// شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

ایواتا: کنسول NX جایگزین Wii U نخواهد شد

ساتورو ایواتا، رئیس شرکت نینتندو توضیحات بیشتری را درباره‌ی کنسول جدید NX در جدیدترین مصاحبه‌ی خود ارائه داد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

در این مصاحبه او می‌گوید که این سیستم جدید «یک پلتفرم جدید با یک تصور کلی کاملا جدید است» و توضیح داد که می‌خواهد به زودی از آن رونمایی کند تا به تمامی فرضیات مبنی بر ورود نینتندو به دنیای گوشی‌های هوشمند به خاطر خروج از سخت‌افزارهای کنسولی پایان دهد. ایواتا گفت او این سیستم را به این خاطر زود معرفی کرده است که تایید کند آن‌ها هرگز شور و اشتیاق خود را برای آینده‌ی سیستم‌های بازی‌های ویدئویی از دست نخواهند داد و ما چشم‌انداز روشنی را می‌بینیم:

من تایید می‌کنم که این کنسول جدید یک پلتفرم اختصاصی بازی‌‌های ویدئویی با یک تصور کلی کاملا جدید است. یعنی ما قصد نداریم تا این سیستم جایگزین کنسول‌های 3DS یا Wii U نینتندو شود.

داستان زمانی جالب‌تر می‌شود که او درباره‌ی چگونگی بازی کردن با سیستم‌های اختصاصی صحبت می‌کند. او می‌گوید که «شرایط نسبتا متفاوت شده است، مخصوصا بین کشور ژاپن و سایر مناطق جهان.» به خاطر همین تفاوت گفت که نینتندو «به ساخت پلتفرم جدیدی فکر می‌کند که توسط تعداد کثیری از افراد دنیا مورد قبول واقع می‌شود و در ساخت آن عوامل مختلفی نظیر محیط بازی در نظر گرفته می‌شود.»

هر چه که هست این کنسول جهانی آشنا، به نظر می‌رسد که دارای قفل منطقه‌ای نیست. زمانی که درباره‌ی قفل منطقه‌ای از ایواتا پرسیده شد، گفت هیچ‌چیزی قرار نیست برای این کنسول جدید عوض شود. نینتندو در حال تجزیه و تحلیل موانع موجود بر سر راه قفل منطقه‌ای کنسول NX است. هنوز هیچ چیزی در این رابطه شکل نگرفته، اما ایواتا گفت:

من به شخصه می‌خواهم نکات مثبتی را در آن لحاظ کنم.

NX با سرویس عضویت جدیدی عرضه خواهد شد که به وسیله DeNA (یکی از غول‌های صنعت موبایل ژاپن) توسعه داده می‌شود. همچنین ایواتا پیش از اعلام کرد که نینتندو قصد ندارد در نمایشگاه E3 2015 کنسول بعدی خود که با نام NX شناخته می‌شود را رونمایی کند یا اطلاعاتی درباره‌ی آن ارائه نماید.

به نظر شما این سیستم جدید چگونه خواهد بود؟ آیا نینتندو در مسیر پیش روی خود موفق ظاهر خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: gamesradar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده