نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۵

نسخه جدید بازی Dirt با نام Dirt Rally به صورت انحصاری برای رایانه‌ های شخصی معرفی شد

استودیو کُدمَستِرز دقایقی پیش از نسخه جدید سری بازی‌های شبیه-ساز رالی Dirt با نام Dirt Rally به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی رونمایی کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کدمسترز برای سورپرایز کردن طرفداران در زمان معرفی بازی اعلام کرد نسخه دسترسی زودتر (Early Access) بازی Dirt Rally هم‌اکنون با قیمت ۲۴.۹۹ یورو در شبکه استیم در دسترس است.

Dirt Rally توسط تیم اصلی ساخت این سری تولید شده و براساس صحبت‌های سازندگان، شبیه‌ساز ترین بازی‌ای که این استودیو تا به حال تولید کرده شناخته می‌شود. Dirt Rally در زمان عرضه دارای ۱۷ ماشین، ۳۶ زمین مسابقه و سه منطقه در شهرهای وِلز، مونتو کارلو و آکروپولیس است.

سیستم کنترل کردن بازی نسخه به نسخه‌های قبلی سخت‌تر شده است و خصوصیت بازگشت به عقب هم دست‌خوش تغییراتی شده است. زمانی که ماشین شما در طول مسابقات صدمه می‌بیند، می‌توانید در حین مسابقه با استفاده از مهندسانی که استخدام کردید به تعمیر آن‌ها بپردازید. با پیشرفت در بازی و ارتقای مهندسان، می‌توانید سریع‌تر ماشین‌های خود را تعمیر کنید. با زمین‌های رالی‌مانند مونتو کارلو، زمین مسابقات به دنیای واقعی شباهت زیادی دارند.

Dirt Rally (3)

کدمسترز در خبری اعلام کرد در بازی هیچ‌گونه سیستم microtransaction ای (پرداخت پول پاقعی برای آزاد کردن آیتم‌ها) وجود نخواهد داشت و تمام بروز رسانی‌های بازی برای تمام کسانی که یک نسخه از این سری را خریداری کردند به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت. بزرگ‌ترین بروز رسانی Dirt Rally ماه آینده منتشر می‌شود و زمین مسابقه و ماشین‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کند.

پس از معرفی بازی، سیل عظیم سوالات طرفداران مبنی بر عرضه نسخه کنسولی Dirt Rally به سوی سازندگان روانه شد. اگرچه کدمسترز وعده‌ای را برای انتشار نسخه‌های کنسولی نمی‌دهد، اما ظاهرا انجام این کار بخشی از برنامه‌های آن‌ها است.

پائول کولمَن، کارگردان Dirt Rally در زمان معرفی بازی گفت:

برای من، Dirt Rally چهارمین نسخه از سری بازی‌های Dirt است. جدا از نام بازی، بحث‌هایی در استودیو شکل گرفته که اگر ما نام بازی را Dirt 4 می‌گذاشتیم انتظار طرفداران برای تولید نسخه‌های کنسولی افزایش می‌یافت و محتوای اصلی بازی نادیده گرفته می‌شد. ما دوست داریم این نام را برای محتوای اصلی بازی کنار بگذاریم.

Dirt Rally (12)

بدون‌شک بحث‌هایی پس از منتشر شدن این بازی و مقصد بعدی ما وجود دارد و به احتمال بسیار زیاد کار بعدی ما ساخت نسخه‌ بعدی Dirt است. برای ساخت قسمت بعدی از این بازی درس‌های زیادی می‌گیریم و به ساخت قسمت بعدی با کیفیت بالا و همان‌گونه که طرفدران از ما انتظار دارند خواهیم پرداخت.

این روزها ما در حال پشت سر گذاشتن لحظات حیاتی هستیم و برای ما مهم است که بدون مشکل خاص از این لحظات بیرون آییم و نظرات مردم را از Dirt Rally دریافت کنیم. اگر مردم از بازی خوششان نیاید، ما باید کارهای زیادی انجام دهیم و قسمت بعدی را متفاوت‌تر بسازیم. شاید ما به شیوه قدیمی تولید بازی برگردیم، اما من امیدوار هستم و می‌دانم و که گیمرهای امروزی نسبت به گذشته تغییرات زیادی کردند و برخی از آن‌ها روی کنسول و برخی دیگر روی PC بازی می‌کنند. من به خوبی احساس می‌کنم مردم مشتاق یک تجربه عمیق و واقعی هستند.

در ادامه می‌توانید اولین تصاویر منتشر شده از Dirt Rally را هم مشاهده کنید:

کدمسترز طی ماه‌های اخیر دست‌خوش تغییراتی شد و برخی از کارکنان خود را اخراج کرد. اولین بازی این استودیو روی کنسول‌های نسل هشتم F1 2015 است که در ماه ژوئن امسال وارد بازار خواهد شد. این استودیو طی روزهای اخیر همچنین از نسخه جدید سری بازی‌های Overlord هم رونمایی کرد.

نظر شما در رابطه با اولین اطلاعات و تصاویر نسخه جدید سری بازی‌های Dirt با نام Dirt Rally چیست؟

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده