بازی موبایل Marvel Strike Force، اثری است که شاید در بخش‌هایی مثل داستان ضعیف باشد اما گیم‌پلی هیجان انگیز و سرگرم کننده‌ای دارد. با بررسی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

نمی توان منکر این شد که شخصیت‌های ابرقهرمانی دنیای مارول و دی‌سی، محبوبیت بالایی دارند و سازنده‌های مختلف سعی کرده‌اند از این محبوبیت استفاده کنند و بازی‌های متفاوتی بسازند تا بتوانند کاربران کتاب‌های کمیک را به خود جذب کنند. این روند بازیسازی بیشتر روی کنسول‌ها و کامپیوتر پیاده سازی شده است در حالی که، روی موبایل اگر بازی‌ای با محوریت شخصیت‌های ابرقهرمانی ساخته شود، بازی‌های مبارزه‌ای هستند و سازنده‌ها خارج از این سبک بازی خاصی را نمی‌سازند. با تمام این گفته‌ها، استودیو FoxNext Games، سازنده بازی Marvel Strike Force، اثری را خلق کرده است که برخلاف تصورات، به یک بازی خوب و با ارزش تبدیل شده است. بازی اندروید و آیفون Marvel Strike Force در ظاهر یک بازی مبارزه‌ای دیگر است اما تیم سازنده به‌خوبی از ایده بازی‌های مبارزه‌ای استفاده کرده است تا یک بازی نقش آفرینی داستان محور با مبارزات تیمی خلق کند.

بازی موبایل Marvel Strike Heroes

داستان بازی شروع خوبی دارد اما رفته رفته از هیجان آن کاسته می‌شود

داستان بازی موبایل Marvel Strike Force همان روایت دنیای پر هرج و مرج قهرمان‌ها است و روایتی شبیه به سری فیلم‌های انتقا جویان دارد. جایی که شخصیت اولتیموس به دنیای انسان‌ها حمله و روح و وجود تعدادی از ابرقهرمان‌ها را تسخیر کرده است تا ارتشی عظیم به‌وجود بیاورد. از این‌رو می‌تواند راحت‌تر از گذشته قهرمان‌های زمین و انسان‌ها را نابود کند تا اولتیموس بتواند خودش را به‌عنوان یک فرمانده و حاکم به جهانیان معرفی کند. حال پایگاه انتقام جویان که نیک فیوری رهبر آن است، سعی می‌کند تیمی از انتقام جویان باقی‌مانده را دور یکدیگر جمع کند تا نقشه اولتیموس به موفقیت ختم نشود. داستان بازی Marvel Strike Force، شروع هیجان انگیز و جالبی را دارد اما رفته رفته از هیجان آن عمیقا کاسته می‌شود. از طرفی بازی Marvel Strike Force قرار است یک اثر داستان محور باشد. از این‌رو داستان نقش مهمی در بازی دارد و مخاطب فکر می‌کند که خب همانند سری فیلم‌های انتقام جویان، شاهد روایت عمیق در شخصیت‌ها و اتفاقات رخ داده هستیم.

تیم سازنده قصد دارد داستانی شبیه به فیلم‌های انتقام جویان روایت کند اما در این راه اصلا موفق نیست

مشکل اینجا است که این موارد اصلا در بازی اندروید و آیفون Marvel Strike Force قرار داده نشده است و صرفا شاهد روایتی ساده و بی‌روح هستیم و حال در آن میان بعضی وقت‌ها شخصیت‌هایی نظیر الکترا و دردویل با یکدیگر کل کل می‌کنند. به‌نظر می‌رسد سازنده سعی کرده است از داستان برای به‌نمایش گذاشتن گیم‌پلی بازی استفاده کند که خب در این راه موفق بوده است زیرا گیم‌پلی بازی محتویات زیادی دارد اما همچنان یک داستان منسجم‌تر و روایتی بهتر، می‌توانست Marvel Strike Force را به اثری بهتر در زمینه داستان پردازی تبدیل کند. در زمینه گیم‌پلی بازی Marvel Strike Force دارای محتویات بسیاری است که می‌تواند ساعت‌ها بازیکن را سرگرم کند. روند بازی کردن هم بدین شکل است که شما یک تیم پنج نفره از ابرقهرمان‌ها تشکیل می‌دهید و به انجام مراحل داستانی مشغول می‌شوید. یکی از نکات خوب Marvel Strike Force، سیستم مبارزات آن است. در اینجا هر قهرمان ویژگی و مهارت‌های مخصوص به خودش را دارد که درابتدای کار، تنها دو ویژگی برای هر شخصیت در دسترس دارید و هرچقدر شخصیت خود را قوی‌تر کنید، تعداد آن‌ها بالاتر می‌رود و می‌توانید ضربات بهتری را در لیست ضربه‌های خود قرار دهید.

بازی موبایل Marvel Strike Heroes

سیستم مبارزات بسیار خوب طراحی شده است و انیمیشن‌های انجام کومبوهای ترکیبی و Executionها، عالی است

حال در این میان یک سری کومبو ترکیبی نیز وجود دارد که لذت بازی کردن را بیشتر کرده است. Executionها نیز مورد دیگری هستند که در طول بازی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ضربات تمام کننده زمانی اتفاق می‌افتند که حریف نوار سلامت‌اش رو به‌انتها باشد و تنها با یک ضربه از بین برود. حال چرا Executionها و ضربات ترکیبی مواردی هستند که مبارزات را جذاب کرده‌اند؟ درواقع دلیل جذابیت این دو مورد، انیمیشن‌هایی است که برای‌شان در نظر گرفته شده است. این انیمیشن‌ها برای هر شخصیت متفاوت هستند و جذابیت بالایی دارند. معمولا در بازی‌های مبارزه‌ای تیمی یک چالش وجود دارد و آن هم این است که باید از تیم خود مراقبت کنید و برای مثال نوار سلامت آن‌ها را در صورت کم شدن، بازیابی کنید. حال اگر استودیو سازنده نتواند این مورد را در بازی خود رعایت کند، عملا چالش مبارزات از بین می‌رود. استودیو فوکس نکست گیمز به‌خوبی توانسته است این ویژگی را در دل بازی خود قرار دهد. درکنار قهرمان‌های بازی Marvel Strike Force، شما تعدادی سرباز نیز دارید که این سربازها، حکم پشتیبان را برای تیم دارند و با توجه به شیوه بازی کردن‌تان، می‌توانید از یکی از این سربازها در تیم خود استفاده کنید. البته استفاده از ویژگی‌های مخصوص به‌صورت همیشگی نیست و هر ویژگی یک مدت زمان را باید سپری کند تا شارژ شود.

درکنار تمامی این موارد، سیستم ارتقای شخصیت نیز مورد مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. بازی اندروید و آیفون Marvel Strike Force دارای دو سیستم ارتقا شخصیت مختلف است؛ اولین سیستم، ارتقا کلی حساب کاربری شما در بازی است که با دریافت XP از انجام مراحل، سطح‌تان بالاتر می‌رود. حال وقتی که سطح کلی شما بالا رفت و برای مثال به سطح ۵ رسیدید، می‌توانید شخصیت‌های تیم خود را نیز طریق چیپ‌های مخصوص تا سطح ۵ ارتقا دهید. به‌عبارتی قدرت کلی شخصیت‌های تیم رابطه مستقیمی با افزایش سطح کلی بازی دارد. همچنین در طول انجام مراحل، یک سری آیتم‌های مختلف را دریافت می‌کنید که می‌توانید از این آیتم‌ها روی شخصیت‌های تیم خود استفاده کنید و این آیتم‌ها، درواقع حکم یک تقویت کننده را دارند و قدرت شما را افزایش می‌دهند. حال زمانی که تمامی جاهای خالی را با آیتم‌های ذکر شده پر کردید، می‌توانید شخصیت خود را یک سطح بالاتر ببرید که این کار بدین معنی است که ارزش شخصیت شما افزایش یافته است.  یکی از موارد بسیار خوب بازی اندروید و آیفون Marvel Strike Force، محتویات آن نسبت به سایر بازی‌های موبایل است. در کنار بخش داستانی، شاهد بخش‌هایی نظیر رویدادها و چالش‌ها و همچنین حالت Arena هستیم.

بازی موبایل Marvel Strike Heroes

در بخش رویدادها شما می‌توانید رویدادهای مناسبتی بازی را مشاهده کنید که در چند بخش مختلف انجام می‌شوند و هر بخش، درجه سختی خودش را دارد. پس حواس‌تان باشد قبل از انجام مراحل، حتما سطح مورد نیازش را مطالعه کرده باشید. چالش‌ها نیز شامل چالش‌های روزانه یا هفتگی هستند که با انجام آن‌ها آیتم‌های متعدد و باارزشی دریافت می‌کنید. از شارد‌های مربوط به قهرمان‌های جدید گرفته تا آیتم‌های تقویت کننده قهرمان‌ها و پول که همه‌ی این موارد، چیزهایی هستند که نبودشان می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد. درانتها حالت Arena نیز شباهت‌هایی به حالت بقا دارد و تا آن‌جایی که می‌توانید، باید جلوی موج‌های مختلف دشمنان زنده بمانید و در پایان، باتوجه به پیش‌روی که داشته‌اید، پاداش کسب خواهید کرد. البته این نکته را هم بگویم که فکر نکنید محتویات بازی ابرقهرمانی Marvel Strike Force به همین چند مورد ذکر شده ختم می‌شود، سازنده به‌خوبی در این بخش خودی نشان داده است و شاهد حالت‌های مختلف برای بخش چندنفره هستیم که در جریان آن‌ها شما و تیم‌تان با سایر بازیکنان جهان رقابت خواهید کرد.

پرداخت‌های درون برنامه‌ای به هیچ‌وجه روی بازی کردن شما تاثیر گذار نخواهند بود

از آن جایی که با یک بازی رایگان طرف هستیم، پرداخت‌های درون برنامه‌ای در ظاهر بر بازی سلطه دارند و باید برای انجام هر کاری به سراغ آن‌ها بروید اما در واقعیت پرداخت‌های درون برنامه‌ای اصلا تاثیری روی روند بازی شما ندارند. پاداش‌های بازی از انجام مراحل اصلی، چالش‌ها و سایر موارد آنقدر زیاد و با ارزش هستند که به هیچ‌وجه سراغ پرداخت‌های درون بازی نخواهید رفت. از حیث گرافیک بازی موبایل Marvel Strike Force جزو آن دسته از بازی‌هایی است که در بخش بصری خوب عمل کرده است اما از نظر فنی دچار مشکل است. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب Marvel Strike Force، طراحی‌های بصری نظیر طراحی محیط‌های بازی و شخصیت‌ها است که برای یک بازی موبایل بسیار خوب کار شده است و بعضی از محیط‌ها جزئیات بالایی دارند. از طرفی بخش فنی بازی دچار مشکلاتی است که در طولانی مدت بازیکن را آزار می‌دهد. افت فریم اولین مشکل بخش فنی است و در بعضی از مراحل بازی، شاهد افت فریم هستیم که امکان دارد بعضا آزار دهنده هم جلوه دهند. مورد دیگر این است که در طولانی مدت (پس از تجربه یک ساعت) امکان دارد گوشی موبایل یا تبلت شما داغ کند که خب این اتفاق باعث می‌شود هم عمر باتری شما کمتر شود و هم شارژ موبایل‌تان سریعا خالی شود.

بازی موبایل Marvel Strike Heroes

از نظر موسیقی نیز بازی موبایل Marvel Strike Force، دارای موسیقی‌های متنوعی است ولی بازی فاقد صداپیشه است و نکات داستانی و گفت‌وگوها به صورت زیرنویس روی صفحه نمایش نشان داده می‌شوند. با تمام این تفاسیر بازی اندروید و آیفون Marvel Strike Force نوآوری‌های مخصوص به خودش را دارد که تیم سازنده به‌خوبی آن‌ها را تعبیه کرده است ولی از آن طرف دارای یک سری ایراد است که به تجربه‌ی شما از بازی لطمه خواهد زد. با این حال اگر علاقه‌مند به شخصیت‌های ابرقهرمانی دنیای مارول هستید، تجربه این بازی خالی از لطف نیست.


منبع زومجی

Marvel Strike Force

Marvel Strike Force یک بازی مبارزه‌ای تیمی است که در جریان آن قهرمانان مارول در مقابل آلتیموس، شخصیت شرور مارول قرار می‌گیرند و متاسفانه داستان بازی با تمام پتانسیلی که دارد، نمی‌تواند آنطور که باید و شاید مخاطب را به خود جذب کند اما گیم‌پلی و سیستم مبارزات و محتویات Marvel Strike Force، به‌اندازه‌ای است که شما را حسابی سرگرم کند و مشتاقانه آن را ادامه دهید.
محمد صادق تواضعی

8

نقاط قوت

  • - سیستم مبارزات هیجان انگیز
  • - محتوای زیاد
  • - سیستم ارتقای شخصیت‌ها
  • - طراحی انیمیشن‌های خوب بازی

نقاط ضعف

  • - افت فریم
  • - داستان سرایی ضعیف
  • - پرداخت نامناسبت قهرمان‌های بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده