نویسنده: فرشید معتمد
// چهار شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

عرضه پردازنده های جدید Broadwell و Skylake اینتل در ماه های آینده

نقشه‌های راه فاش شده شرکت اینتل حاکی از این است که این شرکت در حال آماده‌سازی برای عرضه نسل جدید پردازنده‌های خود یعنی بِرادوِل و اِسکای‌لِیک در ماه‌های آینده است. در ادامه با جزییات خبر همراه زومجی باشید.

طبق اخبارِ فاش شده‌ی قبلی پیش بینی می‌شد که هر دو نسلِ پردازنده‌های سری Broadwell و Skylake برای پی‌سی‌ها همین امسال عرضه شوند و حالا این نقشه‌ی راه فاش شده‌ی جدید هم این اخبار را تایید می‌کند. پردازنده‌های سوکتی بِرادوِل برای سه ماهه‌ی دوم ٢٠١٥ فهرست شده‌اند و با تراشه‌های سری ٩ اینتل مثل Z97/H97 و سوکت فعلی LGA 1150 سازگار خواهند بود، در حالی که پردازنده‌های اِسکای‌لِیک در سه ماهه‌ی سوم سالِ جاریِ میلادی و به همراه پلاتفرمِ جدید سریِ ١٠٠ و سوکتِ جدیدِ LGA 1151 عرضه خواهند شد.

انتظار می‌رود که شاهد ٥ مدل مختلف از سری بِرادوِل در سه ماهه‌ی سوم ٢٠١٥ باشیم که همگی آنها ٤ هسته‌ای بوده و گرافیک مجتمع Iris Pro 6200 را هم در دل خود جای داده باشند. از بین آنها دو مدل با ضریبِ باز بوده  و مثل پردازنده‌های سریِ K قابلیتِ اورکلاک دارند که شامل مدل‌های Core i7-5775C و Core i5-5675C می‌شوند و سه مدلِ دیگر هم از سری R و با طراحیِ BGA برای طراحی‌های غیر سوکتی و فشرده‌ی متصل روی مادربرد مثل سیستم‌های all-in-one در نظر گرفته شده‌اند. در نقشه‌ی راهِ مذکور عنوان شده که این تراشه‌ها در سه ماهه‌ی چهارم سال نیز با افزایشِ فرکانسِ اندکی بروز رسانی خواهند شد.

ption id="attachment_32368" align="aligncenter" width="800"]Roadmap جدید فاش شده برای پردازنده های بِرادوِل و اِسکای‌لِیک اینتل Roadmap جدید فاش شده برای پردازنده های بِرادوِل و اِسکای‌لِیک اینتل

در مورد پردازنده‌های سری دسکتاپِ اِسکای‌لِیک نیز، دست کم ٥ مدل در این نقشه فهرست شده که قرار است جانشینِ مستقیمِ پردازنده‌های نسل هاسوِل کنونی باشند. برای مثال i7-6700K جانشینِ i7-4790K که پردازنده‌ی رده بالای اینتل با قابلیت اورکلاک است خواهد شد، در حالی که مدلی مثل i5-6600K و تعدادی از گونه‌های معمولیِ غیر اورکلاکِ پردازنده‌ها را نیز شاهد خواهیم بود. به مانندِ پردازنده‌های بِرادوِل، در اینجا هم احتمال بروز رسانی پردازنده‌ها با فرکانس‌های بالاتر در سه ماهه‌ی اول ٢٠١٦ وجود دارد.

اگر این نقشه‌ی راهِ جدید، حقیقی و رسمی باشد (که با در نظر گرفتن شباهت‌های آن به اطلاعات فاش شده‌ی قبلی این‌گونه هم به نظر می‌رسد) می‌توانیم منتظرِ عرضه‌ی رسمی محصولاتِ ذکر شده در ماه‌های پیش رو باشیم که به انتظار طولانی مدتِ ما برای عرضه‌ی پردازنده‌های جدید به بازارِ سخت افزار پایان می‌دهد.

منبع: Techspot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده