاویری مستند از حساب خود در پِی‌پل، ادعا کرده است تاکنون مبلغ ۱۰ هزار دلار را بصورت کاملا قانونی از این طریق به جیب زده است. کاربر دیگری نیز ادعا دارد که با استفاده از خرید و فروش آیتم‌های درون بازی، درآمدی برابر با ۸۰ سنت در هر ساعت نصیبش می‌شود.

با وجود تمام نکات مثبتی که این شیوه کسب درآمد دارد، برخی معتقدند که رونق گرفتن این روش باعث می‌شود تا ارزش آیتم‌های درون بازی رفته رفته کاهش یابد و در نتیجه قیمت‌ها نیز پایین‌تر بیاید.

game coach

۶. مربی دیگر گیمرها شوید

تاثیری که این روزها صنعت بازی بر زندگی گذاشته است، غیرقابل انکار و بعضا شگفت‌آور است. معمولا افراد برای یادگیری چیزهایی که نمی‌دانند، حاضر هستند بهترین استادها را در اختیار داشته باشند و در این راه از پرداخت هر میزان پول، ابایی ندارند. حال، اگر شما فکر می‌کنید که در یک بازی بسیار حرفه‌ای هستید و هیچکسی نمی‌تواند مچتان را بخواباند، بهتر است آگهی‌های خود را برای آموزش مهارت‌های خود به دیگران، در سایت‌های مختلف پخش کنید.

در کنار این، برخی از گیمرها هم هستند که به جای نیاز به یک مربی، به یک همکار یا یک فرد کمکی در بازی نیاز دارند. افراد زیادی هستند که در بازی‌های چندنفره می‌خواهند نفر اول باشند و اچیومنت‌های بازی را درو کنند. آن‌ها در قبال پرداخت مقدار مشخصی پول از شما می‌خواهند که به او کمک کنید تا بتوانند امتیاز بیشتری در بازی بدست آورند. این مورد، از جمله روش‌های شایعی است که این روزها در بازی‌های چندنفره زیاد به چشم می‌خورد.

game books

۷. دانش خود را نشر دهید

حرفه‌ای بودن در بازی‌هایی مثل Warcraft، Overwatch و سایر بازی‌های آنلاین، می‌تواند دانش و اطلاعات وسیعی را برای‌تان به ارمغان بیاورد. اطلاعات مهمی که شاید برای عملکرد موفقیت‌آمیز در بازی موردنظر، بسیار کلیدی باشد. شما می‌توانید با نوشتن کتاب‌های الکترونیکی در این زمینه و اشتراک گذاری آن در سایت‌های همچون Killer Guides مبلغ قابل توجهی را بدست آورید. سایت Make Use Of هم گزینه مناسبی برای این کار است. حتی آمازون یا سایت مستقل خودتان هم می‌تواند محل خوبی برای فروش کتاب‌های الکترونیکی شما باشد.

inbox dollars

۸. بازی‌های تبلیغاتی را تجربه کنید

اگر با سایت‌هایی نظیر Inbox Dollars و Swagbucks آشنا باشید، احتمالا می‌دانید که با مشاهده تبلیغات یا شرکت در برنامه‌ها و بازی‌ها تبلیغ شده توسط چنین سایت‌هایی، می‌توانید درآمد داشته باشید. تنها کافی است یکی از بازی‌های موجود در سایت را انتخاب کرده و پس از ثبت نام، مشغول بازی شوید تا پول موردنظر هم به حساب شما واریز شود.

limbo

۹. راهنمای گام به گام بسازید

اگر با زیر و بم بازی‌ها آشنا باشید، ساخت یک راهنمای گام به گام، بصورت متنی یا ویدیویی، ایده بسیار خوبی است. اگرچه برخی معتقدند که چنین راهنماهایی نوعی تقلب به حساب می‌آیند؛ اما معمولا بیشتر گیمرها آن را به عنوان اطلاعاتی مفید و به درد بخور تلقی می‌کنند. برای انجام این کار دو روش وجود دارد:

روش اول که شاید کمی نیاز به زمان و حوصله داشته باشد، انتشار راهنمای گام به گام بازی بصورت متنی و در قالب کتاب‌های الکترونیکی است. از آن جایی که نویسنده راهنما باید زودتر از بقیه بازی را به اتمام رسانده باشد، شاید چندان از این روش استقبال نکنید.

روش دوم ساخت راهنماهای ویدیویی است که هم زمان کمتری نیاز دارد و هم اینکه بسیار دقیق‌تر از یک راهنمای متنی است. البته برای این کار هم شما نیاز دارید تا نسخه مخصوصِ نقد و بررسی بازی را یکی دو روز قبل از عرضه رسمی در اختیار داشته باشید. معمولا ناشرها چنین امکانی را برای رسانه‌های خبری فراهم می‌سازند. پس اگر فکر می‌کنید که سایت‌ شما از بازدید خوبی برخوردار است، می‌توانید ویدیوهای راهنما را هم به مطالب خود اضافه کنید.


منبع Quertime
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده