نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

بازی انحصاری جدید سازندگان Heavy Rain احتمالاً به زودی معرفی می‌ شود

استودیوی کوانتیک دریم از حدود دو سال پیش که پروژه‌ی جدیدش برای پلی‌استیشن 4 را اعلام کرد، به خوبی توانسته جلوی درز اطلاعات از این بازی انحصاری را بگیرد. حال با توجه به آگهی‌های شغلی جدید، به زودی شاهد معرفی آن خواهیم بود.

در وب‌سایت این استودیو دو آگهی شغلی منتشر شده که طبق آن‌ها کوانتیک دریم به دنبال طراح بازاریابی و یک «بازی‌ساز» است. در اولین آگهی آن‌ها به دنبال کسی هستند که طرح‌ها و ایده‌های مفهومی را در محیط‌های دوبعدی و سه‌بعدی پیاده‌سازی کند و همچنین همکاری نزدیکی با کارگردان هنری و تیم گرافیک بازی داشته باشد که تصاویر و و تبلیغات مختص بازی‌های بزرگ و پرخرج (AAA) را جهت استفاده روی بسته‌بندی محصولات، پوستر‌ها، محیط وب و غیره به بهترین شکل طراحی کند. کوانتیک دریم به نام و برند بازی هم توجه ویژه‌ای دارد و فرد مناسب این شغل باید توانایی ایجاد طرح‌های بصری تعاملی در رابطه با عنوان بازی را هم داشته باشد.

به نظر می‌رسد استودیو به دنبال تبلیغ بازی خود است، اما شما نمی‌توانید چیزی که هنوز معرفی شده را تبلیغ کنید. بنابراین احتمال معرفی بازی در آینده‌ای نه چندان دور بسیار زیاد است. از این آگهی همچنین می‌توان فهمید که ما با یک محصول کوچک مانند بازی‌های بازسازی شده روبه‌رو نیستیم، چرا که اشاره‌ی مستقیمی به بازی‌های پرخرج شده است.

اما آگهی دوم نکات بیشتری در بر دارد. کوانتیک دریم به دنبال کسی است که روی ساختمان کلی بازی کار کند و با جمع‌آوری تمام اطلاعات ممکن درباره‌ی آن، با توجه به سناریوی بازی این اطلاعات را کنار یکدیگر بچیند و تصویری کلی از بازی ارائه کند. این شخص با طراح‌های بازی همکاری می‌کند تا شیوه‌ی طراحی بازی را تجزیه و تحلیل کند با ابزار موجود، با محدودیت‌ها مقابله کند. شخص مورد نظر باید تمام المان‌های بازی را بررسی کند تا از پایداری کل مجموعه مطمئن شود و به منطقی‌ترین شکل ممکن آن‌ها کنار هم قرار دهد.

بازی Beyond Two Souls Beyond: Two Souls‌ آخرین ساخته‌ی استودیو کوانتیک دریم و شخص دیوید کیج است که انحصارا برای کنسول پلی‌استیشن 3 منتشر شد.

رابطه‌ی قوی با دیگر بخش‌های استودیو هم از وظایف این شخص است، به طوری که با جمع‌آوری اطلاعات از آن‌ها بتواند درخواست‌های آن‌ها را بررسی و تأیید کند. در نهایت، مسئولیت نظارت روی مراحل آخر ساخت بازی هم برعهده‌ی او خواهد بود و باید مطمئن شود تمام مشکلات بررسی شده‌اند و تیم‌های مربوطه هم از این مشکلات آگاهند.

مرحله‌ای که یک بازی‌ساز وارد پروسه می‌شود از مراحل آخر کار است، جایی که تمام المان‌های مختلف بازی کنار یکدیگر می‌آیند و ارتباط منطقی آن‌ها بررسی می‌شود. این آگهی هم به طور مشخص به این نکته اشاره می‌کند که فرد مورد نظر مسئول مراحل آخر توسعه‌ی بازی است.

نکته‌ی قابل توجه این است قرارداد کاری برای این شغل، قراردادی یک‌ساله است. می‌توان حدس زد بازی در طول این مدت مراحل آخر توسعه‌ی خود را پشت خواهد گذاشت و سال آینده منتشر خواهد شد.

معرفی بازی در E3 دور از ذهن نیست اما با توجه به اینکه سونی کنفرانس اروپایی خود را از گیمزکام (که هر ساله در آلمان برگزار می‌شود) به مراسم هفته‌ی بازی پاریس منتقل کرده است، احتمال بیشتری وجود دارد که اعلامیه را در آنجا ببینیم. کوانتیک دریم استودیویی است که وابستگی زیادی به صنعت بازی فرانسه دارد و با توجه به اینکه آن‌ها این زمان را برای استخدام یک بازاریاب انتخاب کرده‌اند، احتمالاً معرفی بازی در E3 برای آن‌ها کمی زود خواهد بود. هفته‌ی بازی پارس فرصتی مناسبی برای معرفی بازی به نظر می‌رسد، اما در حال حاضر نمی‌توان از چیزی مطمئن بود و شاید زودتر از این‌ها انحصاری جدید پلی‌استیشن 4 را ببینیم.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده