// جمعه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۸

کاهش ۲۰ درصدی درآمد بخش ایکس باکس در جدیدترین گزارش مالی مایکروسافت

آمار و ارقام اولین سه ماهه اقتصادی سال جدید برای مایکروسافت که در تاریخ سی و یکم ماه مارچ به پایان رسید نشان می‌دهد که فروش کلی بخش ایکس‌باکس نسبت به همین دوره در سال گذشته با افتی بیست درصدی مواجه شده است. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

نکته: این گزارش مربوط به هر دو کنسول ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان بوده و فرق بین آن‌ها از لحاظ آماری مشخص نشده است.

مایکروسافت این آمار و ارقام را در گزارش سه ماهه اقصادیِ اول سال ۲۰۱۵ اعلام کرد. در گزارش گفته شد که این کمپانی در طی سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۴ توانست ۲ میلیون دستگاه ایکس‌باکس (360 و وان) به دست خرده فروشان برساند درحالی که این آمار برای امسال به ۱.۶ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است.

همچنین اعلام شد که درآمد کلی پلتفرم‌های ایکس‌باکس به دلیل کاهش فروش هر دو دستگاه و کاهش قیمتِ ایکس‌باکس وان با افتی بالغ بر ۳۰۶ میلیون دلار یا ۲۴ درصد همراه بوده است.

البته همه چیز برای بخش ایکس‌باکس افت نداشته است چرا که طبق گزارش منتشر شده درصد استفاده‌ی کاربران از شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو برای این سه ماهه ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به طور کلی بخش کامپیوتری و بازی‌سازی و سخت افزاریِ کمپانی مایکروسافت با افت درآمدی بالغ بر ۷۲ میلیون دلار یا ۴ درصد همراه بوده که اصلی‌ترین دلیل آن افت درآمد در بخش ایکس‌باکس عنوان شده است. البته این بخش به طور کلی ضرر بسیار کوچکی متحمل شد چرا که درآمد تبلت‌های سرفیس با افزایشی حیرت انگیز بالغ بر ۴۴ درصد مواجه شده است یعنی چیزی در حدود ۲۱۹ میلیون دلار که اصلی‌ترین دلیل آن نیز افزایش محبوبیت تبلت سرفیس پرو 3 از زمان عرضه‌ی آن در ژوئن سال گذشته تا به امروز اعلام شده است. درآمد کلی تبلت‌های سرفیس برای این سه ماهه اقتصادی چیزی بالغ بر ۷۱۳ میلیون دلار بوده که نشان از موفقیت بالای مایکروسافت در این بخش می‌دهد.

Surface Pro 3

حال برگردیم به موضوع اصلی خبر، مایکروسافت در طی گزارش خود اعلام کرد که درآمد بخش ایکس‌باکس برای ۹ ماه  که تاریخ آن در سی و یکم مارچ سال ۲۰۱۵ به پایان رسید در مقایسه با ۹ ماه اقتصادی سال گذشته با افتی بالغ بر ۴۷۱ میلیون دلار یا هشت درصد همراه بوده است . البته نکته جالب اینجا است که در حقیقت مایکروسافت در طی این ۹ ماهه نسبت به سال گذشته کنسول‌های بیشتری فروخته است، این کمپانی توانست در ۹ ماهه گذشته به طور کلی ۱۰.۷ میلیون دستگاه ایکس‌باکس به فروش برساند درحالی که سال گذشته‌اش (دو سال پیش و از همه مهم‌تر قبل از عرضه کنسول ایکس‌باکس وان) توانسته بود ۱۰.۶ میلیون دستگاه فروش داشته باشد اما کاهش قیمتِ کنسول ایکس‌باکس وان و افت درآمد از فروش بازی‌های third-party (استودیوهایی که وابسته به مایکروسافت نیستند) و second-party (استودیوهایی که تحت مالکیت مایکروسافت نیستند اما برای این کمپانی بازی انحصاری می‌سازند) به این معنی است که مایکروسافت در حقیقت با درآمد کمتری مواجه شده است.

به طور کلی مایکروسافت برای این سه ماهه اقتصادی درآمدی بالغ بر ۲۱.۷ میلیارد دلار بدست آورده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به درآمد بخش‌های موبایل مایکروسافت برای این سه ماهه اقتصادی به زومیت مراجعه کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده