نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۰

همه چیز درباره Clash of Clans: بمب (Bomb)

دیروز در بخش ویکی‌زوم به بررسی نکات کلی درباره همه تله‌های موجود در بازی پرداختیم. امروز با زومجی همراه باشید تا نگاهی جامع و کلی به اولین تله بازی یعنی بمب‌ها بیندازیم و با استراتژی و تاکتیک‌های جایگذاری آن‌ها آشنا شویم.
هیچ‌ چیزی مانند یک بمب آرام، مخفی و قدیمی نمی‌شود!

Bomb5 Bomb3and4 Bomb1and2

خلاصه

  • بمب‌ها، تله‌های ارزان قیمتی هستند که تا وقتی مهاجمین واره محدوده فعال‌سازی آن نشوند،‌مخفی باقی می‌مانند.
  • وقتی بمب‌ها فعال شوند، باید با هزینه کمی آن‌ها را دوباره مجهز کنید. برای مثال، اگر روستای شما در برابر یک حمله موفق عمل کند اما در طول این حمله، بمب‌ها فعال شوند،‌تا وقتی که دوباره به مجهز کردن و آماده کردن آن‌ها نپردازید، نمی‌توانید از بمب‌ها در برابر دشمنان بعدی بهره ببرید.
  • اگرچه بمب‌ها ضعیف‌ترین تله بازی محسوب می‌شوند اما باز هم با جایگذاری مناسب می‌توانند اثرگذاری خوبی در توان دفاعی روستای شما داشته باشند. البته نباید دوباره فعال کردن آن‌ها را فراموش کنید.
  • با اینکه بمب‌ها در بخش سازه‌های دفاعی بازی طبقه‌بندی شده‌اند اما آن‌ها جز ساختمان‌های بازی نیستند و برای تخریب ۱۰۰ درصدی روستاها نیازی به فعال کردن یا نابود کرد آن‌ها نیست.
  • بمب‌ها حدودا ۱.۵ ثانیه بعد از این‌که نیروهای دشمن وارد محدوده یک کاشی اطراف آن شوند، عمل می‌کنند و در محدوده‌ای به وسعت سه کاشی به تمام نیروهای قرار گرفته در این محدوده آسیب وارد می کنند. این تاخیر در انفجار به این معنا است که باید بمب‌ها را درمکان‌هایی جایگذاری کنید که می‌دانید نیروهای دشمن برای مدتی در آن‌جا باقی می‌مانند. به طور مثال دقیقا نزدیک به سازه‌هایی که نیروهای دشمن به آن ضربه خواهند زد.
  • بمب‌ها به تنهایی آسیب زیادی وارد نمی‌کنند و حتی نمی‌توانند ضعیف‌ترین نیروهای دشمن را از بین ببرند. (البته هر آسیبی حتی جزیی نیز کمک کننده است) اگرچه، استفاده از بمب‌ها در یک مکان خاص می‌تواند بسیار مفید باشد و گروهی از آرچر‌ها یا گابلین‌ها را از بین ببرد.

استراتژی تدافعی

  • یکی از استراتژی‌های تدافعی متداول در جایگذاری بمب‌ها، استفاده از آن‌ها در کنار دیوارها و  سازه‌های بیرونی است. این سازه‌ها باعث می‌شوند تا نیروهای مهاجم برای از بین بردن آن در یک مکان متمرکز شوند و وقتی به سمت دیوار حرکت می‌کنند، بمب‌ها می‌توانند با عمل کردن آسیب خوبی به نیروهای دشمن وارد کنند. این تاکتیک در برابر نیروهای ردیف اول (بربر، آرچر و گابلین) بیشترین اثر را دارد. اگرچه استفاده گروهی از بمب‌ها می‌تواند آسیب قابل توجهی به جاینت‌ها نیز وارد کند.
  • یکی دیگر از تاکتیک‌هایی که در استفاده از بمب‌ها استفاده می‌شود، قرار دادن همه بمب‌ها در کنار سازه‌ای است که بیرون دیوارها قرار دارد و می‌تواند به عنوان تله‌ای برای جاینت‌ها به حساب بیاید. قرار دادن اسپرینگ‌ترپ در برابر این بمب‌ها نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.
  • در ارتقا بمب‌ها دقت کنید زیرا وقتی آن‌ها در حال ارتقا هستند، دیگر حالت مخفی بودن خود را از دست می‌دهند و دشمنان می‌توانند مکان آن‌ها را ردیابی کنند. برای جلوگیری از این موضوع می‌توانید وقتی بمب‌ها در حال ارتقا هستند، جای آن‌ها را عوض کنید و  وقتی ارتقا به پایان رسید دوباره بمب‌ها را به سر جای اصلی خود برگردانید.
  • فهمیدن این موضوع که هوش مصنوعی بازی چگونه عمل می‌کند هم می‌تواند عامل بسیار موثری در استفاده صحیح از بمب‌ها باشد. به طور مثال، قرار دادن ۲ یا ۳ بمب در اطراف ذخایر منابع می‌تواند در از بین بردن گروهی از گابلین‌ها موثر باشد.

تفاوت سطح‌ها

  • در سطح سوم، اندازه بمب اندکی بزرگ‌‌تر شده و ۴ تیغه طلایی به آن اضافه می‌شود.
  • در سطح پنجم، بمب درون محفظه‌ای آهنی قرار می‌گیردو چند نقطه طلایی نیز روی آن اضافه می‌شود.

موارد دیگر

  • بمب بعد از این‌که منفجر می‌شود، اثری سیاه رنگ حاصل از انفجار روی زمین باقی می‌گذارد که پس از چند ثانیه محو می‌شود.
  • فیتیله‌ای که روی بمب‌ها وجود دارد همیشه روشن است اما هیچ‌وقت نمی‌سوزد.

اطلاعات کلی بمب‌ها

محدوده فعال شدنمحدوده آسیب زدننحوه آسیب زدننوع نیروهای هدفهدف مورد علاقه
۱.۵ کاشی۳ کاشیآسیب گروهینیروهای زمینیندارد

تعداد بمب قابل استفاده در هر تاون‌هال

سطح تاون‌هال۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰
تعداد بمب موجود۰۰۲۲۴۴۶۶۶۶

اطلاعات سطح‌های مختلف

سطحمیزان آسیبهزینه ساختهزینه دوباره مجهزسازیمدت زمان ساختتجربه کسب شدهسطح تاون‌هال مورد نیاز
۱۱۲۴۰۰۴۰۰همان لحظه۰۳
۲۱۶۱۰۰۰۵۰۰۱۵ دقیقه۳۰۳
۳۲۰۱۰۰۰۰۶۰۰۲ ساعت۸۴۵
۴۲۶۱۰۰۰۰۰۷۰۰۸ ساعت۱۶۹۷
۵۳۴۱۰۰۰۰۰۰۸۰۰۱ روز۲۹۳۸
۶۴۲۱۵۰۰۰۰۰۹۰۰۲ روز۴۱۵۹
  منبع: clashofclans.wikia.com


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده