// دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۲

معرفی بازی موبایل Ingress: تو انتخاب شدی!

در بخش معرفی بازی موبایل امروز قصد داریم بازی جالبی به نام Ingress را به شما معرفی کنیم که دنیای اطرافتان را در تعامل با افراد دیگر و خود شما قرار می‌دهد. در ادامه با زومجی و معرفی این بازی جذاب همراه باشید.

برای ساخت یک بازی واقع‌گرا که بتواند نهایت نزدیک‌ شدن دنیای بازی‌ها با جهان واقعی را نشان دهد، به چه عنصری نیاز است؟ کنسول و سخت‌افزارهای بسیار قدرتمند، گرافیک و طراحی فنی خارق‌العاده یا استفاده از وسایلی چون کینکت برای گیم‌پلی می‌توانند جواب‌های مختلفی برای این سوال باشند ولی هیچ‌کدام به اندازه‌ی یک ایده‌ی خلاقانه نمی‌توانند موثر واقع شوند.

بازی Ingress که سبک آن توسط سازنده‌ی بازی «واقعیت افزوده‌ نقش‌آفرینی آنلاین کلان بر پایه‌ی جی‌پی‌اس» (Augmented Reality Massively Multiplayer Online Role Playing GPS-Dependent) تعریف شده، برای شما یک گیم‌پلی منحصر به فردی را به ارمغان می‌آورد که تا به امروز آن را تجربه نکرده‌اید.

در دنیا منبع نیرویی جدید و ناشناخته به تازگی کشف شده و نظرات متفاوتی در مورد آن وجود دارد. عده‌ای آن را مفید دانسته و معتقدند که استفاده از آن می‌تواند باعث پیشرفت بشریت شود ولی گروهی نیز در نقطه‌ی مقابل قرار دارند که مخالف بوده و این نیرو را خطرناک دانسته و نسل بشر را در خطر می‌بینند. به همین دلیل دو گروه مخفی بر اساس این دو تفکر تشکیل شده که گروه اول به فکر جمع‌آوری و استفاده از آن بوده و  گروه دوم به مقاومت در برابر آنان می‌پردازند.

ingress-main

سوالی که با توجه به ماجراهای داخل بازی در ذهن‌تان ایجاد شده، در مورد نقش شما در این داستان است. شما باید با توجه به تمایلی که به یکی از دو گروه و سازمان دارید، به آن‌ها ملحق شوید و برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید. تلفن همراه یا تبلت شما سلاح بی‌خطر شما در این جنگ است. در این بازی که به صورت جهانی و بر اساس محل زندگی شما پیش‌ می‌رود، شما باید با تلفن همراه به مکان‌های عمومی مهم شهر خود رفته و در آنجا یک پورتال ایجاد کنید. با افزایش تعداد این پورتال‌ها و اتصال‌شان به یکدیگر می‌توان به قدرت بیشتری دست یافت و به قابلت‌های جدیدی در سطوح بالا رسید. مهم‌ترین ویژگی بازی را می‌توان همان ایجاد حس تحرک در گیمر دانست که سبب شده بازی از حالت خشک و ساکن بازی‌های ویدیویی دیگر خارج و گیمر مجبور شود برای پیشرفت به بیرون از خانه برود.

مراقب خود باشید! مراقب خود باشید!

ناشر بازی گوگل است و بازی برای تلفن‌های هوشمند اندرویدی به صورت رایگان در دسترس است ولی باید دارندگان دستگاه‌های دارای سیستم عامل iOS نیز خوشحال باشند، چرا که گوگل نتوانسته لذت تجربه‌ی بازی را از دیگران سلب کند. همین حالا نیز دیر است چرا که همسایه‌تان به فکر میدان نزدیک محل سکونت شما است.

دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌پلی