پلتفرم آریو در نمایشگاه TGC 2017 معرفی شد
نمایشگاه TGC 2017 از امروز صبح فعالیتش را در تهران با حضور فعالان ایرانی و خارجی حوزه بازیسازی آغاز کرد و حال در جریان آن، پروژه ایرانی جدیدی به اسم آریو معرفی شده است. آریو طبق گفته کوروش عباسی، مدیر آریو، فعلا یک فروشگاه و شبکه اجتماعی مخصوص گیمرها است که مخاطب آن تمام افرادی هستند که به بازیهای ویدیویی علاقهمندند یا در این زمینه فعالیت دارند.
آریو همچنین یک شبکه اجتماعی مخصوص گیمرها است که در آن گیمرها میتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. همچنین آریو روی اندروید و پیسی فروشگاه نیز دارد و بازیهای اندروید ایرانی از آن قابل خرید خواهند بود. ضمنا طبق گفته مدیر این پلتفرم، آریو قرارداد همکاری با یک سری بازیساز خارجی نیز امضا کرده و قرار است بازیهای آنها نیز در آینده روی این پلتفرم و فروشگاه در دسترس قرار بگیرند. البته باید به این نکته اشاره کرد که تمامی بازیهایی که از طریق آریو قابل خرید خواهند بود، با مجوز رسمی ناشر آنها منتشر میشوند و از قانون کپیرایت پیروی خواهند کرد.
آریو در مقطع فعلی تنها برای پیسی و اندروید در دسترس خواهد بود و قرار است در تاریخ نامشخصی از ۲۰۱۷، برای iOS و مک نیز در دسترس قرار بگیرد. طبق گفته مدیران آریو، این پلتفرم فعلا قصد کسب درآمد از طریق بازیهای پیسی را ندارد و هدفش بیشتر حمایت از بازیسازانی است که برای این پلتفرم بازی میسازند؛ به طوری که بازیهای پیسی روی آریو به نوعی نشان داده میشوند تا کاربران با آنها آشنا و برای خریدشان ترغیب شوند.
همچنین یکی از ویژگیهای نسخه اندروید آریو، این است که مخاطبین آن میتوانند به شکلی خلاقانه در آن امتیاز کسب کنند و جوایزی هم برای این منظور در نظر گرفته شده است. ضمنا همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم، با اینکه آریو فعلا در حد یک فروشگاه و شبکه اجتماعی فعالیت دارد، اما هدف مدیران آن تبدیل کردن آریو به یک برند است؛ به طوری که شاید در آینده لباسهای گیمینگ یا حتی اسنکهایی با این برند روانه بازار شوند.
آریو قرار است این هفته به صورت عمومی در دسترس قرار بگیرد و همانطور که اشاره کردیم تا پایان شهریور یک سری جوایز خاص نیز خواهد داشت.
نظرات