نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

کارگردان فیلم Warcraft از جلوه های ویژه، تأثیرات Avengers و نسخه‌ دوم آن می‌گوید

با اینکه فیلم‌های اقتباس‌شده از بازی‌های رایانه‌ای تا به حال به موفقیت چندانی نرسیده‌اند، شرکت یونیورسال و استودیوی لجندری پیکچرز قصد دارند با فیلم Warcraft این روند را تغییر دهند. در ادامه با صحبت‌های دانکن جونز، کارگردان این فیلم همراه باشید.

بازی Warcraft سال‌ها است به عنوان پدیده‌ای در دنیای بازی‌های رایانه‌ای و به خصوص بازی‌های آنلاین شناخته می‌شود و ساختن فیلمی بر اساس آن، ریسک‌های خود را به همراه دارد. جونز در مصاحبه‌ای که با وبسایت وایِرد انجام داده، در مورد جلوه‌های ویژه‌ی فیلم می‌گوید:

موشن کپچر (ضبط حرکات بازیگران برای مدلسازی سه‌بعدی) امروزه بسیار تخصصی شده است اما همچنان فقط وسیله‌ای برای ساخت فیلم به شمار می‌رود. ما محیط‌های بسیار بزرگی را برای فیلمبرداری انتخاب کردیم تا یک پیش‌زمینه‌ی واقعی داشته باشیم و دیگر اجزای فیلم را روی آن سوار کنیم. بعضی اوقات حرکات بازیگران سر صحنه ضبط می‌شد، بعضی وقت‌ها در استودیو و گاهی هم پرده‌ی سبز پشت آن‌ها قرار داشت.

تمرکز اصلی فیلم روی اولین برخورد انسان‌ها و اُرک‌‌ها خواهد بود، که طراحی آن‌ها به لطف جف وایت مسئول جلوه‌های ویژه، کمی از شخصیت هالک از سری Avengers الگو گرفته شده است. جونز در این باره می‌گوید:

او کاملاً موفق به خلق شخصیت شده است و به نظر می‌رسد ارک‌ها هم گذشته‌ای ژنتیکی مانند هالک دارند. هنگامی که ما فهمیدم خود جف یک بازیکن حرفه‌ای Warcraft است، مشخص شد که چرا او از همکاری در این پروژه انقدر هیجان‌زده است. این برای او یک اتفاق فوق‌العاده بود.

در مورد ادامه‌ای بر این فیلم هم از او سوال شد و گرچه جونز گفت بعد از پروژه‌ی Warcraft قصد دارد روی یک فیلم جدید کار کند، اظهار کرد اگر افتخار همکاری دوباره با تیم فیلم خود را داشته باشد بسیار مایل است که به این دنیا بازگردد.

نسخه‌ی سینمایی Warcraft یک ماجراجویی سه‌بعدی در دنیایی است که جنگ و جدال در آن حرف اول را می‌زند و بر اساس دنیای شناخته‌ شده‌ی بلیزارد ساخته می‌شود. فیلم توسط دانکن جونز (کارگردان فیلم‌های Moon و Source Code) کارگردانی می‌شود و فیلمنامه‌ی آن‌ را هم چارلز لیویت نوشته که جونز آن را ویرایش کرده است. فیلم محصول سه کمپانی لجندری پیکچرز، بلیزارد اینترتینمنت و اطلس اینترتینمنت است و چارلز روون، توماس تال، جان جاشنی و الکس گارتنر هم تهیه‌کنندگان آن هستند. مایکل مورهیم و کریس متزن هم از خود بلیزارد در ساخت فیلم نقش داشته‌اند.

برای «گروه اتحاد»، دومینیک کوپر در نقش شاه لین ورین، تراویس فیمل در نقش آندوین لوثار و بن فاستر در نقش مِدیو بازی می‌کنند و در گروه مقابل آن‌ها کلنسی براون در نقش بلک‌هند، توبی کبل در نقش دوروتان و رابرت کازینسکی در نقش اُگریم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Warcraft در تاریخ ۱۰ ژوئن سال ۲۰۱۶ (۲۱ خرداد ۹۵) بر روی پرده‌های سینما می‌رود.

منبع: Coming Soon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده