نویسنده: محمد کیانی
// پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

پیش نمایش بازی Destiny 2

Destiny 2، دومین قسمت از سه گانه عظیم بانجی که اکنون تغییرات بسیاری را نسبت به بازی اول به خود دیده است، تا چندی دیگر عرضه خواهد شد. با پیش‌نمایش این بازی همراه زومجی باشید.

بدون شک نام Destiny امروزه در میان گیمرها تداعی کننده یکی از موفق‌ترین شوترهای اول‌شخص در سال‌های اخیر است. پس از جدایی راه استودیوی بانجی و مایکروسافت در نسل هفتم، این استودیو ساخت IP جدیدی را در قالب قراردادی ده ساله با اکتیویژن کلید زد. Destiny اثری بود که طرح‌های اولیه ساخت آن سال‌ها پیش از ساخت Halo: Reach در نظر گرفته شده بود و اگرچه در زمان عرضه به واسطه سیاست‌های اشتباه اکتیویژن در تقسیم کردن محتوای آن برای ساخت بسته‌های الحاقی نتوانست بازخوردهایی آنچنان که شایسته آن بود توسط منتقدان دریافت کند، اما به سبب کیفیت ساخت بالا، گان پلی لذت بخش و صد البته پشتیبانی مناسب،  Destiny توانست تا در گذر زمان، خیل عظیمی از گیمر‌ها را به خود جذب کند. حال پس از گذشت سه سال و عرضه دو بسته الحاقی، قسمت دوم سه گانه دستینی چندی دیگر عرضه خواهد شد. در ادامه با پیش‌نمایش این اثر  با زومجی همراه باشید.

داستان Destiny 2 یک سال پس از وقایع رخ داده در بسته الحاقی Rise of Iron از بازی اول به وقوع می‌پیوندد. پس از حمله لژیون سرخ به آخرین شهر، نگهبانان مجبور به فرار از مواضع خود می‌شوند. به عقیده Dominus Ghaul، فرمانده لژیون سرخ، Traveler در اهدای روشنایی به انسان‌ها مرتکب اشتباه شده است. از این رو وی قدرت‌های وابسته به روشنایی را از نگهبانان آخرین شهر گرفته و آن‌ها را از برج فراری می‌دهد. اکنون، پراکنده و بدون هیچ نیرویی، نگهبانان موظف هستند تا دوباره اتحاد را بین یکدیگر برقرار کرده و با دستیابی به ابزار و سلاح‌های جدید، برای بازپسگیری خانه خود اقدام کنند. به طور کلی داستان بازی بر روشنایی و رابطه آن با نگهبانان، تاثیرات از دست دادن آن، رابطه Ghaul با روشنایی و آزمندی وی نسبت به آن و مواردی از این قبیل تاکید خواهد داشت. لازم به ذکر است که در بازی به تاریکی پرداخته نخواهد شد.

پیش نمایش Destiny 2

حالت‌های بازی Destiny 1 برای حضور در بازی جدید با تغییراتی مواجه خواهند شد یا به طور کامل در Destiny 2 حضور نخواهند داشت

از داستان که گذر کنیم، هسته گیم‌پلی بازی مشابه با نسخه قبلی خواهد بود و دستینی ۲ را نیز می‌توان بازی‌ای در سبک شوتر اول شخص با المان‌های نقش آفرینی بازی‌های MMO دانست. مطابق با گذشته، فعالیت‌ها در این اثر نیز به دو دسته بازیکن در برابر بازیکن (PvP) و بازیکن در برابر محیط (PvE) تقسیم می‌شوند. فعالیت‌های PvP همانند سابق در بخشی به نام Crucible صورت می‌پذیرند و اگرچه کلیت این بخش ثابت مانده، با این حال تغییراتی در مبارزات آن صورت گرفته است. بر خلاف گذشته که بازیکنان به تیم های دو، سه یا ۶ نفره تقسیم می‌شدند، در دستینی 2 در همه حالت‌های PvP تیم‌ها چهار نفره خواهند بود که دلیل این تصمیم، تمایل بانجی به برگزاری مبارزات بازی در قالب تیم‌هایی کوچک‌تر و در مپ‌هایی با طراحی بهتر نسبت به گذشته بوده است. به همین دلیل حالت‌های بازی موجود در دستینی 1 برای حضور در بازی جدید با تغییراتی مواجه خواهند شد یا به طور کامل در دستینی 2 حضور نخواهند یافت.

در کنار حالت‌های قدیمی حالتهای جدیدی نیز در بازی حضور خواهند یافت که از از میان آن‌ها می‌توان به حالت Countdown اشاره کرد که در آن یک تیم وظیفه دارد تا بمبی را در پایگاه حریف کارگذاری کرده و تا زمان انفجار از آن دفاع کند و تیم دیگر می‌بایست تا مانع از کارگذاری بمب توسط حریف شود یا تلاش کند تا بمب کار گذاشته شده را خنثی کند. مشابه با حالت Search & Destroy در سایر شوترهای اول شخص، در صورتی که تیم مدافع بتواند تمامی اعضای تیم مهاجم را بکشد، بازی به اتمام خواهد رسید. همچنین لازم به ذکر است که تغییراتی در HUD بازی در بخش PvP صورت گرفته است و اکنون در صورت فعال شدن قبلیت Super Charge یک بازیکن یا در صورت استفاده از تیرهای قدرتمند، سایرین از آن اطلاع خواهند یافت. از تغییرات ایجاد شده در مچ‌ میکینگ بازی، افزوده شدن بخشی به نام Guided Games است که امکان جست و جو و یافتن کلن‌هایی را که برای انجام فعالیت‌هایی چون Raid‌ها (در بازی یک Raid جدید وجود خواهد داشت) و Strike‌ها به بازیکن نیاز دارند، به کاربر می‌دهد.

پیش نمایش Destiny 2

از بخش PvP که گذر کنیم، قسمت PvE بازی کماکان بخش اعظم آن را تشکیل می‌دهد. در این بخش شاهد محیط‌های قابل جست و جوی جدیدی همچون تایتان، قمر زحل، آیو، قمر مشتری، سیاره Nessus و European Dead Zone در زمین (که پیش از این تنها در بخش PvP در دسترس بود) خواهیم بود. همچنین با توجه به نابودی The Tower، یک هاب جدید  با نام The Farm در European Dead Zone وجود خواهد داشت. مطابق با گذشته Patrol Mission‌ها در دستینی 2 حضور خواهند یافت. با این حال این بار تمرکز بیشتر روی جست و جوی محیط بازی و همچنین سفر به شهرهای مختلف قرار گرفته است. در این شهرها NPC‌هایی وجود دارند که ماموریت‌هایی جانبی تحت عنوان "ماجراجویی" را به گیمر محول خواهند کرد. در طی این ماموریت‌ها گیمر موظف است تا به جست و جوی محیط پرداخته و به Lost Sectors‌ها، که به نوعی دانجن‌های نیمه مخفی دنیای بازی به شمار می‌آیند، برود. در Lost Sectors‌ها علاوه بر دشمنان معمول، باسی نیز حضور خواهد داشت که شکست آن جوایز مختلفی را به همراه می‌آورد. جدا از موارد فوق نقشه‌ای نیز به بازی اضافه می‌شود که مکان تعدادی از NPC ها، Lost Sector‌ها و Patrol beacon‌ها را به نمایش در خواهد آورد. وسعت محیط‌های بازی در دستینی 2 بسیار بیشتر از نسخه قبلی خواهد بود و به گفته بانجی مکان‌های مختلف بازی دو برابر محیط‌های دستینی 1 وسعت خواهند داشت. در پایان لازم به ذکر است که سفر به مکان‌هایی غیر از موقعیت فعلی گیمر اکنون به سرعت صورت می‌گیرد و دیگر نیاز به خروج از یک سیاره و رفتن به مدار آن برای سفر به سیاره‌های دیگر نخواهد بود.

پیش نمایش Destiny 2

در بازی Destiny 2 گزینه‌های متعددی برای شخصی‌سازی کاراکتر‌ها خواهید داشت و می‌توانید ظاهر وی را به دلخواه خلق کنید

همانند گذشته هانتر، تایتان و وارلاک سه کلاس اصلی بازی خواهند بود که هر کدام درخت مهارت، آپگرید‌ها و توانایی‌های مخصوص به خود را خواهد داشت. همچنین هر کلاس خود دارای دو زیر مجموعه است که این مورد امکان شخصی سازی بیش از پیش کاراکتر و نحوه بازی را به بازیباز خواهد داد. پس از انتخاب کلاس، نوبت به انتخاب نژاد و شخصی‌سازی شخصیت می‌رسد که در این جا، جدا از محدود بودن گیمر به سه نژاد انسان، Awoken، گونه‌ای از انسان‌ها که دارای پوستی آبی هستند، و اگزو، ربات‌هایی که دارای هوش انسانیند، گزینه‌های متعددی برای شخصی‌سازی کاراکتر موجود خواهد بود که البته این موارد تنها جنبه ظاهری خواهند داشت. همچنین به منظور باز گذاشتن دست گیمر برای خلق یک شخصیت از هر کلاس، در مجموع امکان ساختن سه کاراکتر وجود دارد. در دستینی 2 کلاس‌ها و زیر مجموعه‌های آن‌ها به صورت زیر خواهد بود:

  • هانترها همانند قبل به کلاس فرعی Gunslinger دسترسی خواهند داشت. این کلاس فرعی و Solar-Based به قابلیت سوپر شارژ Golden gun دسترسی دارد که البته این مورد با تغییراتی همراه خواهد بود. کلاس فرعی دوم هانترها، Arc Strider است که جایگزین Blade dancer از عنوان اول خواهد شد. سوپر شارژ Arc Strider بر یک چوب دست الکتریکی به همراه حرکت‌های سریع کاراکتر تاکید خواهد داشت.
  • وارلاک‌ها کماکان به کلاس فرعی Void walker و قابلیت سوپر شارژ Nova Bomb وی دسترسی دارند که البته این مورد نیز با تغییرات متعددی همراه بوده است. کلاس فرعی دوم وارلاک‌ها که جایگزین  Sun singerاز عنوان اول شده است، Dawnblade نام دارد که قابلیت سوپر شارژ وی Day Break، شمشیرهایی خورشیدی خلق می‌کند که با آن‌ها می‌توان آسیب زیادی به دشمنان رساند.
  •  تایتان‌ها نیز کماکان به کلاس فرعی استرایکر و سوپر شارژ Fists of Havoc دسترسی خواهند داشت که البته این کلاس فرعی دچار تغییرات قابل توجهی درگیم‌پلی شده است. کلاس فرعی دوم تایتان‌ها و جایگزین Defender از دستینی 1، Sentinel نام دارد. سوپر شارژ سنتینل سپری است که می‌تواند مانع برخورد تیرهای دشمن به کاراکتر شود. همچنین مشابه به سپر کاپیتان امریکا، به وسیله پرت کردن، می‌توان از این سپر به عنوان سلاح استفاده کرد.

تغییر دیگری که در دستینی ۲ صورت گرفته، تغییر Stat ها در بازی است؛ به طوریکه اکنون شاهد سه دسته Armor، Recovery و Agility در این بخش هستیم.

در دستینی 2 با سلاح‌هایی مشابه با قبل رو به رو خواهیم بود. اگرچه در گذشته سلاح‌ها به سه دسته اصلی، مخصوص و سلاح‌های سنگین تقسیم می شدند، اکنون شاهد سه دسته Kinetic، Energy و Power برای آن‌ها خواهیم بود. تمامی سلاح‌های اصلی و تعدادی از سلاح‌های مخصوص دستینی 1، نظیر توپ‌های دستی و سلاح‌های کمری، اکنون در دسته‌های Kinetic و Energy طبقه بندی می‌شوند. در دسته Power نیز سلاح‌های سنگین و مابقی سلاح‌های مخصوص بازی قبل و همچنین سلاح‌های جدیدی چون نارنجک انداز قرار می‌گیرند.

پیش نمایش Destiny 2

بازی Destiny 2 در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و در تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) برای کامپیوتر عرضه خواهد شد. بازی‌ای که از آن انتظارات بالایی می‌رود؛ انتظاراتی که با توجه به سابقه درخشان سازنده و موفقیت بازی اصلی چندان بی‌راه هم نیستند. اگرچه کمتر شکی در موفقیت Destiny 2 وجود دارد، اما برای دیدن نتیجه قطعی باید اندکی دیگر صبر کنیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده