// جمعه, ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

برای اولین بار بازیکنان زن در بازی FIFA 16 حضور خواهند داشت

برای اولین بار در سری بازی‌ فوتبال FIFA، بازیکنان زن هم حضور خواهند داشت و بالاخره این امر در بازی FIFA 16 محقق خواهد شد. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به جزییات این خبر بیندازیم و پای صحبت سازندگان بازی بنشینیم.

در این بازی ورزشی، تیم‌ملی زنان کشورهای استرالیا، برزیل، کانادا، چین، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، مکزیک، اسپانیا، سوئد، و ایالات متحده آمریکا در زمان عرضه‌ی بازی در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵ (۳۱ شهریور ۱۳۹۴) حضور خواهند داشت. درست همانند همتایان مرد خود، بازیکنان زن از نظری ظاهری و حرکات، دارای انیمیشن مخصوص به خود هستند.

سایت آی‌جی‌ان با دیوید روتر، معاون و مدیرکل بازی فیفا ارتباط برقرار کرده است و این قضیه را روشن ساخته که آیا بالاخره زنان هم وارد مستطیل سبز این سری بازی شده‌اند یا این کار تنها یک ایده‌ی اولیه تا زمان عملی شدن آن به حساب می‌آید.

روتر می‌گوید:

قضیه درباره‌ی یک دسته از راه‌های مختلف است. ما حدود دو سال پیش این موضوع را با تیم‌ بازی‌سازی مطرح کردیم. همان‌طور که ممکن است بدانید یا شاید هنوز نمی‌دانید، تقاضاهایی مبنی بر حضور زنان در بازی وجود داشت و من بسیار خوش‌شانس هستم که پدر دو دختر کوچولوی شگفت‌انگیز شده‌ام و هر دو نفر آن‌ها بسیار FIFA بازی می‌کنند. آن‌ها به طور دائم به من می‌گویند که چرا نمی‌توانند با زنان به انجام بازی بپردازند.

ما همیشه احساس می‌کردیم کارهای مهم‌تری وجود دارند که باید انجام شوند، مثلا درست کردن عمل پاس دادن یا شوت زدن و غیره. اما حقیقت امر این است که تجهیزات و تکنولوژی در اختیار تیم‌ بازی‌سازی، در سطحی قرار دارد که شما می‌توانید عدالت در حق بازی‌ زنان ادا کنید.

موضوع تنها گذاشتن پوست زنان بر روی استخوان‌بندی مردان نیست. روتر توضیح می‌دهد اگر تیم بازی‌سازی تنها صورت زنان را روی بدن مردان قرار دهد، بسیار ناامیدکننده خواهد شد. الکترونیک آرتز رویکردی را از بالا به پایین اجرایی کرده تا مطمئن شود که محصول نهایی از نظر ظاهر و حرکات به درستی براساس انیمیشن‌های بازیکنان واقعی طراحی شده باشد

ما تیم موشن کپچر صورت خود را به سراسر دنیا فرستادیم تا سر و چهره‌ی ورزشکاران سراسر دنیا را ثبت کنند و آن‌ها دقیقا به همان‌گونه این کار را انجام خواهند داد که برای ثبت چهره‌ی بازیکنان تیم‌های آرسنال، منچستر سیتی و چلسی انجام می‌دادند. ما تجهیزات انیمیشن را بازسازی کردیم تا تفاوت میان ابعاد و تناسبات بدن یک زن را تشخیص دهد و بعد آن موشن کپچر اسکلت‌بندی را به این بدن‌های بسیار قابل باور اعمال می‌کنیم تا مطمئن شویم که ایستادن، قدم زدن، آهسته دویدن، سرعت دویدن، پاس دادن، و شوت زدن دقیقا انیمیشن زنانه به جای مردانه باشد.

روتر افزود:

ما حتی فیزیک موها را کمی دست‌کاری کردیم تا مطمئن شویم که مدل‌ مو‌های دم‌اسبی بیشتر قابل باور باشند. یکی از آثار جانبی این کار، اثر گذاری بر روی بخش مرد‌ها است، به این ترتیب مرد‌های مو بلند اکنون بهتر به نظر می‌رسند.

در طول مراحل ساخت، نمایندگانی از سوی تیم فوتبال کانادا و تیم ملی آمریکا به نام‌های سیدنی لروکس، ابی وام‌بچ، الکس مورگان، و مگان ریپینو به استودیوی ونکوور آمدند تا کمک کنند تحرک جدیدی برای بانوان در بازی FIFA 16 شامل قدم زدن، آهسته دویدن، با شتاب دویدن و دیگر حرکات ایجاد شود. یک اسکن ۳۶۰ درجه از آن‌ها گرفته شد تا در مراحل ساخت و توسعه‌ی بازی مورد استفاده قرار گیرد.

روتر در ادامه گفت:

ما بسیار خوش‌شانس هستیم که با تیم ملی آمریکا که مدت یک روز در استودیوی ونکوور بودند، ارتباط برقرار کردیم، حرف زدیم وبازی کردیم. گرفتن بازخورد‌های آن‌ها در درست کردن برخی از کارها بسیار مفید بوده است.

BURNABY, BC: APRIL 7, 2015 - The USA Women’s Soccer Team visits the EA MOCAP facility at EA Canada in Burnaby, BC April 7, 2015 in Vancouver, Canada.  Photo by Jeff Vinnick/EA

اگر چه برخی از بازیکنان مرد فوتبال از این فرصت استفاده کردند تا ترفند‌های شکست‌دادن دوست‌های خود را نشان دهند، اما وقتی صحبت از بازیکنان زن می‌شود، تمرکز اصلی بر روی صحت تجسم آن‌ها است و این که چگونه نسبت به قرارگیری در موقیعت‌ها یا رفتارهای غیرمعمول واکنش نشان دهند.

اگر شما تمایل کمتری به بازی زنان دارید، ترس به دل خود راه ندهید. همان‌طور که شما انتظار دارید، هنوز می‌توانید از میان تیم‌های ملی مردان، تیم مورد نظر خود را انتخاب کنید ولی شما قادر نیستید که با تیم مردان در مقابل تیم زنان و بر عکس به انجام بازی بپردازید.

روتر در ادامه خاطر‌نشان کرد:

در همین ارتباط اگر شما فوتبال اسپانیا را دوست ندارید، مجبور نیستنید که با تیم‌های اسپانیایی بازی کنید. اگر شما نمی‌خواهید با تیم‌های بانوان بازی کنید، پس مجبور نیستید که با تیم‌های بانوان را بردارید و با آن‌ها بازی کنید.

در پایان، من به این قضیه به عنوان یک امر شخصی نگاه می‌کنم، چون بالاخره کودکان من دست از سر من بر می‌دارند و دیگر از من خرده نمی‌گیرند که چرا نمی‌توانیم با بانوان بازی کنیم. دختر کوچکتر من بازیکن فوتبال فوق‌العاده است و عاشق فوتبال است. برای آن‌ها قابل درک نیست که زنان در بازی فوتبال نباشند.

اگر شما متعجب هستید که چرا فیفا تصمیم گرفته است به جای این که بر روی لیگ مشهور انگلیس تمرکز کند، روی بخش تیم‌های ملی تمرکز کرده است. مطمئنا دلیلی پشت این حرکت آن‌ها وجود دارد

این منصفانه‌ترین عملکرد برای رسیدگی به درخواست‌های گسترده مردم بود. ما می‌توانستیم چنین کاری را انجام دهیم، اما تنها محدود به طرفداران انگلیسی می‌شد که امروزه در واقع اصلا با عقل جور در نمی‌آید. این یک معامله‌ی بزرگ برای ما است، کاری که ما می‌خواهیم آن‌ را انجام دهیم و تمام تلاش خود را می‌‌خواهیم به کار گیریم.

بازی FIFA 16 در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵ (۳۱ شهریور ۱۳۹۴) برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3 منتشر خواهد شد.

آیا حضور زنان در بازی FIFA 16 را کار درستی می‌دانید؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده