// شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

پیش نمایش بازی Injustice 2

بازی Injustice 2 قصد دارد با ارائه ویژگی‌های جدید هواداران بازی‌های مبارزه‌ای را جمع کرده و تجربه‌ای متفاوت‌ را در اختیارشان قرار دهد.

در سال ۲۰۱۳ میلادی استودیو ندررلم بازی تحت نام Injustice: Gods Among Us را روانه بازار کرد. بازی که از نظر گیم‌پلی تا حد زیادی شبیه به بازی Mortal Kombat سال ۲۰۱۱ میلادی بود. هرچه نباشد سازنده این دو بازی یکی است و وجود شباهت در سیستم گیم‌پلی بازی یک امر طبیعی است. اما نکته‌ای که در این میان سبب شد بازی Injustice: Gods Among Us از سایر بازی‌های مبارزه‌ای جدا شود، وجود شخصیت‌های دنیای کمیک دی‌سی بودند. گردآوری ابرقهرمان‌ها و شخصیت‌های منفی که هر کدام از ما خاطرات زیادی با آن‌ها داریم.

از کماندار سبز گرفته تا فلش و بتمن یا پویزن آیوی و جوکر با آن دیالوگ‌های دیوانه کننده‌اش که کمتر شخصی پیدا می‌شود که این شخصیت‌ها را در دنیای کمیک یا سینما و تلویزیون دنبال نکرده باشد. استودیو ندررلم در آن زمان توانست یک بازی مبارزه‌ای داستان محور و متفاوت نسبت به بازی‌های هم سبک را روانه بازار کند. حال با گذشت چهار سال از این بازی، استودیو ندررلم، سانده بازی Injustice 2، دنباله‌ی این بازی را عرضه خواهد کرد. دنباله‌ای که از نظر داستانی پس از وقایع نسخه پیشین رخ خواهد داد و بار دیگر شاهد حضور شخصیت‌های کمیک‌های دی‌سی در دنیایی خواهیم بود که هرج و مرج آن را فرا گرفته است.

بازی Injustice 2

برخلاف نسخه پیشین که داستان بازی در جهان‌های متفاوت صورت می‌گرفت، این بار تیم سازنده سعی کرده است از این ویژگی دور شود و داستان را در شکل و شمایل جدیدتری به نمایش بگذارد. یکی از چالش‌های بزرگ نویسندگان بازی Injustice 2 این بوده است که بتوانند یک روایت و داستانی گسترده از شخصیت‌های دنیای دی‌سی را به وجود آورده و در کنار آن به ریشه‌های این مجموعه نیز وفادار باشند. در کنار این موارد تیم نویسندگی بازی سعی کرده است تا با حفظ کردن هسته اصلی داستان، روایت و داستان‌سرایی را چیزی متفاوت‌تر از مبارزات سوپرمن علیه بتمن به نمایش بگذارد. این دقیقا دلیلی است که در این نسخه شاهد حضور برینیاک، شخصیت منفی اصلی بازی، هستیم.

وقایع نسخه دوم پس از نسخه Gods Among Us رخ می‌دهد. جایی که بتمن با شکست سوپرمن رژیم وی را سرنگون کرده و سعی دارد یک بار دیگر صلح را به وجود بیاورد. از طرفی گوریلا گراد این فرصت را غنیمت شمرده و با کنترل کردن ذهن سایر شخصیت‌های منفی، گروهی به نام جامعه (The Society) را تاسیس کرده و قصد دارد حکومت مخصوص به خود را به وجود بیاورد. حال بتمن با جمع آوری قهرمان‌هایی که به سوپرمن و رژیم کمک می‌کردند، می‌بایست جلوی گوریلا گراد و تیمش را بگیرد. اما این تمام مشکلات بتمن در بازی Injustice 2 نیست. مشکل اصلی از جایی شروع می‌شود که برینیاک برای اثبات خود به عنوان قدرت برتر به سراغ زمین می‌آید تا بتواند آزمایش‌های خود را انجام داده و زمین و هر قهرمانی را که بر سر راهش قرار می‌گیرد، بین ببرد.

بازی injustice 2

جدای از این موارد، دنیای Injustice 2 میزبان شخصیت‌های جدیدی است که هرکدام داستان خاص خود را پیش خواهند برد و نتیجه کار روی داستان کلی بازی تاثیر گذار است. برای مثال سوپرگرل برای محافظ از پسر عموی خود وارد زمین می‌شود ولی بی‌خبر از همه اتفاقات رخ داده است و احتمال می‌رود در طول بازی شاهد درگیری‌هایی بین سوپرگرل و بتمن باشیم. تا به حال ۲۹ شخصیت برای بازی Injustice 2 معرفی شده‌اند که سی‌امین شخصیت نیز در روز عرضه بازی معرفی می‌شود و ظاهرا مابقی شخصیت‌ها به مرور زمان در قالب بسته‌های الحاقی متفاوت به دنیای بازی اضافه خواهند شد.

در نگاه اول، گیم‌پلی بازی Injustice 2 از نظر پایه و اساس همانند نسخه پیشین خود است. در این بازی بازیکنان با توجه به اینکه کدام قهرمان یا شخصیت منفی بازی را کنترل کنند، می‌توانند از قدرت‌های خود در طول بازی استفاده کنند. همچنین با وارد کردن آسیب به حریف یا ضربه خوردن، نوار مربوط به حرکات ویژه شما پر شده و می‌توانید ضربات مربوط به شخصیت خود را روی حریف آزمایش کنید! البته هر شخصیت باید در مسافت مشخصی از حریف خود ضربات ویژه را انجام دهد تا موفق شود. همچنین سیستم Trait در این نسخه نیز قرار دارد و از طریق آن، بازیکنان می‌توانند برای زمان موقتی از قدرت بیشتری برخوردار شوند. همچنین همانند قبل می‌توانید از محیط نیز برای ضربه زدن به دشمنان خود کمک گرفته و آن‌ها را غافل‌گیر کنید یا با انجام حرکات متفاوت، ضربات آن‌ها را دفع کنید. یکی از ویژگی‌های نسخه اول بازی این بود که  وقتی المان‌های محیط به سمت شما پرتاب می‌شدند، به هیچ‌وجه نمی‌توانستید آن‌ها را دفع کنید. حال در بازی Injustice 2 به خوبی می‌توانید این کار را انجام داده و اشیائی را که به سمت‌تان پرتاب می‌شوند، دفع کنید. البته هنوز بعضی از المان‌های محیطی نظیر اتومبیل‌ها غیر قابل دفع هستند.

Injustice 2

در این نسخه بازیکنان شاهد سیستم جدیدی به نام Gear System هستند. این سیستم جدید که به عبارتی یک نوع المان نقش آفرینی برای بازی حساب می‌شود، به شما اجازه می‌دهد تا در پایان هر بازی یک سری لوت و XP کسب کرده و از طریق آن ظاهر شخصیت خود را تغییر داده یا به قدرت آن‌ها اضافه کنید. هر قهرمان یا ضدقهرمان بازی دارای چهار بخش Strength، Deffence، Health و Ability است که جز آمار و ارقام پایه شخصیت مورد نظر به حساب می‌آیند. در پایان هر دور مسابقه به واسطه‌ی سیستم لوت بازی و دریافت XP می‌توانید آمار پایه خود را قوی‌تر از قبل کنید و همچنین، یک سری از آیتم‌ها جنبه تزئینی داشته و ظاهر شخصیت شما را تغییر می‌دهند. حال آیتم‌هایی که به دست می‌آورید نیز از ارزش‌های مختلفی برخوردار هستند. برای مثال Rare Gearها ارزشمند‌ترین آیتم‌های بازی بوده که با در اختیار گرفتن آن‌ها هم مزیت‌های مربوط به افزایش آمار شخصیت خود را به دست می‌آورید و هم اینکه ویژگی‌های تغییر ظاهر در اختیارتان قرار می‌گیرد (البته اینکه هر Rare Gear چه آیتم‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد، نامشخص بوده و این کار به صورت اتفاقی رخ می‌دهد). جدای از اینکه در پایان هر مبارزه سیستم لوت بازی Gearهای مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌توانید آن‌ها را در بخش مربوطه نیز خریداری کنید. صندوق‌هایی به نام جعبه‌های مادر که به شما اجازه می‌دهند Gearهای مد نظر خود را خریداری و استفاده کنید.

بازی Injustice 2 قصد دارد مخاطبان سبک مبارزه‌ای را دور یکدیگر جمع کند

جالب‌ترین نکته مربوط به Gear System بازی این است که هر شخصیت پنج Loadout متفاوت را در اختیار دارد که بازیکنان می‌توانند هر Loadout را با Gearهای مد نظر خود شخصی سازی کرده و در ابتدای هر بازی مشخص کنند که با کدام یک به بازی کردن می‌پردازند. به عبارتی می‌توانید با توجه به حریف خود، Loadout مورد نظر را انتخاب کرده و به مبارزه کردن بپردازید. جدای از این موارد تیم سازنده اعلام کرده است که بازی Injustice 2 از سیستم خرید درون برنامه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. از این‌رو شما می‌توانید با پرداخت پول واقعی، سورس کریستال، پول داخل بازی، به دست آورده و از طریق آن به خرید آیتم‌های تزئینی بازی و پوسته‌های متفاوت برای شخصیت خود مشغول شوید. همچنین از سورس کریستال‌ها می‌توانید برای خرید لوازم تبدیل شونده نیز استفاده کنید. این لوازم به شما اجازه می‌دهند که ظاهر بخشی از یک Gear را به بخش دیگر تبدیل کنید. شاید با خود بگویید که سایر بازیکنان می‌توانند با پرداخت هزینه Gearهایی که آمار پایه را افزایش می‌دهند خریداری کرده و قدرت شخصیت خود را سریعا افزایش دهند. استودیو ندررلم در جریان یک خبر کاملا شفاف سازی کرده که از کریستال سورس‌ها فقط برای خرید آیتم‌های تزئینی می‌توان استفاده کرد. جدای از این تفاسیر، اگر تنها با یک شخصیت به سطح ۲۰ برسید، می‌توانید از کریستال سورس‌ها برای ارتقا سطح سایر شخصیت‌های بازی استفاده کنید.

Doctor Fate Injustice 2

علاوه بر بخش تک نفره، آنلاین و آرکید، بازی Injustice 2 دارای یک بخش مجزا به نام Multiverse است که شباهت بسیار زیادی به بخش Living Towers بازی Mortal Kombat X دارد. در این حالت بازیکنان می‌توانند به دنیاهای مختلف رفته و به بازی کردن بپردازند. هر قسمت و دنیا قوانین خاص خود را دارد. همچنین در بخش آنلاین بازی، تنظیماتی برای شما قرار داده شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را تغییر داده و مطابق میل خود به بازی کردن بپردازید. برای مثال گزینه‌های مربوط به Gear System را خاموش کنید تا تمامی بازیکنان به صورت یکسان و با ظاهر و آمار اولیه خود به بازی کردن بپردازند.

بازی Injustice 2 در تاریخ ۲۶ اردیبهشت (۱۶ می) برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. البته علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل نیز می‌توانند بازی اندروید و بازی آیفون Injustice 2 را در تاریخ ۲۱ اردیبهشت (۱۱ می) روی گوشی‌های موبایل خود تجربه کنند. با تمام این تفاسیر بازی Injustice 2 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های مبارزه‌ای سال جاری میلادی است و خیلی‌ها بر این عقیده هستند که می‌تواند لقب برترین بازی مبارزه‌ای نسل هشتم تا به امروز را به خود اختصاص دهد. با این حال باید تا تاریخ ذکر شده و عرضه رسمی این بازی منتظر بمانیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده