جان کارمک: سامسونگ امسال تمام قدرت خود را روی هدست واقعیت مجازی Gear VR میگذارد
جان کارمک - مدیر ارشد بخش فناوری اوکیلوس گفته است که تاریخ دقیق عرضهی نسخهی بعدی هدست واقعیت مجازی Gear VR مشخص شده است و آنها تمام تلاش خود را خواهند کرد تا به کمک قدرت بازاریابی سامسونگ، بیشترین تعداد ممکن از Gear VR را به فروش برسانند. کارمک گفته است که نمیتواند در بارهی محصول معرفی نشدهی سامسونگ صحبت کند، اما تاریخ نشان میدهد که سامسونگ هر سال دو محصول بزرگ را رونمایی میکند و همراه دومین محصول این شرکت نسل بعدی Gear VR هم معرفی خواهد شد. بدون شک منظور وی از معرفی دو محصول شاخص، گلکسی اس و گلکسی نوت است. سامسونگ اخیرا در کنگرهی جهانی موبایل از گلکسی اس ۶ با طراحی کاملا متفاوت و کیفیت ساخت به مراتب بهتر از گذشته پرده برداشت. این کمپانی کرهای در کنار گلکسی اس ۶، هدست واقعیت مجازی Gear VR که با گلکسی اس نیز سازگار شده است را روانه بازار میکند. اما منظور کارمک از نسل بعدی Gear VR همان هدستی است که قرار است به همراه گلکسی نوت 5 رونمایی شود. کارمک میگوید از نظر سختافزاری اولین Gear VR استانداردهای اوکیلوس و سامسونگ را برآورده کرد، اما از نظر نرمافزاری این طور نبوده است و از این بابت محصول پتانسیل کمپینهای گستردهی بازاریابی را نداشته است. اما ظاهرا اوکیلوس و سامسونگ سخت در تلاش هستند تا محتوای مناسب این هدست واقعیت مجازی را تهیه کرده و آن را به یک محصول مناسب مصرف کننده تبدیل کنند. سامسونگ بستر اختصاصی برای محتوای واقعیت مجازی راهاندازی کرده و آن را با نام Milk VR در اختیار مشتریان هدستهای Gear VR قرار داده است. انتظار میرود محتوایی که کارمک نیز از آن صحبت میکند از طریق همین بستر در اختیار کاربران قرار گیرد. Gear VR، هدست واقعیت مجازی سامسونگ است که در آن گوشیهای گلکسی اس ۶ یا گلکسی نوت ۴ نقش صفحه نمایش مورد نیاز دستگاه را ایفا میکنند. این نوع طراحی باعث ارزان شدن هدست سامسونگ میشود اما از طرفی تنها مشتریانی که یکی از گوشیهای سامسونگ را در اختیار داشته باشند میتوانند از این هدست استفاده کنند. سامسونگ برای توسعه و گسترش هدست واقعیت مجازی خود از اوکیلوس کمک گرفته است. جان کارمک و یارانش در کنار گسترش فناوری واقعیت مجازی در هدست Oculus، به سامسونگ نیز برای توسعهی Gear VR کمک میکنند. به نظر میرسد سال ۲۰۱۶ در حوزهی بازیهای ویدیویی تمرکز ویژهای به واقعیت مجازی خواهد داشت. مایکروسافت و سونی نیز به عنوان بازیگران اصلی این صنعت، سرمایهگذاری بزرگی را هر کدام در قالب محصول خاصی انجام دادهاند. نظر شما در بارهی فناوری واقعیت مجازی و آیندهی آن چیست؟ منبع The Verge