نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

اولین نگاه به فیلم Uncharted

گروهی کره‌ای که در چندوقت اخیر سونی پیکچِرز را هک کردند، خسارت‌های زیادی به این بخش زدند. خسارت‌هایی که این گروه به سونی زدند هنوز تمام نشده و حال براساس آخرین اطلاعات منتشرشده، ۳۰ هزار صفحه اطلاعات از آرشیو این بخش به بیرون درز پیدا کرده که یکی از آن‌ها مربوط به فیلم Uncharted است. با زومجی همراه باشید.
ویکی‌لیک (WikiLeak) که این اسناد را در دست داشت، اعلام کرد به هیچ‌وجه اقدام به انتشار آن‌ها نمی‌کند. اما ظاهرا این منبع به قول خود پایبند نبوده و سونی در بیانیه رسمی تایید کرده این اطلاعات و اسناد مهم توسط این منبع در سراسر فضای‌مجازی منتشر شده است. سخنگوی سونی در این رابطه گفت:
هکرها با انتشار اطلاعات دزدیده شده سعی در ضرر رساندن به سونی و کارمندانش را دارند و متاسفانه ویکی‌لیک هم با آن‌ها همکاری می‌کند.  ما به شدت با کاری که ویکی‌لیک کرد مخالف هستیم و باقدرت تمام برای امنیت اطلاعات و ۶ هزار کارمند خود می جنگیم.
منبع اصلی هکرها برای بیرون کشیدن این اطلاعات ایمیل کارمندان سونی بوده است. کارمندان سونی برای رد و بدل کردن اطلاعات با یکدیگر از ایمیل استفاده می‌کردند و همین عمل باعث دزدیده شدن اطلاعات شده است. در ادامه با یکدیگر نگاهی به اطلاعات مهم فاش شده از ایمیل‌های کارمندان سونی می‌اندازیم: فیلم Uncharted و مقایسه آن با National Treasure در اکتبر سال ۲۰۱۴ و از طریق ایمیلی که جاناتان کِیدین، مدیرارشد کلمبیا پیکچِرز به سونی فرستاد، این شخص اعلام کرد فیلمنامه فیلم National Treasure با بازی نیکولاس کیج «روان‌تر» و «جالب‌تر» از فیلمنامه Uncharted است:
National Treasure یک فیلم جالب با عناصر تاریخی است و Uncharted هم توان ارائه همین خصوصیات را دارد. با این حال صحنه‌های اکشن National Treasure روان‌تر و کمتر جنبه فیزیکی و از نزدیک را دارند. این صحنه‌ها احساس واقعی‌بودن نمی‌دهند.
کیدین در ادامه گفت صحنه شروع فیلم National Treasure که با حضور نیکولاس کیج و شان بین آغاز می‌شود، زیاد صحنه اکشن ندارد، اما فیلم Uncharted در همان ابتدا دارای صحنه‌های اکشن نفس‌گیر خواهد بود:
صحنه آغازین National Treasure را با فیلم Uncharted که در آن دریک در یک هواپیما که در حال تلو تلو خوردن است و در همین حال با دشمنان خود مبارزه می‌کند مقایسه کنید. این صحنه‌ها هیجان‌انگیز و بیشتر برای مخاطبان بزرگسال و البته جوانان است. حس شوخ‌طبعی نیتن دریک با سالی و صحبت‌های هوشمندانه اِلِنا بهتر می‌شود. با این حال فیلمنامه هیچ‌وقت حس پوچی و احمقانه بودن نمی‌دهد.
Uncharted کیدین در ادامه گفت فیلم Uncharted دارای صحنه‌های عاشقانه بهتری نسبت National Treasure است. در این فیلم نیکولاس کیج و دیانا کُروگِر پس از این‌که شخصیت کروگر در ابتدا ابراز علاقه خود را بنجامین گِیتس (نیکولاس کیج) نشان نداد عاشق یکدیگر شدند:
رابطه عاشقانه نیتن و النا نسبت به کیج و کروگر عاشقانه‌تر و جذاب‌تر است. صحنه‌های عاشقانه National Treasure کمی ضایع بودند. بدون‌شک National Treasure یک فیلم جذاب است، اما Uncharted به دلیل مخاطبانی که دارد سطح جدیدی از فیلم‌های اکشن-ماجراجویی را  ارائه خواهد داد. در حالی که این فیلم تمرکز جوانان را به خود جلب می‌کند، اما باید آن‌قدر قوی و جذاب باشد که بزرگسالان هم آن را تماشا کنند.
دیدگاه اولیه نسبت به داستان فیلم Uncharted آدام نورث، مدیرارشد بخش نوآوری سونی پیکچرز در ایمیلی که در نوامبر ۲۰۱۳ ارسال کرد گفت فیلم Uncharted شبیه «ماجراجویی‌ جالب تابستانی مانند فیلم‌های Lara Croft و اثرات دان بِرون» است. دان برون نویسنده فیلم‌های The Da Vinci Code و Angels & Demons محسوب می‌شود. نورث در این ایمیل از دیدگاه خود نسبت به این فیلم گفت:
دریک برای معنی پیدا کردن راز خود که از خانواده فرانسیس دریک است سوالات دردناک زیادی درباره گذشته و خانواده خود دارد. در حال حاضر فیلمنامه سورپرایزکننده است، اما احساسات در آن دیده نمی‌شود.
فیلمنامه دیوید گوگِنهایم، نویسنده فیلم Safe House در ماه جولای سال ۲۰۱۴ ایمیلی را از داستان فیلم Uncharted به اِمی پاسکال ارسال کرد. این ایمیل که شامل ۱۲۴ صفحه اطلاعات است، جزئیات زیادی را از فیلمنامه Uncharted شامل می‌شود. اگر به مطالعه کردن این ۱۲۴ صفحه علاقه دارید، می‌توانید به اینجا مراجعه کنید. در این اطلاعات مشخص شده مارک بول، نویسنده فیلم The Hurt Locker در نوشتن فیلم Uncharted دخالت دارد. Uncharted Movie (1) بازنگری و تغییراتی در فیلمنامه در پاسخ به مارک والبرگ که در گذشته به عنوان بازیگر نقش نیتن دریک شناخته میشد، فیلمنامه Uncharted در جولای ۲۰۱۴ شاهد تغییراتی شده است. از بزرگ‌ترین تغییرات می‌توان به تمرکز بیشتر فیلم به داستان نیتن اشاره کرد. کیدین در ایمیلی که در این رابطه به پاسکال فرستاده بود گفت:
به فیلمنامه النا داستان بیشتری اضافه کردیم تا رابطه آن‌ها در فیلم یکی از نکات اصلی باشد.
اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با تغییراتی که در فیلمنامه انجام شده بدست آورید، می‌توانید به اینجا مراجعه کنید. فیلم Uncharted مانند Assassin's Creed بزرگ نیست، اما این مسئله زیاد اهمیت ندارد داگ بِلگراد، مدیر کلمبیا پیکچرز در ایمیلی که در جولای ۲۰۱۴ به پاسکال فرستاد، اعلام کرد شاید سری Assassin's Creed به دلیل مولتی‌پلتفرم بودن آن بزرگ‌تر از Uncharted که تنها روی یک پلتفرم عرضه شده باشد، اما این مسئله باعث موفق نشدن فیلم Uncharted نمی شود:
سری Assassin's Creed در سراسر جهان سه برابر بیشتر از Uncharted فروخته است و عرضه آخرین نسخه آن هم موفقیت آمیز بود (منظور بلگراد Black Flag است)، اما برای موفق شدن لازم نیست به بزرگی این سری باشیم.
همان‌طور که حتما می‌دانید، یوبی‌سافت در حال ساخت فیلم Assassin's Creed  با بازی مایکل فاسبِندِر است. سِت گوردون، کارگردان فیلم Uncharted عاشق این فیلم است گوردون از طریق ایمیلی که در ژانویه سال ۲۰۱۴ به پاسکال فرستاد گفت «عاشق این‌ پروژه» است. Uncharted Movie (4) بازیگران بلگراد در ایمیلی که در ماه می سال ۲۰۱۴ ارسال کرد گفت قصد دارد از بازیگر نقش تور یعنی کریس هِمزوورث در نقش نیتن استفاده کنید. وی همچنین اعلام کرد مارک والبرگ و چَنینگ تاتوم هم در این فیلم حضور خواهند داشت. بودجه هنوز مشخص نیست که آیا سونی این پیشنهاد را دراختیار والبرگ قرار داده یا خیر، اما اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد سونی برای حضور این شخصیت در فیلم خود قصد داشته مبلغ ۱۵ میلیون دلار دست‌مزد به وی بپردازد. مناطق فیلمبرداری کیدین در ایمیلی که به مدیران سونی ارسال کرده بود گفت استرالیا و مکزیک بهترین مناطق برای فیلمبرداری فیلم Uncharted است و کار صداگذاری هم در استودیویی واقع در تورنتو انجام می‌شود:
والبرگ به ما گفت دوست ندارد زیاد در صحنه‌هایی با پیش‌زمینه سبز رنگ بازی کند. او دوست دارد در لوکیشن‌های زیادی حضور پیدا کند و به صورت واقعی به انجام کارهای خود بپردازد.
تاریخ انتشار براساس اطلاعاتی که در ایمیل‌های فرستاده شده منتشرشده، احتمالا تابستان سال ۲۰۱۶ شاهد اکران فیلم Uncharted خواهیم بود. با این حال این تاریخ هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. اگرچه تا زمان انتشار این فیلم احتمالا شاهد تغییراتی که در اطلاعات فاش شده مشاهده کردید خواهیم بود، اما نظر شما در رابطه با این اطلاعات فاش شده از فیلم Uncharted چیست؟ منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده