بررسی تغییرات انجام شده در بروزرسانی جدید Assassin's Creed Unity

جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
مطالعه 5 دقیقه
2014-12-assassins-creed-unity
عرضه Assassin's Creed Unity به یک کابوس عظیم برای  (Ubisoft) تبدیل شد؛ چرا که مشکلات زیادی از سوی کاربران به صورت مرتب گزارش می‌شد. یوبی‌سافت بسته‌ی بروزرسانی جدیدی را برای این بازی منتشر کرده و حال باید دید آیا این بسته می‌تواند پایانی بر مشکلات بازی باشد؟ با ادامه جزئیات همراه زومجی باشید.
تبلیغات

یوبی‌سافت

پس از عرضه Assassin's Creed Unity در ماه اکتبر، زمان بسیار سختی را سپری کرده است. با عرضه شدن این بازی در سراسر جهان، بسیاری از کاربران گزارش‌های زیادی مبنی بر مشکلات گوناگون در بخش‌های مختلف بازی را منتشر کردند. اگرچه

یوبی‌سافت

در روز اول انتشار بازی،

یک بسته بروزرسانی را  در اختیار کاربران قرار داد، اما این بسته پاسخگوی آنان نبود و نتوانست مشکلات را حل کند. پس از عرضه این بسته بروزرسانی، کاربران به انتشار گزارشات خود مبنی بر وجود اشکالات فنی در عملکردبازی، مشکلات گوناگون و البته وجود باگ‌های بسیار زیاد، ادامه دادند. تست‌های انجام شده برروی بازی، و با استفاده از آخرین بسته بروزرسانی آن، گرچه تغییرات مناسبی را نشان می‌دهد، اما همچنان در سطح گسترده‌ای بی‌نتیجه است. هفته گذشته،

یوبی‌سافت

چهارمین بسته بروزرسانی این بازی را با هدف «رفع مشکلات عملکرد برروی کنسول‌ها» با حجمی معادل ۶.۵ گیگابایت منتشر کرد. به گفته

یوبی‌سافت

این بسته بروزرسانی با هدف تغییر در ساختار شهر پاریس، رفع باگ‌های موجود در بازی و بهبود نرخ پایین فریم عرضه شد. خبر خوشحال کننده درباره این بروزرسانی، بهبود عملکرد بازی برروی هردو کنسول، به خصوص برروی پلی‌استیشن ۴ است؛ به ویژه در صحنه‌های حضور جمعیت، NPCها کمی روان‌تر از گذشته عمل می‌کنند. در هنگام درگیری‌ها یا صحنه‌های سنگین، نرخ فریم بازی در حدود ۲۰ قرار دارد. اما در شرایط معمولی، نرخ فریم در حدود ۲ الی ۵ عدد افزایش می‌یابد. به طور کلی نتایج بدست آمده در پلی‌استیشن ۴، هنگامی که بازی در لحظات سنگینی قرار نداشته باشد، همانند نسخه ایکس‌باکس وان است. در کنار آن، عملکرد بخش کنترل و دکمه‌ها، پاسخگویی بهتری دارند و با لرزش کمتری مواجه می‌شوید. با رفتن به خیابان‌های کناری و کوچه‌های فرعی پاریس، نرخ فریم بازی به ۳۰ نزدیک‌تر می‌شود؛ گرچه هنوز هم افت فریم بخشی جدا نشدنی از بازی به حساب می‌آید. برخلاف آن، در بالا رفتن از پشت بام‌های زیبای پاریس که به خوبی طراحی شده‌اند، خبری از افزایش نرخ فریم نیست و عملکرد بازی در این قسمت، همانند عملکرد آن با در اختیار داشتن بروزرسانی قبلی است. این بروزرسانی، انتظارات ما مبنی بر در اختیار داشتن نرخ فریم ۳۰ را از یک بازی نسل هشتمی، برآورده نمی‌کند؛ اما پیشرفت‌های قابل توجهی را به بازی اضافه می‌کند که می‌تواند در روند کلی، تاثیر مثبتی داشته باشد. در کنار تاثیرات چشمگیر در نسخه پلی‌استیشن ۴، این بروزرسانی عملکرد بازی برروی ایکس‌باکس وان را هم بهبود بخشیده است؛ گرچه این تغییرات به اندازه پلی‌استیشن ۴ واضح نیستند. افزایش اصلی عملکرد بازی در نسخه ایکس‌باکس وان، به فضاهایی شلوغ و مکان‌هایی با جزئیات بالا مربوط می‌شود که حجم عظیمی از NPCها را در خود جای داده‌اند. البته نه تنها مکان‌های شلوغ، بلکه دیگر فضاها هم دچار تغییراتی بزرگ و یا کوچک در بخش عمکلرد خود شده‌اند. در بعضی مواقع، نرخ فریم در بازی، همانند نرخ فریم در آپدیت روز اول است و حتی بدتر می‌شود. به نظر می‌رسد ناهنجاری‌ موجود در این بروزرسانی و تفاوت مشکلات برطرف شده، توجه به دو گیم‌پلی جداگانه است. درواقع

یوبی‌سافت

مشکلات مشخص و کلی را برطرف نکرده است؛ بلکه سعی داشته با تمرکز برروی هرنسخه(ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴)، قسمت خاصی را بهبود ببخشد. با اینکه این یک بسته بروزرسانی است و پیشرفت‌هایی را شامل می‌شود، هنوز هم یک تغییر دهنده مناسب برای بازی نیست. مشخصا بروزرسانی عرضه شده، تاثیرات چشم‌گیری برروی بهبود نرخ فریم بازی داشته است؛ اما به چه قیمتی؟ استفاده

یوبی‌سافت

از کلمه «بازسازی» پاریس و ایجاد تغییر در آن، در نوع خود بسیار عجیب است. بر اساس گزارش‌ها، به نظر می‌رسد بروزرسانی جدید، حجم جزئیات و طراحی‌های شهر پاریس را کمی کاهش می‌دهد، تا مشکلات بازی کمتر شود و با عملکرد بهتری روبرو شویم. اگرچه بعد از مشاهده بسیاری از قسمت‌های بازی، و مقایسه ویدئو‌های جدید با ویدئوهای قدیمی، دقیقا مشخص نیست چه چیزی از بخش طراحی بازی کم شده است. سطح جزئیات NPCها و محیط، در کنار جزئیات وسیع‌تر، تفاوتی با گذشته ندارند. البته تعدادی از کاربران گزارش‌های مبنی بر بارگذاری ضعیف‌تر در جزئیات NPCها، پس از نصب این بروزرسانی  را منتشر کرده بودند. در یک بررسی کلی می‌توان نتیجه گرفت Assassin's Creed Unity با بروزرسانی جدید، بسیار روان٬تر اجرا می‌شود. گرچه این بروزرسانی بسیار کمک کننده است، اما همچنان از نرخ ثابت ۳۰ فریم - همچون Black Flag -بسیار فاصله داریم. با مقایسه گیم‌پلی در بروزرسانی جدید، با بروز رسانی که پیش از این منتشر شد، به راحتی می‌توان ۲ تفاوت اصلی را مشاهده کرد: نرخ فریم در بازی همانند گذشته افت شدیدی ندارد و گیم‌پلی نسخه پلی‌استیشن ۴ به گیم‌پلی نسخه ایکس‌باکس وان شباهت بیشتری دارد. اگرچه عملکرد کلی هنوز هم متغیر است و در مکان‌های شلوغ و یا فضاهایی با جزئیات بالا، به ۳۰ فریم دست پیدا نخواهیم کرد. در کنار این موارد، خبر خوب این است که بسیاری از باگ‌های کلیدی رفع شده‌اند: در زمان بازی، سقوط شخصیت اصلی از صحنه یا گیرکردن در خارج از دنیای بازی مشاهده نشد. مشاهده رفع باگ‌های بازی و حل مشکلات بسیار زیاد این بخش، بسیار لذت بخش و خوب است؛ اما حقیقت اینکه رسیدن به این مرحله، و رفع این باگ‌ها آن هم بعد از عرضه «۴ بسته بروزرسانی»، کمی عجیب به نظر می‌رسد. اکنون

یوبی‌سافت

درحال انجام برخی تغییرات برروی منبع اصلی کد بازی است. هم اکنون کاربران ایکس‌باکس وان، گزارش‌هایی مبنی بر وجود مشکل در دریافت بسته بروزرسانی را منتشر کرده‌اند. به نظر می‌رسد کاربران این کنسول، به جای دریافت این پچ ۶.۵ گیگابایتی، تنها می‌توانند خود بازی را با حجمی در حدود ۴۰ گیگابایت دانلود کنند. به گفته

یوبی‌سافت

، آنها درحال رفع این مشکل هستند تا کاربران کنسول ایکس‌باکس وان هم بتوانند این بروزرسانی را به درستی دریافت کنند. اما موضوعی که در آخر باقی می‌ماند این است که درحالی که بهبودهایی واضح و قابل لمس در بازی ایجاد شده‌اند، «کنترل کیفیت» نهایی، هنوز هم در سطحی که باید باشد، نیست. منبع:

Eurogamer

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات