// شنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

شایعه: نسخه بازسازی بازی Gears of War به زودی رونمایی خواهد شد

با توجه به گزارشات چندین منبع مختلف، به نظر می‌رسد که مجموعه‌ی Gears of War به زودی در حالت ریمستر شده وارد نسل هشتم و کنسول ایکس‌باکس وان خواهد شد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

در ابتدا وبسایت معتبر پالیگان با تایید این موضوع گزارش داد که نسخه ریمستر شده بخاطر دخالت استویدیو پلاستیک وکس در مراحل ساخت، جلوه‌های بصریِ بهتر و کات‌سین‌های پر گرافیک‌تری خواهد داشت. پالیگان حتی ادعا می‌کند که تصاویر منتشر شده از شروع بازی را دیده است.

حال در این میان منبع دیگری در ادامه گزارش داد که استودیوی اسپلش دمج سازنده بازی‌هایی مانند Brink و Dirty Bomb مسئول اصلی ساخت نسخه‌ی ریمستر خواهد بود. مسئله وقتی جالب می‌شود که استودیوی اسپلش دمج چندی پیش در آگهی استخدام خود درباره‌ی پروژه بعدیش اینگونه توضیح داده بود:

بازی‌ای شناخته شده و بسیار محبوب بین مجموعه‌های با کیفیت و AAA

و در پایان چیزی که باعث می‌شود بیشتر از گذشته نسبت به این شایعات توجه کنیم این است که شماری از دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان در آمریکا دعوت نامه‌ای دریافت کرده‌اند که از آن‌ها می‌خواهد بازی «Gears of War» را بر روی ایکس‌باکس وان تجربه و در حقیقت آزمایش کنند. با توجه به گزارش کوتاکو متن دعوت نامه به این شرح است:

از شما بخاطر همکاری با ما در ساخت، آزمایش و بهبود بازی Gears of War تشکر می‌کنیم. چیزی که در ادامه مشاهده خواهید کرد بخشی کوچک از مراحل ساختِ تکمیل نشده است لذا از مشکلاتِ معمول بازی سازی در امان نمانده است.

اما نکته مهم این است که در پایان دعوت نامه امضای استودیوی بلک تاسک دیده می‌شود نه استودیوی اسپلش دمج، البته آنقدر هم جای تعجب ندارد زیرا پس از اینکه مایکروسافت حق مالیکت این IP را در سال ۲۰۱۴ از استودیوی اپیک خریداری کرد، وظیفه ساخت ادامه این مجموعه را به استودیوی بلک تاسک سپرد اما راد فرگسون، رئیس این استودیو چندی پیش در تویتر وجود هرگونه نسخه ریمستر را تکذیب کرده و گفت اعضای آن‌ها بر روی پروژه کاملا جدیدی از این مجموعه فعالیت دارند که آن‌را در E3 امسال خواهیم دید.

با این حال افرادی که دعوت نامه را دریافت کرده بودند کاملا تایید کردند که با قبول این دعوت نامه توانستند نسخه ریمستر شده بازی را آزمایش کنند. ظاهرا کدهای دریافت شده فقط مربوط به بخش چند نفره بوده و خبری از بخش داستانی نیست.

به هر حال باید تا تایید رسمی مایکروسافت منتظر بمانیم، نکته نامشخص اینجاست که آیا سه گانه‌ی این مجموعه را در یک بسته مشاهده خواهیم کرد؟ یا مانند کاری که سانتا مونیکا انجام داد فقط شاهد نسخه سوم خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده