نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

نینتندو بالاخره به سوددهی سالانه رسید

نینتندو اعلام کرد که در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۵، حدود ۳۵۰ میلیون دلار (معادل ۴۱ میلیارد ین ژاپن) سود کسب کرده است که این موضوع باعث می‌شود تا برای اولین بار در چهار سال اخیر، این کمپانی به سوددهی سالانه برسد.

بر اساس گزارش مالی اخیر نینتندو، کنسول‌های دستی 3DS و 2DS در مجموع ۸.۷۳ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند. همچنین گفته شده که مدل‌های جدید 3DS و 3DS XL شروع خوبی داشتند و موفقیت آنها در فروش همچنان ادامه دارد، اما مدل قدیمی این کنسول دستی مطابق انتظار ظاهر نشده است.

بازی‌های Pokemon Alpha Sapphire و Super Smash Bros. for 3DS فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کردند و به ترتیب ۹.۹۴ میلیون و ۶.۸ میلیون نسخه به فروش رسیده‌اند. نینتدو در توصیف عملکرد این دو بازی از کلمه‌ی «قدرتمند» استفاده می‌کند. در حالی که عناوین Tomodachi Life و Mario Kart 7 و The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D هر کدام بیش از ۲ میلیون نسخه فروش رفته‌اند. به طور کلی مجموع فروش بازی‌های 3DS در سال مالی اخیر نینتندو به ۶۲.۷ میلیون نسخه رسید.

طبق آمار نینتندو، فروش جهانی کنسول Wii U برابر با ۳.۳۸ میلیون دستگاه است و بازیکن‌ها حدود ۲۴.۴ میلیون نسخه از بازی‌های این کنسول را خریداری کرده‌اند. برای مثال Mario Kart 8 و Super Smash Bros. for Wii U به عنوان بازی‌های شاخص Wii U به ترتیب ۵.۱۱ میلیون و ۳.۶۵ میلیون نسخه به فروش رسیده‌اند.

برنامه‌ی نینتندو برای سال مالی ۲۰۱۶ حفظ عملکرد عالی بازی‌های پرفروشش است. این کمپانی همچنین قصد دارد تا با انتشار عناوین جدید موفقیتش در ۲۰۱۶ را نیز تضمین و تثبیت کند. از طرفی انتشار محتواهای دانلودی برای بازی‌هایی مانند Mario Kart 8 و Super Smash Bros یکی از راه‌های تداوم بخشیدن به روند مثبت فروش آنها است.

نینتندو درباره‌ی میزان فروش مجسمه‌های آمیبو صحبتی نکرد، اما با توجه به اخبار منتشر شده می‌تواند حدس زد که این محصولات پرطرفدار عملکرد موفقیت‌آمیزی را داشته باشند؛ ضمن اینکه با عرضه‌ی سری جدید آمیبو، کارت‌های آمیبو و همچنین آمیبو‌های بافتنی، وضعیت بهتر هم خواهد شد. نینتندو همچنین قصد دارد تا امکان استفاده از آمیبوها روی 3DS و 2DS را نیز فراهم کند.

نینتندو انتظار دارد که با انتشار بازی‌هایی مثل Xenoblade Chronicles 3D و بازی جدید مجموعه‌ی Fire Emblem به همراه تعدادی از عناوین مهم که توسط ناشران دسته‌سوم (Third Party) در حال تهیه هستند، بتواند در سال مالی ۲۰۱۶ به سود ۴۲۰ میلیون دلاری (معادل ۵۰ میلیارد ین) دست پیدا کند و میزان سود خالص خود را به ۲۹۰ میلیون دلار (۳۵ میلیارد ین) برساند.

چندی پیش در خبرها داشتیم که احتمال عرضه‌ی بازی Call of Duty: Black Ops III برای کنسول Wii U وجود دارد. همچنین اخیرا نینتندو بابت کمبود آمیبوها از طرفدارنش عذرخواهی کرد و قول داد که در آینده تعداد بیشتری از این مجسمه‌ها را منتشر کند تا همه‌ی علاقه‌مندان بتوانند آنها را تهیه کنند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده