// سه شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

۲۰ حقیقت ناگفته درباره‌ مرد آهنی که حتی طرفداران او هم از آن آگاهی ندارند

در این مطلب قصد داریم تا شما را از ۲۰ نکته‌ی ناگفته درباره‌ی یکی از شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی مارول به نام مرد آهنی ( Iron Man) با خبر سازیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید مرد آهنی یکی از ابرقهرمان‌های کتاب‌های کمیک مارول است. تونی استارک (همان مرد آهنی) که یک مهندس نابغه بود، در زمان اسیر شدنش بدست یک سری گروه خلاف‌کار، یک زره‌ی مخصوص برای خود می‌سازد و توسط این زره از دست گروگان‌گیران فرار می‌کند. کم کم این زره به بخشی از وجود او تبدیل شد و با آن در مقابل جرم جنایت مقابله می‌کرد. رابرت داونی جونیور نقش تونی استارک را در فیلم‌های سینمایی مرد آهنی ایفا می‌کند. اولین فیلم مرد آهنی در سال ۲۰۰۸ اکران شد و با بازخورد‌های بسیار خوبی مواجه شد. موفقیت‌های این فیلم باعث ساخت نسخه‌ی دوم آن در سال ۲۰۱۰ شد. در سال ۲۰۱۲ مرد آهنی به عنوان یکی از انتقام‌جویان در فیلم Avengers ایفای نقش کرد. نسخه‌ی سوم فیلم مرد آهنی هم در سال ۲۰۱۳ بر روی پرده‌های سینما رفت. کارگردانی نسخه‌ی سوم فیلم بر خلاف دو نسخه‌ی قبلی که برعهده‌ی جان فاورو بود، این بار توسط شین بلک کارگردانی می‌شد. مرد آهنی و رابرت داونی جونیور در جدیدترین اثر خود امسال در فیلم Avengers: Age of Ultron حضور پیدا کردند. جالب است بدانید که براساس رده‌بندی ۱۰۰ قهرمان برتر کتاب‌های کمیک سایت آی‌جی‌ان، رتبهٔ دوازدهم متعلق به مرد آهنی است.

در زیر به ۲۰ حقیقت جالب و ناگفته درباره‌ی مرد آهنی می‌پردازیم:

۱- داستان فیلم‌های مرد آهنی براساس رمان‌های از قبل نوشته شده روایت نمی‌شود و بیشتر به صورت بداهه است. این کار کمک می‌کرد تا شخصیت واقعی‌تری خلق شود که رفتار‌های طبیعی مثل سایر انسان‌های عادی داشته باشد.

1

۲- دستمزد رابرت داونی جونیور در فیلم Avengers سال ۲۰۱۲ حدود ۱۰۰ برابر بیشتر از دستمزد او در فیلم Iron Man 1 بود. رابرت داونی جونیور، ستاره سری فیلم‌های مرد آهنی امروزه یکی از گران‌ترین بازیگران هالیوود به حساب می‌آید.

۳- در ابتدای فیلم Iron Man 1، کسانی که تونی استارک را اسیر کرده بودند، موضوع اصلی فیلم را به زبان فارسی اردو فاش کرده بودند. فارسی اردو زبان مردم پاکستان است و تنها کسانی که اهل پاکستان یا زبان پاکستانی بلد بودند، می‌توانستند حرف‌های آن‌ها بفهمند.

۴- J.A.R.V.I.S، کامپیوتر مرد آهنی مخفف عبارت «فقط به جای یک سیستم بسیار هوشمند» است. یعنی از کلمه‌ی J.A.R.V.I.S فقط به جای عبارت «یک سیستم بسیار هوشمند» استفاده شده است و معنای خاصی ندارد. قدرت‌های ویژه‌ی مرد آهنی تا حد زیادی توسط این ماشین هوشمند پشتیبانی می‌شد.

4

۵- ایلان ماسک، بنیان‌گذار کارخانه‌ی تسلا(کارخانه‌ی طراحی، تولید و فروش ماشین‌های الکترونیکی) و پی‌پال (سیستم پرداخت آنلاین بین‌المللی) نمونه‌ی مشابه مرد‌ آهنی در دنیای واقعی است. او همچنین در تاسیس شرکت زیپ۲ (شرکت نرم‌افزارهای اینترنتی)، سولار سیتی (دومین کارخانه‌ی برتر جهان در زمینه بهره‌وری از انرژی خورشیدی) و اسپیس‌ایکس (شرکت تکنولوژی‌های اکتشاف فضایی) نقش داشته است.

5

۶- شخصیت مرد آهنی به جای رابرت داونی جونیور می‌توانست توسط تام کروز بازی شود. کروز به خاطر دوست نداشتن فیلمنامه، بازی کردن در این نقش را نپذیرفت.

6

۷- لباس مرد آهنی می‌تواند وزنی معادل ۱۰۰ تُن را بلند کند. این دقیقا حداکثر وزنی است که هالک می‌تواند آن را حمل کند.

۸- او در سال ۱۹۶۳ به عنوان یک قهرمان ضد کمونیستی خلق شد. از آن زمان تاکنون او بیشتر و بیشتر به تکنولوژی‌ها وابسته شده و بازه‌های زمانی تاریکی در زندگی‌اش مثل اعتیاد به مواد الکلی را پشت سر گذاشته است.

۹- به زودی لباس مرد آهنی به واقعیت می‌پیوندد. یک نمونه از این لباس‌ها توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده است. این لباس به سرباز‌ها کمک می‌کند تا وزنی معال ۲۰۰ پوند را در حال دویدن حمل کنند.

10

۱۰- رابرت داونی جونیور یکی از پیرترین ابرقهرمانان دنیا است. او اکنون ۵۰ سال دارد و به اندازه دیگر بازیگران نقش ابرقهرمانان مثل کریس ایونز (کاپیتان آمریکا) و اندرو گارفیلد (بازیگر نقش مردعنکبوتی) جوان نیست. اما توانایی مبارزه‌ی او هنوز خوب است.

11

۱۱- سازندگان فیلم Iron Man 3 نسبت به شخصیت ماندارین بسیار حساسیت نشان دادند. در این فیلم، شخصیت ماندارین قرار بود چینی باشد ولی از این موضوع صرف نظر شد و حلقه‌ی قدرت‌اش را که او را از سفینه‌ی فضایی بیگانگان نجات داده بود، از دست داد. تمامی این‌ کارها برای واقع‌بینانه‌تر شدن شخصیت ماندارین  انجام شد.

12

۱۲- شخصیت تونی استارک براساس کارگردان و تولید‌کننده‌‌ی معروف به نام هاوارد هیوز پایه ریزی شده است. هاوارد هیوز یک نجیب‌زاده، مخترع، میلیاردر، اهل سفر و شهوت‌پرست بود. همچنین نشانه‌هایی از اختلالات وسواسی در او دیده می‌شد. او یک شخصیت برجسته بود که شایستگی این را داشت تا قهرمان دوران خودش بشود.

12 (2)

۱۳- تقریبا ۲۰ سال طول کشید تا  فیلم Iron Man 3 ساخته شود. فیلم تونی استارک از سال ۱۹۹۰ در استودیوهای متعددی در حال ساخت بود.

۱۴- زره‌ای به نام «پاتریوت آهنی» برای دان چیدل ساخته خواهد شد. دان چیدل، بازیگری که فیلم‌های Iron Man 3 و Iron Man 2 حضور داشت، قرار است در نسخه‌ی بعدی این سری فیلم، یونیفورم ارتقا یافته‌ی پاتریوت آهنی را به تن کند.

14

۱۵- گای پیرس، یک نقش دیگر از شخصیت مرد آهنی را بازی می‌کند. آلدریچ کیلیان و مایا هانسن دوستان قدیمی تونی استارک هستند، می‌خواهند تکنولوژی به نام «اکستریمس» را توسعه دهند که از قبل برای مقاصد نظامی در نظر گرفته شده است. وقتی که ارتش سرمایه‌گذاری بر روی این تکنولوژی را رد کرد، کیلیان تصمیم گرفت تا این تکنولوژی برای مقاصد شخصی و شیطانی خودش استفاده کند.

15

۱۶- لباس مرد آهنی در فیلم Iron Man 1 در حدود ۹۰ پوند وزن داشت. این وزن نسبتا زیادی برای یک انسان بود، بنابراین یک بدلکار به کمک رابرت داونی جونیور آمد.

۱۷- در ابتدا رنگ زره‌ی تونی استارک از خاکستری متالیک به طلایی (کمی بعد هم به ترکیبی از رنگ طلایی و قرمز ) تغییر پیدا کرد. او به توصیه‌ی نامزد سابق‌اش گوش داد. نامزدش او را متقاعد کرد که رنگ خاکستری برای کسانی که نیاز به کمک مرد آهنی دارند، بسیار ترسناک است.

17

۱۸- براساس رتبه‌بندی پنچ شخصیت‌های خیالی ثروتمند سایت فوربس،  تونی استارک جایگاه چهارم را از آن خود کرده است. اسکروج مکداک در جایگاه اول، اسماگ در جایگاه دوم، کارلایل کالن در جایگاه سوم قرار دارند و جایگاه چهارم متعلق به تونی استارک یا همان مرد آهنی است.

۱۹- هاوارد استارک تقریبا ماشین جنگی بود.هاوارد استارک، پدر تونی استارک، یک نسخه‌ی بی‌رحم از ماشین جنگی بود.

19

۲۰- فیلم مرد آهنی می‌توانست توسط کوئنتین تارانتینو کارگردانی شود. سه کاندیداهای دیگر جاس ویدون (کارگردان فیلم Avengers)، لن وایزمن (کارگردان سری فیلم‌های Underworld) و نیک کاساوتیس (کارگردان فیلم Notebook در سال ۲۰۰۴) بودند.

20

سایر مقالات این بخش را می‌توانید در زیر مطالعه کنید:

منبع: ویکیپدیا


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده