AMD: دایرکت ایکس ١٢ سرانجام از توان واقعی پردازنده های چند هسته ای استفاده خواهد کرد
اکنون میتوانیم بگوییم که API یا رابط برنامهنویسی دایرِکت ایکس ١٢ قرار است به عنوان بخشی از ویندوز ١٠ منتشر شود و بهبود راندمان قابل توجهی را در بازیها به همراه خواهد آورد. API دایرِکت ایکس ١٢ کنترل بیشتری را روی کارتهای گرافیکیِ پی سی به سازندگان بازیها ارائه خواهد داد، اما به نظر میرسد که دایرِکت ایکس ١٢ قابلیتهایی بیش از اینها دارد. به گفتهی اِیاِمدی ، دایرِکت ایکس ١٢ سرانجام پتانسیل واقعی پردازندههای چند هستهای را به صحنه خواهد کشاند. غول سازندهی نیمههادیها به صحبتهای Brad Wardell، مدیر شرکت Stardock اشاره کرد که گفته بود با دایرِکت ایکس ١١ و قدیمیتر، مهم نیست که پردازندهی شما چند هستهی پردازشی داشته باشد، زیرا فقط یکی از آنها قادر به ارتباط و تعامل با تراشهی گرافیکی در آنِ واحد خواهد بود. Wardell در مصاحبهی اخیر خود ادعا کرده بود که هیچ یک از شرکتهای مایکروسافت، اِیاِمدی و اینتل آمادگی آن را ندارند که به ناکارآمدی دایرِکت ایکس ١١ در بکارگیری توان پردازندههای چند هستهای اذعان کنند و این شرایط، سرانجام با آمدن دایرکت ایکس ١٢ تغییر خواهد کرد.
اسلایدهایی از مستندات اِیاِمدی منتشر شده که میزان استفاده از توان پردازندههای چند هستهای را در دایرِکت ایکس ١١ با دایرِکت ایکس ١٢ مقایسه میکند و نتایج واضح است. شرکت اِیاِمدی توضیح میدهد که بخاطر مدیریتِ بهترِ پردازنده و تراشهی گرافیکی، دایرکت ایکس ١٢ امکان ساخت بازیهایی را فراهم میکند که قبل از این بخاطر محدودیتهای فنی API های قدیمیتر غیر ممکن بود.
تمام هیاهویی که مایکروسافت، انویدیا و اِیاِمدی در حواشی دایرِکت ایکس ١٢ به راه انداختهاند نشان میدهد این شرکتها باید امکان دسترسی به این هدف را به خوبی میسر کنند و بنابراین ما نیز باید در آیندهای نزدیک، انتظار پیشرفت شگفتانگیزی را در توانایی دستگاههای تحت دایرِکت ایکس ١٢ داشته باشیم که علاوه بر سیستمهای پی سی، شامل دستگاههای موبایل و کنسولها نیز خواهد شد. منبع: