نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲

GDC 2015: وَلو موتور بازی‌سازی Source 2 را معرفی کرد

وَلو امروز در جریان همایش توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۱۵، موتور بازی‌سازی قدرتمند خود را معرفی کرد، موتوری که ادامه‌ای بر موتوربازی‌سازی Source به حساب می‌آید و مانند سنت این روزها، دارای نسخه رایگان نیز خواهد بود. برای جزییات بیشتر با زومجی همراه باشید.
موتور بازی‌سازی سورس ۲ ادامه‌ای بر موتور موفق و محبوب سورس به حساب می‌آید که از زمان عرضه بازی Counter Strike در سال ۲۰۰۴ مورد استفاده قرار گرفت. از این موتور برای ساخت بازی‌های مختلف و البته بزرگی استفاده شد که Half-Life 2 یکی از این بازی‌ها بود. جِی اِستِلی از شرکت وَلو در جریان معرفی این موتور بازی‌سازی اعلام کرد که ابزار تولید محتوا موتور سورس ۲ به صورت رایگان عرضه خواهد شد. نسخه دیگر این موتور نیز قابلیت ساگاری با API وُلکان (Vulkan) را خواهد داشت. اِستِلی در جریان معرفی موتور بازی‌سازی سورس ۲ گفت:
ارزش یک پلتفرم مانند PC به این بستگی دارد که استفاده کنندگان از این پلتفرم چه مقدار روی آن محتوا تولید می‌کنند. با موتور بازی‌سازی سورس ۲، هدف ما افزایش سطح تولید تولیدکنندگان است. سورس ۲ فقط برای توسعه‌دهندگان حرفه‌ای ساخته نشده است و این امکان را به بازیکنان نیز می‌دهد تا در ساخت و توسعه بازی مورد علاقه خود همکاری کنند. ما موتور سورس ۲ را به صورت رایگان در اختیار کسانی که قصد دارند محتوای خود رایگان عرضه کنند، قرار خواهیم داد.
وُلکان که به عنوان نسل بعدی OpenGL محسوب می‌شود یک API گرافیکی سه بعدی و چند-پلتفرمی است که این اجازه را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا از حداکثر توان سخت‌افزار گرافیکی استفاده کنند. اِستِلی در ادامه صحبت‌های خود گفت:
معرفی سورس ۲ به همراه رونمایی‌هایی که یونیتی و اِپیک از موتورهای بازی‌سازی خود داشتند به پلتفرم PC کمک خواهد کرد که تا به تسلط و نفوذ خود به عنوان برترین پلتفرم تولید محتوا ادامه دهد.
کلیه‌ی اخبار و مقالات GDC 2015 را در آدرس zoomg.ir/topics/gdc-2015 مشاهده کنید.
منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده