نویسنده: فرشید معتمد
// سه شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

نتایج اولین بنچمارک های بازی The Witcher 3: Wild Hunt روی PC

برخی رسانه‌ها و سایت‌ها به نسخه‌ی پیش‌نمایش یا نهایی بازی Witcher 3: Wild Hunt در روز انتشار دسترسی داشتند و توانستند نتایج بنچمارک‌های بازی را آماده کنند. برای دیدن این نتایجِ اولیه و دستِ اول در روزِ انتشار بازی با زومجی همراه باشید.

این نتایجِ ابتدایی و تاره منتشر شده، پیش نمایش و چکیده‌ای از بررسی‌های مفصلِ راندمانِ بازی در روزهای آینده است . این آزمایش با آخرین نسخه‌ی درایورهای اِی‌اِم‌دی و اِنویدیا انجام شده که درایور اِنویدیا نسخه‌ی مخصوص همین بازی با راندمان‌ِ بهینه شده و شماره‌ی WHQL 356.82 است.

ption id="attachment_35179" align="aligncenter" width="541"]نسخه‌ی retail بازی روی پی‌سی در 4 دیسک عرضه می‌شود نسخه‌ی retail بازی روی پی‌سی در 4 دیسک عرضه می‌شود

این بررسی در رزولوشن 1080p و پچِ روزِ انتشار بازی که نسخه‌ی بازی را به ١.٠٢  ارتقا می‌دهد انجام شده است.

ption id="attachment_35174" align="aligncenter" width="725"]بنچمارک بازی با آخرین تنظیمات بدون فعال بودن Nvidia Hairworks بنچمارک بازی با آخرین تنظیمات بدون فعال بودن Nvidia Hairworks

همان‌طور که در نمودارِ بالا می‌بینید کارت‌های گرافیکی مختلفی از  اِی‌اِم‌دی و اِنویدیا در این بررسی شرکت داده شده‌اند. رنگ نارنجی بیانگرِ متوسطِ فریمِ بازی در کلِ زمانِ اجرای بنچمارک و رنگ آبی هم نشان‌دهنده‌ی کمترین فریمِ تولید شده در طولِ آزمایش روی کارت گرافیکِ مربوطه و سیستمِ مرجع است.

در آزمایش اول، تمامی تنظیمات گرافیکی بازی در بالاترین سطح قرار داده شده و تنها گزینه‌های خاموش مربوط به تنظیمات اختصاصی افکت‌های انویدیا موسوم به Gameworks است. Gameworks بسته‌ی نرم افزاری تولید شده توسط انویدیا است که امکانات و افکت‌های بَصَری مهیجی به بازی اضافه می‌کند که یکی از آنها Hairworks است و مربوط به شبیه‌سازی مو در کاراکترهای مختلف بازی است. توصیه می‌شود در ویدیوی زیر کارکرد این افکت‌ها را ببینید و تفاوت‌هایشان را با نسخه‌ی اصلی مقایسه کنید. این امکانات فقط در نسخه‌ی پی‌سی موجود است.

دانلود ویدیو

در آزمایش دوم برای زیر فشار گذاشتن هر چه بیشتر سیستم گیمینگ، گزینه‌ی Hairworks را نیز فعال کرده‌ایم.

ption id="attachment_35175" align="aligncenter" width="725"]بنچمارک بازی با آخرین تنظیمات با فعال بودن Nvidia Hairworks بنچمارک بازی با آخرین تنظیمات با فعال بودن Nvidia Hairworks

نتایجی که اسامی آنها با رنگ آبی متمایز شده با فعال بودن Hairworks ثبت شده است. نکته‌ی جالب در چارت‌های بالا، راندمان نامتعارفِ کارتِ گرافیک رده میانی GTX 960 در برابر کارتِ گرافیکِ رده بالای نسل قبلیِ GTX 780 هست که به برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر بهینه شدن درایورهای انویدیا برای اجرای بهتر بازی روی کارت‌های سری ٩٠٠ دامن می‌زند.

زومجی در روزهای آتی، بررسی دقیق و جامعی از راندمان این بازی بر روی پی‌سی خواهد داشت.

منبع: guru3d


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده