نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵

تصاویر جدید بازی F1 2015 نشان از موتور گرافیکی جدید کمپانی کُدمسترز دارد

بازی فرمول وان، این فصل برای اولین بار پا به کنسول‌های نسل هشتم خواهد گذاشت بنابراین بسیاری از علاقه‌مندان به این سری مشتاق هستند تا تصاویر این بازی را روی کنسول‌های نسل جدید تماشا کنند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا در قاب تصویر، نگاهی به این بازی بیندازیم.

شرکت کُدمسترز، چندی پیش در بلاگ خود اقدام به اشتراک گذاری چند عکس از بازی F1 2015 کرد، بازی که اولین نسل از این سری محسوب می‌شود که قرار است برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود. کدمسترز برای همین منظور یک موتور گرافیکی کاملا جدید را توسعه داده تا بتواند به جلوه‌های بصری بهتری روی کنسول‌های جدید دست پیدا کند. این بروزرسانی پس از آن انجام شد که F1 2015 یا یک ماه تاخیر مواجه و عرضه آن به ۱۰ جولای ۲۰۱۵ (۱۹ تیر ۱۳۹۴) برای انگلستان، اروپا و استرالیا و ۲۱ جولای (۳۰ تیر ۱۳۹۴) برای آمریکا شمالی موکول شد.

پاول جیل،‌ کارگردان بازی در این‌باره گفت:

شما همیشه در ساخت چنین بازی‌هایی نیاز به مقدار نسبتا زیادی قدرت سخت افزاری دارید که بتوانید با آن هم تجربه‌ی رانندگی خوبی به وجود آورید و هم نرخ فریم را به اندازه‌ی راضی کننده‌ای برسانید. جدا از آن نیز ما واقعا می‌خواستیم گرافیک بازی بر روی کنسول‌های نسل جدید خیره کننده باشد. تیم ما همچنین توانسته است در زمینه‌ی هندلینگ اتومبیلها نیز پیشرفت قابل توجه‌ای داشته باشد و در کنار آن فیزیک بازی به شدت پیچیده و عمیق شده است. به علاوه هوش مصنوعی بازی هم پیشرفت کرده و به شدت طبیعی عمل می‌کند. ما اصلا قصد نداشتیم که در طی مراحل ساخت فقط چیزهایی که پیش از این ساخته بودیم را بر روی کنسول‌های نسل جدید پورت کرده و تنها کمی گرافیکش را بهتر کنیم بلکه توانستیم همه چیز را از ابتدا ساخته و قدم بسیار بزرگی به سوی سخت افزارهای نسل جدید برداریم.

F1 2015 بخشی از یک سری رانندگی بزرگ و پرآوازه است که روی مسابقات فرمول وان تمرکز دارد. مسابقات فرمول وان از سال ۱۹۵۰ جریان دارند و یکی از پرطرفدارترین مسابقات سبک رانندگی جهان محسوب می‌شود. اولین بازی‌های ویدیویی نیز بر اساس این مسابقات در سال ۱۹۷۶ برای دستگاه‌های آرکید عرضه شد.

در ادامه شما را به تماشای تصاویری از این بازی دعوت می‌کنیم:

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده