// سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵

قدرتمندترین شمشیرها در تاریخ بازی‌ های ویدیویی

آیا فکر می‌کنید شمشیر کریتوس در خدای جنگ، قوی‌ترین شمشیر دوران بازی‌های ویدیویی است؟ نظرتان در مورد شمشیر دانته چیست؟ با زومجی همراه باشید تا نگاهی به قدرتمند‌ترین شمشیرها در طول تاریخ بازی‌های ویدیویی بیاندازیم.
شمشیرها همیشه جزوی مهم از بازی‌های رایانه‌ای بوده و هستند. لذت به دست گرفتن یک شمشیر قدرتمند و با طراحی زیبا کمتر چیزی است که بخواهیم در اکثر بازی‌ها احساس کنیم. در حقیقت بازی‌های خیلی کمی بوده‌اند که بتوانند با ظرافت و خلاقیت بالا شمشیری با ابهت و جذبه تقدیم طرفداران کنند. شمشیری که واقعا بتواند حس مورد نیاز را به ما القا کند. حال می‌گویید بهترین شمشیرهای این صنعت را کدام بازی‌ها دارا هستند؟ بگذارید نگاهی بندازیم:
 

Keyblade___Kingdom_Key_by_SoraKHbr

۱. Keyblade - Kingdom Hearts

در مجموعه‌ی Kingdom Hearts، شمشیر سورا قطعا جزو اولین انتخاب‌های شما خواهد بود. «شمشیر کلیدی» در دو حالت قابل استفاده است: اول ضربه شدید و سهمگینی که بر دشمنان وارد می‌کند و دومین قابلیت، باز کردن درهای مختلف که می‌توانید از طریق آن‌ها وارد دنیاهای مختلف دیزنی شوید.


lightsabers-clash

۲. Lightsaber - Star Wars

قطعا هیچ کلکسیون شمشیری بدون سلاح اصلی شوالیه‌های جدای در میدان نبرد کامل نیست. «شمشیر لیزری» قدرتش توسط کریستالی نادر تامین می‌شود. لیزر این شمشیر جوری طراحی شده است که با استفاده از پرتوهای نور تقریبا هر چیزی را برش دهد.


soul-soul-v-calibur-edge

۳. Soul Edge - SoulCalibur

استفاده از این شمشیر به معنای پذیرفتن ریسک آن است. این شمشیر که در مجموعه SoulCalibur قدرتمند ترین سلاح شناخته می‌شود، روحی مخصوص برای خود دارد و با توجه به کاراکتری که آن را در دست گرفته باشد، خودش را به شکل جدیدی تبدیل می‌کند.


blades_of_chaos_by_stefanmarius-d612bs3

۴. Blades of Chaos - God of War

ساخته شده در اعماق جهنم. شمشیرهای کریتوس پس از قسم خوردنش به وفاداری با آرس، خدای جنگ یونان، با گوشت و پوستش پیوند خورده است. کریتوس می‌توانست با استفاده از این شمشیرهای کشنده، دشمنانی که با او فاصله داشتند را به خاک و خون بیفکند یا فعالیت‌های مفید دیگری انجام دهد.


40_Energy_Sword_(Halo)_-_IGN's_Top_100_Video_Game_Weapons

۵. Energy Sword - Halo

بازی کردن بخش چند نفره سری Halo با دوستان‌تان فقط تا وقتی سرگرم کننده است که شما این هیولا را در دست دشمن ببینید. می‌توان گفت تا به امروز در کل تاریخ این مجموعه «شمشیر انرژی» به عنوان کشنده‌ترین سلاح در بخش چند نفره شناخته می‌شود.


Raiden

۶. High-Frequency Blade - Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

هرچند که این شمشیر تا پایان بازیِ Metal Gear Solid 2 قابل دسترسی نیست اما وقتی آن را آزاد کنید مبارازات ریدن در طول مراحل وارد فاز جدید و جذاب‌تری می‌شود.


rebellion

۷. Rebellion - Devil May Cry

دانته قهرمان مجموعه Devil May Cry در شماره سوم این مجموعه توسط «شمشیر طغیان» به سیخ کشیده شد، اما در حقیقت فرو رفتن چنین سلاح قدرتمندی در بدنش به او کمک کرد تا توانایی ورود به حالت شیطانی را بدست آورد.


Buster_sword_by_Wen_JR

۸. Buster Sword - Final Fantasy VII

مسلما بهترین بازی در مجموعه Final Fantasy باید بهترین شمشیر را هم داشته باشد،مگه نه؟ چه کسی فکرش را می‌کرد شخصیتی که اسمش را «ابر» ( Cloud) گذاشته‌اند بتواند چنین اسلحه قدرتمندی را در میدان نبرد که حتی از خودش هم بزرگ‌تر است، با ظرافت کامل بچرخاند.


Metal-Gear-Rising1

۹. Raiden's Katana - Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots

شخصیت رِیدِن در پرشی از Metal Gear Solid 2 به Metal Gear Solid 4 دچار تغییرات نسبتا بزرگی شد و کاتانای او قطعا یکی از بزرگ‌ترین دلایل این تغییرات بوده است. با کمک این شمشیر قدرتمند می‌توانستید به مثال چاقوی آشپزخانه که به نرمی کره را می‌برد، تمامی دشمنان در بازی را تکه تکه کنید.


Wallpaper_prince_of_persia_the_two_thrones_12_1600

۱۰. Time Dagger - Prince of Persia

خنجر شاهزاده ایرانی فقط قابلیت نابود کردن دشمنان را نداشت، بلکه به وسیله آن می‌توانستید زمان را هم کنترل کنید. چه قدر خوب می‌شد اگر ما هم‌ چنین قدرتی را در زندگی واقعی خود داشتیم.


TruedragonswordNG3

۱۱. Dragon Sword - Ninja Gaiden

شمشیر اصلی‌ای که ریو در بازی از آن استفاده می‌کرد، اگر شما به اندازه کافی شانس می‌آوردید قادر بودید که آن را به شکل نهایی و کشنده با نام «اژدهای واقعی» تبدیل کنید. این سلاح جزو قدرتمندترین اسلحه‌های بازی نامیده شده است.


Frog___Chrono_Trigger_by_EmperorAtma

۱۲. Masamune - Chrono Trigger

احتمال اینکه نام شمشیر ماسامونه را در سری Final Fantasy شنیده باشید زیاد است، اما بازی Chrono Trigger بر روی پلتفرم SNES بود که قدرت واقعی آن را به نمایش گذاشت.


FF9ExcaliburIIWhere

۱۳. Excalibur II - Final Fantasy IX

مجموعه Final Fantasy بخاطر بازی‌های جدا از هم معروف بوده، اما یک چیز بین همه آن‌ها مشترک است: شمشیر اکس‌کالیبر. در بازی Final Fantasy IX تنها کاراکتر استاینر قابلیت دریافت آن‌ را داشت و باید گفت که این اسلحه بین تمامی بازی‌های نقش آفرینی تا به امروز جزو قدرتمندترین‌ها به حساب می‌آید.


Frostmourne_by_TheOnlyBezo.png

۱۴. Frostmourne - World of Warcraft

شمشیری که نزئول یا همان لیچ کینگ زمانی در دست داشت وقتی که آرتاس پادشاه جدید در نبرد شکست خورد، نابود شد.


Master-Sword-Wallpaper-the-legend-of-zelda-2832786-1920-1200

۱۵. Master Sword - Legend of Zelda

این شمشیر در بازی با نام زهر شیطان هم شناخته می‌شود. Master Sword مکررا در مجموعه افسانه زلدا به عنوان نمادی افسانه‌ای شناخته می‌شود. این شمشیر تنها در دست قهرمانانی قرار می‌گیرد که لیاقت داشتنش را کسب کرده باشند.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده