// پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۹

الکترونیک آرتز استودیو ماکسیس، سازنده‌ی سیم‌ سیتی را تعطیل کرد

مدتی بود که کمتر خبری مبنی بر تعطیلی یک استودیو منتشر می‌شد و حال خبری شوکه کننده در این رابطه راجع به یکی از استودیوهای خاطره‌ساز صنعت بازی‌های ویدیویی به گوش می‌رسد. استودیوی Maxis که در کارنامه‌اش بازی فوق محبوب The Sims می‌درخشد، به انتهای راه رسیده و الکترونیک آرتز قصد تعطیلی این استودیو را دارد. در ادامه با زومجی همراه باشید.
Guilaume Pierre یکی از طراحان این استودیو در توییتر خود راجع به این مساله این چنین گفت:
۱۲ سالِ بسیار خوب را پشت سر گذاشتیم ولی حال نوبت به خاموش کردن چراغ‌ها و گذاشتن کلید زیر در است.
این استودیو که علاوه بر سری بازی‌های The Sims، بازی متفاوت Spore را نیز در کارنامه خود به همراه دارد، به دلیل عدم درخشش در دو بازی آخر و نرسیدن به استانداردهای مد نظر الکترونیک آرتز، به پایان راه خود رسیده است. بازی Simcity به دلیل مشکلات سرور که بر روی گیم‌پلی بازی تاثیر منفی گذاشته بود و همچنین فروش نه‌چندان چشم‌گیر بازی The Sims 4، دلایل عمده‌ی اتخاذ این تصمیم از سوی الکترونیک آرتز هستند که سبب شده یکی از بهترین استودیوهای بازی‌سازی جهان در زمینه‌ی ساخت بازی‌های شبیه‌ساز در آستانه‌ی تعطیلی قرار گیرد. الکترونیک آرتز دراین مورد می‌گوید:
از امروز به بعد بازی‎‌هایی که ساخت آن بر عهده‌ی Maxis بود، در استودیوهای دیگر ما همچون ردوود، ملبورن و دیگر استودیوها ادامه پیدا می‌کند و Maxis زمانی کار خود را دوباره آغاز می‌کند و به توسعه‌ی The Sims و Simcity جدید خواهد پرداخت که ما سری بازی‌های دیگر خود را برای کنسول‌های جدید به مقدار لازم گسترش داده باشیم. این اقدام ما بر روی برنامه‌هایی که برای سری بازی‌های The Sims داریم، تاثیری نخواهد گذاشت و بازی The Sims 4 با محتواهای دانلودی جدید بروزرسانی خواهد شد.
چنین اقدامی بسیار بحث‌برانگیز است و باید دید سرانجام این بازی‌های محبوب که سازنده‌ی اصلی خود را به همین زودی نخواهند دید چه می‌شود. منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده