نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۰

معرفی بازی موبایل Crossy Road: ترافیک و یک مرغ بامزه

امروز شما را با یکی از بهترین بازی‌های موبایل که اخیرا منتشر شده است، آشنا خواهیم کرد. Crossy Road همان بازی بامزه و در عین حال جذابی است که همه دوست‌داران بازی‌های موبایل را راضی خواهد کرد.
اگر از گیمرهای قدیمی باشید، بعید است بازی جالب Frogger را به یاد نیارید. بازی برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ برای دستگاه های آرکید عرضه شد و بعدها راه خود را روی کنسول آتاری ۲۶۰۰ و پلی‌استیشن نیز ادامه داد.  Frogger به قدری تاثیرگذار بود که  ۲۰ سال بعد برای تلفن‌های هوشمند نیز به بازار آمد. اگرچه معرفی بازی موبایل امروز ما به Frogger ارتباطی ندارد، اما داستان مرغ بامزه Crossy Road امروز ما و رد شدن از عبور و مرور خودروها، قطارها و آب‌گیر‌ها بدون شک الهامی از بازی به یادماندنی و قدیمی است.
نکته و هدف اصلی این بازی رکوردی است که از خود به جای می‌گذارید
Crossy Road همان چیزی است که بازی‌های بزرگ و بازی‌های خوب را از هم جدا می‌کند. این بازی بزرگ نیست، اما بدون هیچ شکی خوب است و مصداق واقعی یک سرگرمی است، سرگرمی که می‌تواند بدون هیچ آلایش و پیچیدگی هم شما را سرگرم کند و هم بخنداند. وقتی روی آیکون این بازی کلیک کرده و وارد آن می شوید، پس از یک توضیح کوتاه و اجمالی، وارد معرکه می‌شوید، معرکه‌ای شلوغ و البته خطرناک از ماشین‌ها و قطارهایی که مدام در عبور و مرور هستند و شما باید با دقت تمام از میان این‌ها عبور کنید. نقشه کلی بازی همانند بازی Frogger است، اما این بار صدای قدقد کردن یک مرغ بامزه می‌آید که شما را متوجه خطر عبور و مرور وسایل نقلیه می‌کند. گیم‌پلی بازی دقیقا همان چیزی است که باید باشد، ساده و آسان. تنها کاری که لازم است انجام دهید لمس صفحه نمایش برای یک پله جلو رفتن مرغ داستان است. با کشیدن انگشت‌تان به چپ یا راست هم می‌توانید به جهت‌های کناری بروید تا بتوانید از سد موانع و درخت‌های موجود در بازی عبور کنید. با هر قدمی که پیش بروید یک امتیاز برای شما محسوب می‌شود و با برخورد با هر وسیله‌ای یا افتادن در آبگیر‌های بین اتوبان‌ها خواهید باخت و باید مسیر را از اول شروع کنید. با هر شروع بازی، مسیری کاملا جدید که بازی آن را به صورت اتفاقی تولید می‌کند روبه‌رو خواهید شد. crossy-road-mobile گرافیک بازی و جلوه‌هایی که به مخاطب نشان داده می‌شود هم سعی در ساده نشان دادن بازی دارد. سادگی که به هیچ وجه مخاطب را خسته نخواهد کرد. شاید اگر بخواهیم جلوه‌های بصری بازی را به یک بازی دیگر تشبیه کنیم، نام Minecraft در ذهنمان نقش ببندد. گرافیک بازی را پیکسل‌های درشتی تشکیل می‌دهند که با به هم پیوستن هم، رود و اتومبیل و درخت و سایر المان‌های تصویری بازی را تشکیل می‌دهند.
شاید اگر بخواهیم جلوه‌های بصری بازی را به یک بازی دیگر تشبیه کنیم، نام Minecraft در ذهنمان نقش ببندد
یکی از نکات قابل توجه بازی، پرداختن سازنده آن به شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک‌گذاری مضامین بازی با دوستان است. در Crossy Road می‌توانید لحظات بامزه برخورد با وسائل نقلیه یا افتادن در آب‌گیرها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. اما این همه قابلیت‌های این بخش از بازی نیست. Crossy Road به شما این اجازه را می‌دهد تا از بازی خود فیلم تهیه کنید و هر جا که خواستید این فیلم را متوقف کرده و با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق پست الکترونیکی به اشتراک بگذارید. اما نکته و هدف اصلی این بازی رکوردی است که از خود به جای می‌گذارید. در این بازی هر رکوردی که بر جای می‌گذارید روی صفحه ثبت می‌شود و وقتی به بالاترین رکوردی که زدید رسیدید، می‌توانید متوجه این موضوع شوید که رکورد خود را شکسته‌اید. این رکورد را می‌توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید یا از رکوردهای آن‌ها مطلع شوید. در پایان Crossy Road یکی از شیرین‌ترین و مفرح‌ترین بازی‌هایی بود که اخیرا روی موبایل تجربه کرده‌ام و این بازی زیبا را به همه شما پیشنهاد می‌کنم. Crossy Road و شخصیت‌های دوست داشتنی و بامزه‌‌اش را از دست ندهید. دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از کافه بازار تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده