نویسنده: سیدرضا نصری
// دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۷

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

در این مقاله از بهترین بازی های اندروید، به سراغ سبک استراتژی رفته‌ایم؛ سبکی که در پلتفرم موبایل محبوبیت بالایی دارد و بازی‌های موفق و حتی جریان ساز بی‌شماری را نیز در خود جای داده است.

این روزها بازی‌های استراتژی زیادی برای اندروید منتشر نمی‌شود اما اگر بخواهیم تعدادی از بهترین‌ بازی های استراتژیک اندروید را نام ببریم حتما بازی های Civilization VI و Company of Heroes یا حتی Clash of Clans و Clash of Kings در میان بازی های استراتژی می‌درخشند. اما در حال حاضر با افزایش تعداد بازی‌های خوش ساخت و ارزشمندی که تاکنون برای اندروید عرضه شده است، دیگر خبری از تک قطبی‌های سال‌های دور گذشته نیست و بازیکنان با عناوین بسیار متنوع‌تری روبه‌رو هستند.

تماشا در یوتیوب

این مطلب، ۱۷ مهر با اضافه شدن بازی های جدید به‌روز شده است.

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

انتشار بازی‌هایی مانند Bad North ،League of Legends: Wild Rift و دیگر بازی‌های مشابه خوش ساختی که تاکنون برای اندروید عرضه شده است، انتخاب و تهیه لیستی از بهترین‌های این سبک را نیز به کار مشکل‌تری تبدیل کرده است. بنابراین اگر بازی مورد نظر شما در فهرست حضور نداشت یا اگر دیدگاهی در مورد هر یک از بازی‌های قرار گرفته در فهرست دارید، حتما در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر کاربران زومجی درمیان بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید تا  مروری بر تعدای از بهترین بازی های استراتژیک اندروید داشته باشیم:

بازی اندروید Age of History 2

۳۵- بازی Age of History 2

  • سبک: استراتژی، مدیریتی
  • استودیو: Łukasz Jakowski
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۴.۸۹ دلار

پرداختن به موضوعاتی مانند مدیریت یک شهر یا کشور، از جمله موضوعات بسیار جذابی است که معمولا در سری بازی‌های استراتژی دنبال می‌شود. بازی Age of History II هم چنین هدفی دارد و یک شبیه‌ساز پر جزئیات را از مدیریت کشور‌ها ارائه می‌کند. درواقع بازی انقدر دید واقع‌گرایانه‌ای به این مسئله دارد که باعث می‌شود از بعضی بازی‌های شناخته شده و مشهور در این سبک هم پیشی بگیرد.

Age of History II به بازیکن اجازه می‌دهد تا در بازه‌های تاریخی مختلف، هدایت یک کشور را به عهده بگیرد. سپس گیمر می‌تواند در مسائل مختلفی مانند اقتصاد، دیپلماسی، نظامی باتوجه‌به راه‌کار‌ها و استراتژی‌هایی که انتخاب می‌کند، شرایط را بهبود ببخشد. هرچند که قرار نیست شرایط انقدر‌ها هم ساده پیش برود و قطعا کشور‌هایی وجود خواهند داشت که در مقابل بازیکن ایستادگی کنند. بازی اندروید Age of History 2 یک اثر مدیریتی عالی در سبک استراتژی محسوب می‌شود و می‌تواند طرفداران بازی‌های محبوبی مانند Crusader Kings را در موبایل حسابی مجذوب خود کند.

دانلود بازی Age of History 2 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Vampire Survivors

۳۴- بازی Vampire Survivors

  • سبک: استراتژی، روگ‌لایک
  • استودیو: Poncle
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Vampire Survivors یک بازی بسیار اعتیادآور در سبک روگ لایک است که با زاویه دوربین از بالا به پایین و به‌صورت استراتژی دنبال می‌شود. بازی اندروید Vampire Survivors با این‌که از مکانیزم‌های بسیار ساده‌ای در زمینه‌ی کنترل استفاده می‌کند، اما چالش‌های بسیار سختی را هم برای مراحل خود در نظر می‌گیرد. در روند Vampire Survivors گیمر باید با هدایت یکی از کاراکتر‌های در دسترس، به نبرد با انبوهی از دشمنان بپردازد و به مدت ۳۰ دقیقه زنده بماند.

پس از هربار شکست، مرحله هم از ابتدا آغاز می‌شود و همه‌چیز به جز سکه‌های کسب شده، از دست می‌روند. بازیکن هم می‌تواند با استفاده از سکه‌ها، مهارت‌های مختلفی را در منو ارتقا دهد و روند بازی را کمی ساده‌تر کند. بااین‌حال، حتی با وجود کسب تمام مهارت‌ها هم رسیدن به انتهای مرحله، اصلا کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود. به‌طور کلی Vampire Survivors چندین مرحله دارد که هر کدام دشمنان و شرایط جدیدی را برای بازیکنان در نظر می‌گیرد. در تمامی سطوح هم بازی قوانین ساده‌ای دارد و تغییری در مکانیزم‌های اصلی ایجاد نمی‌کند.  در پایان اگر به سبک روگ لایک علاقه دارید، بازی Vampire Survivors از جمله آثار با کیفیت و اعتیادآوری است که می‌توانید در موبایل تجربه کنید.

دانلود بازی Vampire Survivors برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید World War Armies

۳۳- بازی World War Armies

  • سبک: استراتژی، مدیریتی
  • استودیو: Hypemasters, Inc
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

استودیو Hypemasters, Inc با الهام از آثار شناخته شده‌ای مانند Company of Heroes یک عنوان استراتژی با نام World War Armies را خلق کرده است که تجربه‌ی جذابی را در سبک استراتژی هم‌زمان ارائه می‌کند. بازی در دوران جنگ جهانی دوم دنبال می‌شود و گیمر هم باید به‌عنوان یکی از فرماندهان آن دوران، به ایفای نقش بپردازد. درواقع بازی به‌صورت آنلاین اجرا می‌شود و هربار دو بازیکن را مقابل یک‌دیگر قرار می‌دهد.

بازی World War Armies تنوع خوبی در سربازان و تجهیزات خود دارد. درواقع بازیکن باید باتوجه‌به شرایط محیطی و نوع نیروهای دشمن، ترکیب مناسبی از افراد و تجهیزات جنگی را انتخاب کند تا در نهایت پیروز میدان شود. روند بازی هم به‌گونه‌ای دنبال می‌شود که هر جناح باید برای کسب منابع بیشتر، بر نقاط مختلف نقشه تسلط پیدا کند و درنهایت با حمله به پایگاه اصلی، حریف خود را از بین ببرد. بازی اندروید World War Armies می‌تواند تجربه‌ی با کیفیتی را از یک بازی استراتژی چند نفره ارائه کند. اگر طرفدار بازی‌هایی مانند Company of Heroes و آثار استراتژی در این سبک هستید، بازی موبایل World War Armies از جمله آثار با کیفیتی است که می‌توانید در موبایل تجربه کنید.

دانلود بازی World War Armies برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید The Bonfire 2

۳۲- بازی The Bonfire 2

  • سبک: استراتژی، مدیریتی
  • استودیو: FredBear Games Ltd
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: رایگان

بازی The Bonfire 2 از آن دست آثاری است که علاوه‌بر ارائه‌ی یک گیم‌پلی جذاب، در بخش هنری هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. بازی روایتگر تولد اولین اجتماعات شهری و سپس گسترش بدون محدودیت آن‌ها است. در ابتدا بازیکن باید با ساده‌ترین امکانات تلاش کند تا درکنار ایجاد سرپناهی برای مردم، حداقل امکانات مورد نیاز دیگر را نیز فراهم کند. همچنین با گذشت زمان و پیشرفت امکانات، چالش‌ها نیز تغییر می‌کنند و بازیکن را در موقعیت‌های متفاوتی قرار می‌دهند.

بازی موبایل The Bonfire 2 از لحاظ گرافیک هنری، در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و مناظر زیبایی را به تصویر می‌کشد. به‌خصوص که وجود شب و روز و امکان تغییر فصل، علاوه‌بر طبیعی‌تر شدن روند بازی، به بیشتر کردن تاثیر جلوه‌های گرافیکی هم کمک بزرگی کرده است. در پایان باید گفت که اگر به بازی‌های شهرسازی علاقه دارید و جلوه‌های هنری هم برای شما اولویت دارد، به هیچ‌وجه نباید تجربه‌ی بازی اندروید The Bonfire 2 در موبایل از دست بدهید.

دانلود بازی The Bonfire 2 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Iron Marines

۳۱- بازی Iron Marines

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: Ironhide Games
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

بازی Iron Marines یک تجربه‌ی بی‌نظیر برای طرفداران سبک استراتژی هم‌زمان محسوب می‌شود. درواقع با یک بازی خوش ساخت و جذاب طرف هستیم که به واسطه‌ی همگام سازی عالی گیم‌پلی با شرایط موبایل، تاکنون بازیکنان زیادی را مجذوب خود کرده است. بازی اندروید Iron Marines گیمر را با خود به کهکشان و مناطق نا شناخته می‌برد تا با کاوش و کشف منابع ارزشمند، قدرت جامعه‌ی خود را نیز افزایش دهد.

بازی اندروید Iron Marines هربار بازیکن را در محیطی جدید قرار می‌دهد تا با ایجاد پایگاه‌های نظامی، بر منطقه‌ی خود تسلط پیدا کند. در این بین، نیرو‌های دشمن هم در مقابل بازیکن ایستادگی می‌کنند و مانع از انجام نقشه‌های شما می‌شوند. همچنین Iron Marines از لحاظ گرافیکی هم در سطح خوبی قرار دارد و تجربه‌‌ی بصری زیبایی را ارائه می‌کند. بازی Iron Marines از کیفیت بالایی برخوردار است و احتمالا می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌های استراتژی شما در موبایل تبدیل شود. Iron Marines را هم‌کنون می‌توانید به‌صورت رایگان از پلی‌استور دانلود کنید.

دانلود بازی Iron Marines برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Art of War 3:RTS strategy game

۳۰- بازی Art of War 3:RTS strategy game

  • سبک: استراتژی، چند نفره
  • استودیو: Gear Games Global
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Art of War 3:RTS strategy game یکی از بازی‌های پرطرفداری است که گیم‌پلی مشابهی با آثار خوب RTS در پی‌سی دارد. بازی به‌صورت آنلاین اجرا می‌شود و بازیکنان را با خود به یک جنگ عظیم می‌برد. جنگی میان دو جناح شکل گرفته است و در این راستا گیمر‌ها باید یکی از آن دو را برای شروع بازی انتخاب کنند. Art of War 3 در هر دور، دو تیم را در یک نقشه مقابل یک‌دیگر قرار می‌دهد و هر تیم باید سعی کند تا با ساخت و ترکیب انواع نیرو‌های نظامی، به حریف خود حمله و درنهایت پیروز میدان شود.

همچنین بازی در زمینه سرباز‌ها و تجهیزات نظامی، تنوع بسیار خوبی دارد و انواع نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی را شامل می‌شود. از همین رو، گیمر باید با درنظرگرفتن شرایط بازیکن مقابل و ترکیب مناسب نیرو‌های خود، تاکتیک‌های مناسبی را برای حمله انتخاب و برنامه‌ریزی کند. Art of War 3:RTS strategy game دارای گرافیک خوبی است و می‌تواند از لحاظ طراحی‌های بصری، عمکلرد مناسبی را ارائه کند. اگر به بازی‌های استراتژی همزمان و چند نفره علاقه دارید، Art of War 3:RTS strategy game می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما در اندروید شمرده شود.

دانلود بازی Art of War 3:RTS strategy game برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Plants vs Zombies 2

۲۹- بازی Plants vs Zombies 2

  • سبک: استراتژی،‌ دفاعی
  • استودیو: ELECTRONIC ARTS
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Plants vs Zombies نام یکی از بهترین و محبوب‌ترین سری بازی‌های استراتژی تدافعی است که در اتبدا برای پی‌سی عرضه شد و سپس راه خود را به سایر پلتفرم‌ها نیز باز کرد. شرکت ELECTRONIC ARTS‌ فرمول موفق خود را با ساخت بازی Plants vs Zombies 2 ادامه داد و حال با یک اثر بهبود یافته‌تر و عمیق‌تری نسبت به نسخه‌ی قبلی روبه‌رو هستیم. هرچند که بازی از نظر هسته‌ی اصلی گیم‌پلی، تغییر به خصوصی نداشته است و مانند گذشته، از بازیکن می‌خواهد تا با استفاده از انواع گیاهان در دسترس، مانع از هجوم زامبی‌ها شود.

Plants vs Zombies 2 این‌بار گیاهان بسیار بیشتری را نسبت به نسخه‌ی اول در اختیار گیمر قرار می‌دهد؛ به‌گونه‌ای انتخاب از میان ده‌ها گیاه متنوع، به کاری بسیار سخت و البته پر اهمیتی تبدیل شده که نیازمند فکر و برنامه‌ربزی مناسب است. هرچند که در مقابل، زامبی‌ها هم از تنوع بالایی برخوردار هستند و هریک چالش‌های منحصربه‌فردی را مقابل گیمر قرار می‌دهند. Plants vs Zombies 2 یکی از بهترین بازی‌های اندروید محسوب می‌شود که می‌تواند تجربه‌ی بی‌ظیری را در سبک استراتژی و دفاعی رقم بزند. بازی Plants vs Zombies 2 در پلی‌استور به‌صورت رایگان در دسترس است.

دانلود بازی Plants vs Zombies 2 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


نقشه‌ی اروپا و پرچم‌های کشور‌ها در بازی European War 7: Medieval

۲۸- بازی European War 7: Medieval

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: EasyTech
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

سری بازی‌های استراتژی نوبتی، از جمله سبک‌هایی است که به واسطه‌ی کیفیت و سازگاری مناسب اکثر آن‌ها با شرایط پلتفرم اندروید، موفق شده‌اند تا طرفداران بسیاری را جذب خود کنند. از همین رو، اگر طرفدار این سبک در اندروید باشید، احتمالا با یکی از سری بازی‌های European War آشنایی دارید. نسخه‌ی هفتم از سری European War مانند آثار پیشین خود، به جنگ‌های تأثیرگذار و بزرگ تاریخ می‌پردازد. بازی این‌بار نبرد‌های قرون وسطی را به تصویر می‌کشد و تغریبا از حضور تمامی کشور‌های این دوران بهره می‌برد.

European War 7: Medieval نقشه‌ی عظیمی را مقابل گیمر قرار می‌دهد که به‌طور واقع‌گرایانه‌ای مطابق با دوران قرون وسطی مرز بنده شده است و هر کشور متناسب با قدرت خود در‌ آن‌ دوران، تجهیزات و ارتشی را در اختیار دارد. همچنین بازی علاوه‌بر نبرد‌های تاکتیکال نوبتی،‌ از بخش‌های مربوط مدیریت داخلی و دیپلماسی نیز بهره می‌برد. به‌طور کلی European War 7: Medieval یک تجربه‌ی عمیق و جذاب را از سبک استراتژی نوبتی ارائه می‌کند و می‌تواند انتخاب بسیار ایده‌آلی برای طرفداران این سبک محسوب شود.

دانلود بازی European War 7: Medieval برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


میدان نبرد بازی Auto Chess

۲۷- بازی Auto Chess

  • سبک: استراتژی، چند نفره
  • استودیو: Dragonest Games
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

این‌بار با یک بازی چند نفره‌ی با کیفیت در سبک استراتژی روبه‌رو هستیم که سعی می‌کند تا یک گیم‌پلی نسبتا متفاوت و البته بسیار پر محتوایی را مقابل گیمر‌ها قرار دهد. با اینکه یادگیری گیم‌پلی بازی Auto Chess کار ساده‌ای محسوب می‌شود؛ اما وجود وسعت بالایی که در انتخاب استراتژی‌های متفاوت وجود دارد، باعث شده است تا انجام مسابقات در سطوح بالا، به کاری سخت و هیجان‌انگیز تبدیل شود.

Auto Chess در هر دور، چندین بازیکن را به‌طور شانسی و به‌صورت 1v1 مقابل یک‌دیگر قرار می‌دهد تا با انتخاب کارت‌ها و جایگزاری مناسب آن‌ها، تلاش خود را برای غلبه به حریف خود به کار گیرند. البته وجود ده‌ها کارت متنوع و در دسترس قرار گرفتن اتفاقی آن‌ها در هر دور، باعث شده است تا گیمر نتواند تنها به یک استراتژی پیش‌فرض اتکا کند. Auto Chess ساخته‌ی استودیو Dragonest Games یک بازی اعتیادآور و با کیفیت است که به خوبی می‌تواند مهارت‌های تاکتیکی و استراتژی شما را در شرایط مختلف به چالش بکشد. بنابر این اگر به‌دنبال یک بازی استراتژی عمیق و پرمحتوا می‌گردید، Auto Chess می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما محسوب شود.

دانلود بازی Auto Chess برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


حالت تاکتیکال و دفاعی در بازی Frost & Flame: King of Avalon

۲۶- بازی Frost & Flame: King of Avalon

  • سبک: استراتژی، چند نفره
  • استودیو: FunPlus International AG
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

احتمالا با داستان معروف شاه آرتور و شمشیر افسانه‌ای آن آشنایی دارید. بازی Frost & Flame: King of Avalon نیز قصد دارد تا با تکیه بر این داستان جذاب، دنیای بزرگی و پر از آشوبی را خلق کند و بازیکنان را بر سر رسیدن به قدرت، مقابل یک‌دیگر قرار دهد. پس از کشته شدن شاه آرتور به وسیله‌ی توطئه‌های Mordred‌ برادر‌‌ زاده‌اش، کشور کاملا به آشوب کشیده شده است. حال هرکسی که قدرت یا ارتشی در اختیار دارد، تمام تلاش خود را برای رسیدن به تاج و تخت و شمشیر Excalibur به کار می‌گیرد.

بازی Frost & Flame: King of Avalon بازیکنان را وارد نقشه‌ای وسیع می‌کند تا با در دست گرفتن قلعه‌ی خود و ساخت یک ارتشی قدرتمند،‌ بر سر پادشاهی با یکدیگر رقابت کنند. البته قابلیت ایجاد یا پیوستن به اتحاد هم وجود دارد و گیمر‌ها می‌توانند از کمک‌های متحدین خود نیز بهره ببرند. بازی Frost & Flame: King of Avalon به واسطه‌ی ویژ‌گی‌های منحصر‌به‌فرد و گرافیک هنری عالی، یک اثر جذاب و با کیفیت محسوب می‌شود که می‌تواند تجربه‌ی سرگرم کننده‌ای را برای مخاطبان خود رقم بزند. بازی Frost & Flame: King of Avalon هم‌اکنون در پلی‌استور به‌صورت رایگان در دسترس است.

دانلود بازی Frost & Flame: King of Avalon برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید DomiNations

۲۰- بازی DomiNations

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: Nexon
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

بازی استراتژیک DomiNations ساخته‌ی استودیو Nexon با یک ایده‌ی خلاقانه و جذاب پا به میدان گذاشته است. DomiNations درواقع یک بازی آنلاین است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از میان کشورهایی مانند ژاپن، فرانسه و چند تمدن دیگر، یکی را انتخاب و با آن شروع به ساخت قلمرو خود کنند. اما نکته جالب بازی قرار گرفتن قرن‌ها و عصر‌های مختلفی از تکنولوژی در روند پیشرفت بازیکن است. شما باید بازی را از دورانی نوسنگی آغاز کنید و رفته رفته ملت خود را پیش رفته‌تر و قدرتمند‌تر کنید.

بنابر این ارتقا ساختمان‌ها، نیرو‌ها، و تمامی ابزار موجود در دامینیشن به معنای پیشرفت تکنولوژی و گذر از دوره‌های مختلف است. همچنین علاوه‌بر حمله به دیگر بازیکنان، می‌توانید با آن‌ها متحد شده و به پیشرفت یکدیگر کمک کنید و حتی با اتحاد‌های دیگر نیز به مبارزه بپردازید. بازی DomiNations یک عنوان متفاوت با ایده‌ای جذاب است و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طرفداران سری بازی‌های چند نفره در ژانر استراتژی محسوب شود. در ادامه می‌توانید بازی اندروید دامینیشنز را از پلی‌استور به‌صورت رایگان دانلود کنید.

دانلود بازی DomiNations

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Fallout Shelter

۱۹- بازی Fallout Shelter

  • سبک: استراتژی، شبیه‌سازی
  • استودیو: Bethesda Softworks LLC
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

ماجرای بازی فال اوت شلتر بعد از یک واقعه‌ی اتمی رخ می‌دهد. زمین دیگر مانند سابق نیست و انسان‌های باقی مانده هم دیگر نمی‌توانند مانند گذشته در امنیت کامل زندگی کنند. زیرا زمین تبدیل به زیستگاهی برای انواع موجودات جهش یافته‌ شده است که از قضا با انسان‌ها هم رابطه‌ی چندان دوستانه‌ای ندارند. همچنین سطح زمین نیز در بیشتر موارد آغشته به مواد سمی است و همین موضوع باعث شده تا انسان‌ها به مکان‌های زیر زمنی پناه ببرند.

بازیکن باید در نقش رهبر جامعه، سعی کند تا افراد باقی مانده را جمع آوری و با مدیریت منابع انسانی و تجهیزات، یک جامعه‌ی امن و شاد را شکل دهد. پناهگاه در ابتدا از فضای زیادی بهره نمی‌برد و با افزایش جمعیت باید آن را نیز گسترش داد. محیط پناهگاه از سطح زمین آغاز شده و با هر بار افزایش تعداد اتاق‌ها، بیشتر به درون زمین نفوذ می‌کند. هرچند که برای افزایش اتفاق و باز کردن تجهیزات مختلف، بالاخره باید قدم به دنیای بیرون از پناهگاه هم گذاشت. بازیکن می‌تواند مطابق با مهارت‌های هر یک از افراد خود، مسئولیت‌هایی را برای آن‌ها در نظر بگیرد تا تمامی کار‌ها به بهترین کیفیت انجام شوند. درنهایت باید گفت که در Fallout Shelter مدیریت صحیح حرف اول را می‌زند. بنابر این اگر به بازی‌های مدیریتی در سبک استراتژی علاقه دارید، به هیچ وجه تجربه‌ی بازی آخرالزمانی فالوت شلتر را از دست ندهید. در ادامه با مراجعه به پلی‌استور می‌توانید بازی اندروید Fallout Shelter را به‌صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

دانلود بازی Fallout Shelter

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Prison Architect: Mobile

۱۸- بازی Prison Architect: Mobile

  • سبک: استراتژی، شبیه‌سازی
  • استودیو: Paradox Interactive AB
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: رایگان

Prison Architect: Mobile به معنای واقعی کلمه، یک شبیه‌ساز پُرجزئیات از مدیریت و معماری زندان است؛ شاید گرافیک بازی چندان چنگی به دل نزد، اما وقتی در جریان آن قرار می‌گیرد، احتمالا از این همه دقت و پرداخت به جزئیات غافلگیر خواهید شد. حتی می‌توان گفت مدیریت و ساخت یک زندان در Prison Architect: Mobile از آنچه که بازیکن قبل از شروع بازی در ذهن خود تصور می‌کند نیز بسیار پیچیده‌تر است.

بازی به‌طور کلی دارای یک بخش داستانی و یک بخش آزاد برای ساخت و مدیریت زندان است. بخش داستانی بیشتر حالت آموزشی دارد تا بازیکن با روند بازی بیشتر آشنا شود. البته بعد از اتمام بخش آموزشی هم نباید انتظار ساخت یک زندان بدون نقص را داشته باشید؛ زیرا تسلط کامل به بازی نیازمند صبر و آزمون و خطا‌های بسیار است. همچنین لازم به ذکر است که نسخه‌ی پی سی Prison Architect به واسطه آپدیت‌های متعددی که دریافت کرده است، دارای آیتم‌ها و بخش بیشتر نسبت به نسخه‌ی موبایل بازی است. بنابر این اگر به هر دلیلی توان دسترسی به نسخه‌ی پی سی Prison Architect را ندارید؛ Prison Architect: Mobile در اندروید می‌تواند یک گزینه‌ی ایده‌آل برای طرفداران سبک استراتژی و شبیه‌سازی باشد. در ادامه می‌توانید بازی Prison Architect: Mobile را به‌صورت رایگان از پلی‌استور دانلود کنید.

دانلود بازی Prison Architect: Mobile

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید ROME: Total War

۱۷- بازی ROME: Total War

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: Feral Interactive
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۹.۹۹ دلار

سری Total War یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه بازی‌های استراتژی است که در سال‌های گذشته نسخه‌های متعددی از آن را روی پی سی ‌تجربه‌ کرده‌ایم. حال ROME: Total War که از قضا یکی از پُرطرفدارترین نسخه‌های این مجموعه محسوب می‌شود، مدت‌ها قبل در سال ۲۰۱۸ توسط استودیو Feral Interactive برای اندروید توسعه داده شده تا طرفدران سری بازی‌های Total war در موبایل نیز توانایی انجام یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه را داشته باشند.

ماهیت کلی ROME: Total War در دو حالت نبرد‌های همزمان و نوبتی خلاصه می‌شود. در حالت نوبتی، بازیکن هدایت یکی از ملت‌ها را به عهده می‌گیرد و برای گسترش مرز‌های خود تلاش و در مقابل تهدید‌های کشور‌های همسایه نیز مقاومت می‌کند. در مواقع حمله که ارتش‌ها مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، بازیکن می‌تواند با ورود به دیگر حالت بازی، فرماندهی نیرو‌ها را به عهده بگیرد و در نبردی همزمان به رویارویی با دشمنان بپردازد. رم توتال وار، در صورت اجرای مناسب در موبایل‌های قدرمتند، می‌تواند تجربه‌ی لذت بخش و با کیفیتی را به بازیکنان منتقل کند؛ در ادامه می‌توانید بازی ROME: Total War را با قیمت ۹.۹۹ دلار برای اندروید خریداری و دانلود کنید.

دانلود بازی ROME: Total War

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Lords Mobile

۱۶- بازی Lords Mobile

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: IGG.COM
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Lords Mobile یک بازی خوش ساخت از استودیو IGG.COM است که تنها به‌صورت آنلاین می‌توان آن را تجربه کرد. Lords Mobile از ابتدا شما را وارد نقشه‌ی عظیمی می‌کند تا بر سر منابع و قدرت با با بازیکنان دیگر وارد رقابت شوید. بازیکنان باید مدام سرباز‌ها و تجهیزات خود را ارتقاء دهند و برای هر نبردی آماده باشند. زیرا محدودیتی در حمله کردن وجود ندارد و بازیکنان قوی‌تر به‌راحتی می‌توانند بازیکنان ضعیف‌تر را مورد حمله قرار دهند.

تنوع قهرمانان و استفاده‌ی تأثیرگذار از آن‌ها، ویژگی مهمی است که باعث تفاوت Lords Mobile با دیگر آثار مشابه شده است. همچنین بازی بخش‌هایی را به‌طور کامل به نبر قهرمانان اختصاص داده است تا بازیکنان با ترکیب‌های مختلف، یک دیگر را به چالش بکشند. علاوه‌بر این نبرد‌های بازی صروت کامل به نمایش داده می‌شود و شما را تنها محدود به دریافت نتیجه‌ی آن نمی‌کند. لردز موبایل دارای گرافیک فانتزی و صداگذاری مناسبی است و می‌تواند تجربه‌ی بسیار خوبی را به‌عنوان یک بازی استراتژی چند نفره به شما ارائه کند. در ادامه می‌توانید بازی اندروید Lords Mobile را به‌صورت رایگان از پلی‌استور دانلود و نصب کنید.

دانلود بازی Lords Mobile

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Command & Conquer: Rivals

۱۵- بازی Command & Conquer: Rivals

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: الکنترونیک آرتز
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Command & Conquer جزو معدود نام‌هایی است که راحتی می‌تواند درکنار بهترین و خاطره انگیزترین سری آثار استراتژی در پی سی قرار بگیرد. شاید بازی Command & Conquer: Rivals ساخته‌ی شرکت الکترونیک آرتز چندان شبیه به دیگر نسخه‌های محبوب این مجموعه نباشد، اما می‌تواند شما را وارد یک رقابت آنلاین و البته هیجان‌انگیز کند. در نتیجه بازی فاقد بخش آفلاین و داستانی است و تنها به‌صورت آنلاین می‌توان آن را را تجربه کرد.

بازی در هر نبرد، دو بازیکن را مقابل یک دیگر قرار می‌دهد. بازیکنان نیز باید با استفاده از استراتژی‌های مختلف، یک دیگر نابود کنند تا درنهایت رتبه‌ی خود را در لیگ افزایش دهند. پیروزی تنها با انتخاب و استفاده‌ی صحیح بازیکنان از کارت‌ها ممکن است. البته بازیکن تنها کارت‌هایی را می‌تواند با خود به نبرد ببرد که از پیش آن‌ها را کسب و انتخاب کرده باشد. Command & Conquer: Rivals تنوعی بالایی در کارت‌ها دارد و همین موضوع باعث شکل گیری استراتژی‌های متنوعی در بین بازیکنان شده است؛ بنابر این تنها بازیکنانی می‌توانند پیروز رقابت‌ها شوند که از استراتژی بهتری استفاده کرده باشند. در آخر باید گفت که اگر به بازی‌های کارتی و استراتژی علاقه دارید، Command & Conquer: Rivals می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. در ادامه می‌توانید Command & Conquer: Rivals را به‌صورت رایگان از پلی‌استور دانلود کنید.

دانلود بازی Command & Conquer: Rivals

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Plague Inc

۱۴- بازی Plague Inc

  • سبک: استراتژی، شبیه‌سازی
  • استودیو: Ndemic Creations
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

سال‌ها قبل از شیوع بیماری کرونا، استودیو Ndemic Creations با ایده‌ای بسیار جالب، بازی Plague Inc را خلق کرد. ساخت و هدایت انواع بیماری‌ها، ایده‌ای اصلی این بازی است. درواقع بازیکن باید قبل از شروع بازی، نوع بیماری را انتخاب و سپس مکان آن را روی کره‌ی زمین مشخص کند. اما بازی تنها زمانی به اتمام می‌رسد که بازیکن با هدایت صحیح بیماری تا آخرین فرد باقی مانده روی کره‌ی زمین را نابود کند. شاید این کار در حرف ساده به نظر برسد، اما تنوع و ویژگی‌های بیماری‌های مختلف، باعث می‌شود تا بازیکن در توسعه‌ی آن‌ها دقت بیشتری به خرج دهد تا مغلوب واکسن‌ها و دارو‌های ساخته شده توسط دانشمندان نشود.

البته بازی یک جنبه فانتزی نیز دارد. شما می‌توانید نسل خون آشام‌ها و زامبی‌ها را نیز روی کره‌ی زمین پدیدار و هر قدم آن‌ها را نیز مدریت کنید؛ یا حتی مانند فیلم Rise Of The Planet Of The Apes (ظهور سیاره‌ی میمون‌ها) میمون‌ها را به جان انسان‌ها بیندازید. هرکدام از بیماری‌ها به معنای واقعی هوش شما را به چالش می‌کشند و تغریبا غیر ممکن است که در اولین تجربه، بتوانید بازی را به‌طور صد در صد به اتمام برسانید. Plague Inc به‌دلیل همه‌گیری کرونا توجهات بیشتری را به خود جلب کرد و سازندگان نیز تصمیم گرفتند تا یک حالت جدید به نام Cure Mode را به‌صورت رایگان به بازی اضافه کنند. بازیکنان باید در این حالت به مبارزه با ویروس‌ها بپردازند. Plague Inc یک بازی اعتیادآور و خوش ساخت است که از قضا با درنظرگرفتن شرایط فعلی، با حال روز ما نیز همخوانی دارد؛ بنابر این اگر به‌دنبال یک بازی چالش برانگیز و جذاب در سبک استراتژی هستید، نباید Plague Inc را از دست بدهید. بازی به‌صورت رایگان در پلی‌استور عرضه شده است و اجرای آن نیز نیاز اجباری به اینترنت ندارد؛ اما برای دسترسی به بعضی بیماری‌های محنحصر به فرد، باید نسخه‌ی کامل آن را خریداری کنید.

دانلود بازی Plague Inc

دانلود گوگل پلی Google Play


دانلود بازی اندروید Strategy & Tactics: Medieval Civilization games

۱۳- بازی Strategy & Tactics: Medieval Civilization games

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: هیرو کرفت
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Strategy & Tactics نسخه‌ی Medieval Civilization games این بار شما را با خود به قرون وسطا می‌برد تا آن‌گونه که می‌خواهید سرنوشت این دوران تاریخ ساز را رقم بزنید. بازیکن در ابتدا باید یکی از جناح‌های در دسترس را انتخاب و سپس شروع به مدیریت قلمرو خود کند. چه از لحاظ سیاسی و چه نظامی باید وضعیت خود را بهبود ببخشید تا تبدیل به هدف ساده‌ای برای سایر کشور‌ها نشوید. البته همزمان باید مراقب وضعیت اقتصادی خود نیز باشید تا در شرایط لازم، با کبود پول مواجه نشوید.

نبرد‌های بازی نیز پیچیدگی خاصی ندارند و تنها در جابه‌جایی نیرو‌ها خلاصه می‌شوند. اما هرچه بازیکن با دقت و برنامه‌ریزی بیشتری نیرو‌های خود را پیش ببرد، قطعا با نتیجه‌ی بهتری هم روبه‌رو خواهد شد. Strategy & Tactics: Medieval Civilization games دارای سناریو‌ها و بخش‌های متنوعی است که اگر با آن‌ها همراه شوید، می‌توانید حس و حال منحصربه‌فردی را از آن‌ها دریافت کنید. همچنبن بازی تا حدودی می‌تواند یاد آور سری Total War باشد و گیم‌پلی نسبتا مشابهی را ارائه کند. Strategy & Tactics نسخه‌ی Medieval Civilization games تا به این لحظه موفق به دریافت بازخورد‌های بسیار خوبی از سوی بازیکنان شده است و به‌راحتی می‌توان آن را به طرفداران سبک استراتژی پیشنهاد کرد.

دانلود بازی Strategy & Tactics: Medieval Civilization games

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Clash of Kings

۱۲- بازی Clash of Kings

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: Elex Wireless
  • مناسب برای جوانان
  • قیمت: رایگان

اگر شناختی از بازی Clash of Kings ندارید، احتمالا در اولین تجربه‌ی خود آن را صرفا یک بازی تکراری یا حتی کپی شده تصور می‌کنید. اما باید گفت که Clash of Kings یکی از اولین و قدیمی‌ترین آثاری است که به سبک استراتژی در اندروید پرداخته است. برخلاف گذشته که کلش اف کینگز جزو معدود بازی‌های استراتژی آنلاین در اندروید محسوب می‌شد، حال تنها با یک نگاه کلی به‌راحتی می‌توان از بازی‌هایی بسیاری نام برد که با الهام یا حتی تقلید از Clash of Kings سعی کرده‌اند تا موفقیت آن را تکرار کنند.

بازی شما را به همراه بازیکنان دیگر، در نقشه‌ای بسیار بزرگ قرار می‌دهد تا بر سر منایع و البته تسلط بر نقشه باهم مبارزه کنید. در Clash of Kings تعداد بیشماری نقشه وجود دارد تا هر بار بازیکنانی که تازه بازی را آغاز کرد‌اند، با افرادی در سطح خود وارد رقابت شوند. ساخت و ساز، آموزش نیرو‌ها و تعیین استراتژی مناسب برای حمله از ساده‌ترین و مهم‌ترین مباحثی هستند که در کلش اف کینگز به آن‌ها پرداخته می‌شود. Clash of Kings جزو بهترین بازی‌های استراتژی اندروید شمرده می‌شود و تاکنون میلیون‌ها بازیکن را به خود جذب کرده است. اگر به بازی‌های استراتژی علاقه دارید، بازی اندروید Clash of Kings را در موبایل از دست ندهید.

دانلود بازی Clash of Kings برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید The Escapists 2

۱۱- بازی The Escapists 2

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: Team 17 Digital Limited
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۶.۹۹ دلار

The Escapists 2 همان‌طور که از نامش نیز می‌توان حدس زد روایت ‌گر زندانیانی است که دیگر قصد ماندن در پشت میله‌ها را ندارند. بنابر این تصمیم می‌گیرند که با استفاده از هر وسیله‌ای خود را به خارج زندان برسانند. اما اینکه چطور و چگونه می‌توان از زندان فرار کرد، به انتخاب‌ها و شیوه‌ای که بازیکن در پیش می‌گیرد بستگی دارد. بازیکن هر بار می‌تواند سناریو‌های متفاوتی را برای فرار انتخاب کند و همین مسئله ارزش تکرار بازی را نیز بسیار بالا برده است.

همیشه در محیط‌های زندان، آیتم‌هایی مختلفی به چشم می‌خورند که با ترکیب شدن با یکدیگر، می‌توانند تبدیل به سلاح‌ها و ابزار‌های بسیار تاثیر گذاری شوند. همچنین زمان‌بندی نیز یکی از موارد مهمی است که در The Escapists 2 از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا هر زندان دارای یک نظم زمانی است که بازیکن را محدود به فعالیتی‌های خاصی می‌کند. پس اگر قصد فرار از زندان‌های The Escapists 2 را دارید، باید درست مانند یک زندان واقعی با آن برخورد و سعی کنید تا با پیدا کردن یا به وجود آوردن نقص‌هایی در سیستم امنیتی شرایط فرار را مهیا کنید. بازی اندروید The Escapists 2 به‌صورت چند نفره هم قابل انجام است و می‌تواند لحظات بسیار مفرحی را درکنار دوستانتان به وجود آورد. The Escapists 2 با قیمت ۶.۹۹ دلار در پلی‌استور عرضه شده است.

دانلود بازی The Escapists 2 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید 911 Operator

۱۰- بازی 911 Operator

  • سبک: استراتژی، شبیه‌سازی
  • استودیو: Games Operators S.A
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۶.۴۹ دلار

911 Operator روی ایده‌ای منحصر فرد و بسیار خلاقانه دست می‌گذارد و ثابت می‌کند که چه ‌ایده‌های بکری در اطراف ما وجود دارند که تاکنون حتی کسی به آن‌ها فکر هم نکرده است. 911 Operator بازیکن را در نقش یک اپراتور اورژانس قرار می‌دهد. بازیکن باید باتوجه‌به تماس‌ها و گزارش‌هایی که دریافت می‌کند، مناسب‌ترین یگان اورژانس را به آن نقطه بفرستد. همچنین لحظه‌ای اشتباه یا تأخیر در ارسال نیرو‌ها، می‌تواند به قیمت جان انسان‌ها تمام شود.

بازی یگان‌های مختلفی از جمله آتش نشانی، پلیس و انواع آمبولانس‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به حوادث رخ داده در شهر رسیدگی کنید. تنوع وسایل نقلیه در هر بخش، موردی است که گاهی کار را ساده و گاهی بسیار سخت می‌کند. زیرا بعضی از وسایل نقلیه، فضای کمتر و سرعت بیشتری دارند و بعضی نیز شرایط کاملا برعکسی را دارا هستند. بنابر این، مدیریت آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و الگوریتم‌های خاصی است که بازیکن آن‌ها را تعیین می‌کند. اما 911 Operato بخش‌های جذاب دیگری نیز دارد. به‌عنوان مثال گاهی فرصتی برای فرستادن اورژانس ندارید و خود باید با با اطلاعاتی در دسترس، به مراجعه کننده کمک کنید.

راهنمایی شما می‌تواند آن فرد را از خطر نجات دهد یا باعث یک فاجعه شود. تنوع نسبتا بالای سناریو‌‌ها در 911 Operator باعث شده است تا حداقل برای یک مدت طولانی، سناریو‌ها حال و هوای تازه‌ای داشته باشند. اگر می‌خواهید به‌طور آزادانه در هر شهر یا کشوری به‌عنوان یک اپراتور اورژانس فعالیت کنید و جان مردم را از انواع سانحه‌ها نجات دهید، 911 Operator در واقعی‌ترین شکل ممکن می‌تواند شما را به هدفتان برساند. بازی 911 Operator با قیمت ۶.۴۹ دلار در پلی استور در دسترس است.

دانلود بازی 911 Operator برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Civilization VI

۹- بازی Civilization VI

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: Aspyr Media, Inc
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

اگر از طرفدارای پَر و پا قرص بازی‌های استراتژی باشید به احتمال زیاد با سری آثار Civilization به خوبی آشنایی دارید. عناوینی که معمولا برای پلتفرم پی سی و دیگر کنسول‌ها عرضه می‌شدند، حال می‌دانیم که توان قدم گذاشتن در موبایل را نیز دارند. Civilization VI آخرین نسخه از این مجموعه‌ی جذاب بعد از انتشار در بسیاری از پلتفرم‌ها بالاخره برای اندروید هم عرضه شد تا کاربران این پلتفرم نیز از لذت تجربه‌ی آن بی بهره نمانند.

هدفی که شما باید در Civilization VI دنبال کنید، ساخت یک امپراطوری قدرتمند است؛ البته نه فقط از لحاظ نظامی، بلکه از جنبه‌های سیاسی هم باید در سطح بالایی قرار داشته باشید تا مغلوب سایر ملت‌ها نشوید. سیویلیزیشن VI ملت‌های مختلفی مانند ایران، فرانسه، چین و چند تمدن مهم تاریخی دیگر را نیز خود جای داده است تا کاربر با دستی باز تمدن مختص به خود را از عصر نوسنگی تا عصر حاضر و حتی آینده رهبری کند. دیگر ویژگی جذاب Civilization ساخت بنا‌های معروفی مانند اهرام مصر، تاج محل، دیوار چین و دیگر مکان‌های اعجاب‌انگیز دنیا است. Civilization VI صفر تا صد هدایت یک تمدن را به عهده‌ی شما می‌گذارد تا تاریخ و سرنوشت آن‌را را با تصمیماتی که در دوره‌ها و شرایط مختلف اتخاذ می‌کنید، مشخص کنید. اگر از موبایل قرتمندی بهره می‌برید به هیچ‌وجه در انتخاب بازی اندروید Civilization VI شک نکنید. لازم به ذکر است که بازی به‌صورت رایگان در پلی‌استور منتشر شده است، اما برای آزاد سازی بعضی بخش‌ها باید آن را به‌صورت کامل خریداری کنید.

دانلود بازی Civilization VI برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


نقشه‌ و چیدمان به شکل خفاش بازی Clash of Clans

۸- بازی Clash of Clans

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: Supercell
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Clash of Clans ساخته‌ی استودیو Supercell جزو آن دسته از بازی‌هایی است که جای هیچ‌گونه معرفی را باقی نمی‌گذارد؛ زیرا انقدر محبوبیت کسب کرده است که احتمالا کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که هیچ شناختی از آن نداشته باشد. Clash of Clans درواقع یک بازی آنلاین است که در آن بازیکنان باید مدام منابع یکدیگر غارت کنند. همچنین درکنار حمله، دفاع نیز یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های بازی است که نیازمند تفکر و آزمون و خطاهای بسیار است.

جنگ اتحاد‌ها، یکی از پُرطرفدارترین بخش‌های کلش اف کلنز محسوب می‌شود؛ در این بخش بازیکنان می‌توانند درکنار هم گروهی‌های خود، در جنگ بین کلن‌ها شرکت کنند و با یک برنامه‌ریزی مناسب برای حمله و دفاع، نقش پُر رنگی را در پیروزی کلن خود ایفا کنند. کلش اف کلنز تنوع بسیار خوبی در نیرو‌های خود دارد و دست بازیکن را در به کار گیری انواع استراتژی‌ها باز می‌گذارد؛ همچنین در مقابل، این تنوع بالا در نیرو‌ها باعث می‌شود تا نیازمند یک چیدمان مناسب برای دفاع از منابع خود باشید تا در مواقعی که در بازی حضور ندارید، کمترین خسارت را از حمله‌ی بازیکنان دیگر دریافت کنید. بازی کلش اف کلنز از دوران اوج خود چندان فاصله‌ای نگرفته است و همچنان جزو بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های استراتژی در اندروید محسوب می‌شود. بنابر این اگر به‌دنبال یک تجربه‌ی اعتیاد آور در سبک استراتژی می‌گردید بازی کلش اف کلنز می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. در ادامه می‌توانید بازی استراتژی Clash of Clans را از پلی‌استور به‌صورت رایگان دانلود کنید.

دانلود بازی Clash of Clans برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Bloons TD 6

۷- بازی Bloons TD 6

  • سبک: استراتژی، دفاع از قلعه
  • استودیو: ninja kiwi
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

Bloons TD 6 ساخته‌ی استودیو Ninja Kiwi یک بازی اعتیادآور در سبک استراتژی و دفاع از قلعه است. Bloons TD 6 داستان تقابل میمون‌ها با بالون‌ها را روایت می‌کند. میمون‌ها در هر دور از بازی، سعی می‌کنند تا با استفاده از هر وسیله‌ای بادکنک‌ها و انواع بالون‌های متجاوز را سرنگون کنند. بالن‌ها در انواع و اقسام مختلف و با تعداد بیشماری از یک سری مسیر‌های معینی عبور می‌کنند و میمون‌ها نیز باید مانع رسیدن آن‌ها به انتهای مسیر شوند.

بازیکن باید با جایگذاری مناسب میمون‌ها در نقطه‌های مختلفی از نقشه، از بهترین استراتژی برای نابودی بالون‌ها استفاده کند. همچنین تنوع بسیار بالای میمون‌ها و قابلیت‌های آن‌ها آزادی عمل بالایی به شما می‌دهد تا هربار که مایل بودید، از استراتژی کاملا متفاوتی استفاده کنید. Bloons TD 6 پیچیدگی خاصی ندارد و بعد از چند دور کاملا با سیستم آن آشنا خواهید شد. اما بازی در سطوح بالا، شدیدا چالش برانگیز است و می‌تواند حسابی ذهن شما را به خود مشغول کند. اگر به سری بازی‌های دفاع از قلعه و استراتژی علاقه دارید، تجربه‌ی Bloons TD 6 در اندروید از دست ندهید.

دانلود بازی Bloons TD 6 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید League of Legends: Wild Rift

۶- بازی League of Legends: Wild Rift

  • سبک: Moba
  • استودیو: ریوت گیمز
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

بازی‌های سبک Moba از جمله آثاری هستند که در موبایل از شرایط ایده‌آلی بهره می‌برند. League of Legends: Wild Rift نمونه‌ی موفقی از سری بازی‌های موبا است که ابتدا برای کامپیوتر و سپس در نسخه‌ی Wild Rift برای اندروید منتشر شده است. League of Legends: Wild Rift به‌عنوان یک بازی آنلاین، بازیکنان را در قالب دو تیم پنج نفره مقابل یک دیگر قرار می‌دهد تا با استفاده از قدت‌های کاراکتر خود، برج‌ها و سپس پایگاه اصلی تیم حریف را نابود کنند.

پیروزی در League of Legends: Wild Rift به میزان همکاری و مهارت تک تک بازیکن‌ها بستگی دارد. زیرا اگر افراد یک تیم هماهنگ نباشند یا یک بازیکن عملکرد ضعیفی از خود ارائه دهد، کل تیم با مشکل مواجه می‌شود. بنابر این لیگ اف لجند وایلد ریفت نیز نیازمند مهارت و پیش‌برد استراتژی‌های مختص به خود است. بازی ده‌ها قهرمان مختلف را در خود جای داده است و هربار با به‌روزرسانی‌های مختلفی به تعداد آن‌ها می‌افزاید. بنابر این هر بازیکن می‌تواند متناسب با نوع بازی خود، کارکتر یا کاراکتر‌های را خریداری کند. League of Legends: Wild Rift یکی از بهترین بازی‌های رقابتی Moba است که می‌تواند علاقمندان به بازی‌های استراتژیک را نیز سرگرم کند. در ادامه نیز در صورت تمایل می‌توانید League of Legends: Wild Rift را از پلی استور به‌صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

دانلود بازی League of Legends: Wild Rift

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Clash Royale

۵- بازی Clash Royale

  • سبک: استراتژی، کارتی
  • استودیو: Supercell
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Clash Royale هم مانند دیگر آثار استودیو سوپرسل، یک بازی با کیفیت و خوش ساخت است که می‌تواند تجربه‌ی بسیار لذت بخشی را به بازیکنان ارائه کند. این بار هم با یک بازی چند نفره و آنلاین روبه‌رو هستیم. Clash Royale بازیکنان را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد تا با استفاده از کارت‌های مختلف، سرباز‌ها و نیرو‌های خود را در زمین مسابقه پدیدار کنند. نیرو‌ها نیز مستقیم روبه جلو حرکت می‌کنند تا بالاخره به دشمن رسیده و مشغول نبرد شوند.

بازیکنان برای پیروزی در رویداد‌های کلش رویال، باید ترکیب مناسبی از میان ده‌ها کاراکتر مختلف انتخاب و به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنند. انتخاب کاراکتر‌ها به اندازه‌ی مهارت استفاده از آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین باید حسابی از کاراکتر‌های بازی شناخت پیدا کنید تا درنهایت یک ترکیب ایده‌آل را شکل دهید. کلش رویال به‌لطف به‌روزرسانی‌های متعدد، می‌تواند هر از گاهی بازیکن را با محتوای تازه‌ای غالفگیر کند. درنهایت اگر به‌دنبال یک بازی استراتژی با کیفیت می‌گردید، بازی اندروید Clash Royale می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما باشد. بازی کلش رویال به‌صورت رایگان در پلی استور در دسترس است.

دانلود Clash Royale

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و آیفون Townsmen

۴- بازی Townsmen

  • سبک: استراتژی، شبیه‌سازی
  • استودیو: HandyGames
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

مدیریت و ساخت و ساز شهری، همیشه جزو پُر استفاده‌ترین ایده‌های بازی سازان برای سبک استراتژی بوده است؛ اما باید گفت که استودیو HandyGames به بهترین شکل این ایده را در بازی Townsmen پیاده کرده است. Townsmen با گیم‌پلی عالی و اعتیادآور خود، روند توسعه و ساخت یک روستا یا یک شهر را روایت می‌کند. بازی پُر شده از جزئیات فراوانی که از همان ابتدا، بازیکن را در خود غرق می‌کند.

وجود مواردی مانند تغییر فصل‌ها، بلا‌های طبیعی و خیلی از موضوعات و سناریوهای دیگر باعث جذاب‌تر شدن بازی و به‌خصوص پیچیده‌تر شدن روند آن شده است. به‌عنوان مثال در زمستان نمی‌توان خیلی از محصولات را برداشت کرد و برای تهیه آذوقه باید به به روش‌های دیگری متکی شد. Townsmen از چند حالت مختلف نیز بهره می‌برد که در هر کدام سناریوی متفاوتی در جریان است. شما می‌توانید به‌طور آزادانه و از صفر شروع به ساخت یک شهر کنید؛ یا اینکه مطابق با سناریو‌های خود بازی را پیش ببرید و مهارت‌های مدیریتی خود را در شرایط مختلف به چالش بکشید. Townsmen یک بازی اعتیادآور است که اگر شما را مبهوت خود نکند، حداقل برای مدت‌ها می‌تواند سرگرمتان کند. Townsmen به‌صورت رایگان برای پلی‌استور عرضه شده است. لازم به ذکر است که برای دسترسی به تمامی محتوای بازی، باید حتما آن را به‌طور کامل خریداری کنید.

دانلود بازی Townsmen برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و آیفون Rebel Inc

۳- بازی Rebel Inc

  • سبک: استراتژی، شبیه‌سازی
  • استودیو: Ndemic Creations
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

Rebel Inc از آن دسته از بازی‌هایی است که به‌جای رفتن به سراغ موضوعات تکراری روی یک ایده‌ی بکر و متفاوت دست می‌گذارد. بازی با هدف مدیریت بحران و مقابله با نیرو‌های ترورسیتی، دنبال می‌شود. بازیکن باید با انتخاب یکی از شهر‌ها، مدیریت آن را به عهده بگیرد و همزمان از نفوذ نیرو‌های تروریستی نیز جلوگیری کند. اما اصلا شرایط آن‌طور که به نظر می‌آید ساده و شفاف نیست.

بازیکن نمی‌تواند مدام بوجه‌ها را صرف ارتقا یا استخدام نیرو‌های جنگی کند. زیرا اگر بدون برنامه‌ریزی مدام بخش‌های مختلف شهری را ارتقا دهد فساد مالی شهر شما را در خود غرق می‌کند؛ بنابراین برای جلوگیری از این دست مشکلات باید هزینه‌هایی را هم صرف سیستم نظارت بر شهر کند. از طرفی هم نمی‌توان بی توجه به استخدام سرباز‌ها بود. زیرا هدف کلی بازیکن شکست نیرو‌های مهاجم است. حال این اتفاق می‌تواند با شکست کامل دشمن یا با مذاکره و ایجاد صلح رخ دهد و همه‌چیز به انتخاب‌های بازیکن بستگی دارد. همچنین بازی دارای سناریو‌های مختلفی است که هربار با ایجاد چالش‌های متفاوت، مهارت مدیریتی شما را به چالش می‌کشد. Rebel Inc یکی از بهترین بازی‌های استراتژی در اندروید است و می‌تواند تجربه‌ی بسیار متفاوت و خلاقانه‌ای را برای شما خلق کند. در ادامه می‌توانید بازی اندروید Rebel Inc را به‌صورت رایگان از پلی‌استور دانلود کنید؛ اما لازم به ذکر است که برای دسترسی کامل به تمامی بخش‌های بازی، باید حتما آن را به‌طور کامل خریداری کنید.

دانلود بازی Rebel Inc

دانلود گوگل پلی Google Play


نسخه‌ی اندروید و آیفون Company of Heroes

۲- بازی Company of Heroes

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: Feral Interactive
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: ۱۳.۹۹ دلار

بازی Company of Heroes یکی از بهترین بازی‌های استراتژی در پی سی است که توسط استودیو Feral Interactive برای سیستم‌عامل اندروید منتشر شده است. Company of Heroes درواقع به جنگ جهانی دوم می‌پردازد و این نبرد تاریخ را در ابعادی واقع گرایانه روایت می‌کند. به‌گونه‌ای که گاهی به سختی می‌توان ایرادی در واقعی بودن نبرد‌های آن گرفت. زیرا گرافیک و جزئیات فیزیکی بازی به خوبی طراحی شده‌اند و حس واقعی بودن را به خوبی به بازیکن القاء می‌کنند.

Company of Heroes اجازه می‌دهد تا بازیکن با انتخاب از میان جناح‌های مختلفی که در جنگ جهانی دوم نقش پُر رنگی را ایفا کرده‌اند به‌طور دلخواه یک کشور را انتخاب و آن را رهبری کند. در ابتدا شما باید با ساخت ساختمان‌های مختلف پایگاه خود را مستقر کنید و سپس با ساخت نیرو‌ها و انواع تانک‌ها، مناطق مشخص شده در مپ را نیز تسخیر و درنهایت پایگاه دشمن یا دشمنان را نابود کنید. Company of Heroes می‌تواند جلوه‌ی متفاوتی را از جنگ جهانی دوم براب بازیکن به تصویر بکشد و درکنار آن، ساعت‌ها سرگرمی و هیجان را با خود به همراه آورد. Company of Heroes با قیمت ۱۳.۹۹ دلار در پلی‌استور به فروش می‌رسد.

دانلود بازی Company of Heroes برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید و آیفون Bad North

۱- بازی Bad North

  • سبک: استراتژی، دفاع از قلعه
  • استودیو: Raw Fury
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۵.۴۹ دلار

نمی‌توان لیستی از بهترین بازی‌هایی استراتژی تهیه کرد و نامی از Bad North ساخته‌ی استودیو Raw Fury به میان نیاورد. زیرا بازی انقدر سرگرم کننده و با کیفیت طراحی شده است که بازیکن را از همان لحظه‌های ابتدایی غرق در دنیای زیبای خود می‌کند. Bad North به واسطه‌ی گرافیک هنری زیبا، گیم‌پلی اعتیاد آور و موسیقی گوش نواز خود، تجربه‌ای را برای بازیکن خلق می‌کند که در کمتر اثری می‌توان آن را پیدا کرد.

Bad North قلمرویی را به تصویر می‌کشد که مدام در حال دفاع است تا مانع پیش‌روی وایکینگ‌ها شود. وایکینگ‌هایی که با کشتن پادشاه، بی‌رحمانه‌تر از گذشته در حال فتح جزیره‌های قلمرو هستند. حال شما باید به‌عنوان یک ناجی مدیریت پادشاهی را به عهده بگیرید و در مقابل وایکینگ‌ها مقاومت کنید. در هر مرحله از بازی، بازیکن باید از یک جزیره در مقابل وایکینگ‌ها دفاع کند و خسارات‌های جانی را نیز در کمترین حالت نگه‌دارد؛ زیرا با کشته شدن تمامی فرماندهان در هر یک از مراحل بازی شما را به نقطه‌ی شروع باز می‌گرداند. بنابراین بهتر است تا از استراتژی‌های فکر شده استفاده کنید تا مجبور به شروع دوباره‌ی بازی نشوید. بد نورث، یک بازی عالی در سبک استراتژی است که طرفداران این سبک، به هیچ‌وجه نباید تجربه‌‌ی آن را در اندروید از دست بدهند. بازی اندروید Bad North با قیمت ۵.۴۹ دلار در پلی‌استور به‌فروش می‌رسد.

دانلود بازی Bad North

دانلود گوگل پلی Google Play


پرسش‌های متداول

بهترین بازی استراتژیک اندروید؟‌

بازی‌های استراتژی شناخته شده زیادی برای اندروید در سال ۲۰۲۳ منتشر نشده‌اند. اما هنوز هم می‌توانیم چند بازی استراتژی از جمله Company of Heroes، Frost & Flame: King of Avalon و Civilization VI را روی اندروید تجربه کنیم.

بهترین بازی استراتژی اندروید فارسی که می‌توانیم هم‌اکنون دانلود کنیم‌؟

از جمله بازی های استراتژی فارسی می‌توانیم به بازی کلش اف زامبی ۲۰۲۳ و بازی بزن بهادر و بازی پسرخوانده اشاره کنیم که ترکیبی از استراتژی، جنگ نوبتی و کارتی هستند.

بازی استراتژی آفلاین برای اندروید کدام‌ها هستند؟‌

بیشتر بازی های دفاع از قلعه را می‌توانید آفلاین تجربه کنید. از جمله این بازی‌ها می‌توانیم به Bloons TD 6 اشاره کنیم. بازی Plague Inc برای بازی کردن به اینترنت نیازی ندارد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده