نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

پلی استیشن 4 با کنار زدن رقیبان خود، پرفروش ترین کنسول ماه مارس شناخته شد

گروه NPD طبق روال هرماهه روز گذشته گزارش مربوط به فروش سخت‌افزار و نرم‌افزارها را منتشر کرد. براساس گزارشات منتشرشده، کنسول پلی‌استیشن 4 باری دیگر با کنارزدن رقیبان خود بیشترین فروش را در ماه مارس به خود اختصاص داده و در رده‌ی اول پرفروش‌ترین سخت‌افزارها قرار گرفته است. با زومجی و اطلاعاتی از جزئیات گزارش ماه مارس NPD همراه باشید.
در ماه فوریه و به لطف عرضه نسخه جدید کنسول دستی 3DS، این کنسول در رده اول پرفروش‌ترین کنسول‌ها در آمریکا قرار گرفت، اما این برتری یک ماه بیشتر دوام نیاورد و مانند این چندوقت اخیر، پلی‌استیشن 4 باری دیگر به عنوان پرفروش‌ترین کنسول معرفی شد. به‌طور کلی، امسال فروش کلی سخت‌افزار نسبت به سال گذشته قوی نبوده است. فروش کلی کنسول‌ها در قیاس با سال گذشته که ۳۹۳.۴ میلیون دلار بود، امسال به رقم ۳۱۱.۱ میلیون دلار رسیده است. لیام کَلَهَن، مدیرگروه NPD اعلام کرد فروش کلی سخت‌افزار نسبت به سال قبل ۹ درصد کاهش داشته، اما قیمت پایین کنسول‌ها و ارزش دلار این رقم را به ۲۱ درصد رسانده است:
کنسول‌ها دلیل اصلی کاهش فروش سخت‌افزار در ماه مارس ۲۰۱۵ هستند. با کاهش ۲۹ درصدی یا ۱۰۴ میلیون دلاری فروش آن‌ها، حدود ۷۱ درصد از فروش سخت‌افزار به کمپانی سازنده سود رسانده است.
مایکروسافت در اظهاریه خودبرای ماه مارس مجبور شد روی مقایسه کردن کنسول‌های خود تمرکز کند. این کمپانی اعلام کرد فروش ایکس‌باکس وان نسبت به ایکس‌باکس 360 در نسل قبل تا این زمان بیشتر بوده است. BloodbornePS4-1 از طرفی دیگر نینتندو اعلام کرد فروش 3DS نسبت به سه ماه اول سال ۲۰۱۴ چیزی حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است. در ادامه این کمپانی اعلام کرد فروش Wii U هر سال نسبت به سال قبل با افزایش ۲۰ درصدی مواجه شده است. فروش کلی نرم‌افزار در ماه مارس توسط بازی Battlefield: Hardline رهبری شده است. فروش این بازی در ایکس‌باکس وان بیشتر بوده و از طرفی دیگر، بازی Bloodborne که این روزها در حال کسب‌کردن افتخارات زیاد است با کنار زدن دو بازی پرطرفدار Grand Theft Auto V و Mario Party 10، در رده دوم پرفروش‌ترین بازی‌ها قرار گرفته است. فروش کلی بازی GTA V در این ماه روی ایکس‌باکس وان بیشتر بوده است. NPD در گزارش خود اعلام کرد بازی Call of Duty: Advanced Warfare در زمینه فروش و در ماه مارس در رده پنجم قرار گرفته و بازی تازه عرضه شده MLB 15: The Show که در انحصار کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 است، در رده ششم قرار دارد. فروش کلی Call of Duty: Advanced Warfare روی پلی‌استیشن 4 بیشتر از پلتفرم‌های دیگر بوده است. بازی Bloodborne پس از inFAMOUS: Second Son، به پرفروش‌ترین بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 در ماه اول تبدیل شده است. Bloodborne در ادامه با یکدیگر نگاهی به آمار کلی پرفروش‌ترین بازی‌ها در ماه مارس می‌اندازیم:
  1. Battlefield: Hardline (Xbox One, PlayStation 4, 360, PS3, PC)
  2. Bloodborne (PS4)
  3. Grand Theft Auto V (Xbox One, PS4, 360, PS3)
  4. Mario Party 10 (Wii U) (sold 290,000 copies physical and digital, according to Nintendo)
  5. Call of Duty: Advanced Warfare (PS4, Xbox One, 360, PS3, PC)
  6. MLB 15: The Show (PS4, PS3)
  7. Minecraft (360, PS3, Xbox One, PS4)
  8. NBA 2K15 (PS4, Xbox One, 360, PS3, PC)
  9. Borderlands: The Handsome Collection (PS4, Xbox One)
  10. Final Fantasy: Type 0 HD (PS4, Xbox One)
نظر شما در رابطه با آمارفروش کنسول‌ و بازی‌ها در ماه مارس چیست؟ منبع: Gamespot- Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده