نویسنده: فرشید معتمد
// دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵

کارت گرافیک GTX 980 Ti انویدیا معرفی شد: ۶ گیگابایت حافظه رم و قیمت ۶۵۰ دلاری

کامپیوتِکس، بزرگترین نمایشگاهِ تجارتِ فناوری در آسیا در آستانه‌ی آغاز است و شرکت اِنویدیا هم آن را پیشاپیش با رونمایی از   کارتِ گرافیک پرچمدار GTX 980 Ti شروع کرده است. در ادامه با جزییات این کارت گرافیک و مقایسه آن با سایر کارت گرافیک‌های انویدیا، همراه زومجی باشید.

همانند کارت گرافیک GTX 780 Ti که در سال ٢٠١٣ عرضه شد، کارتِ  گرافیک جدید GTX 980 Ti هم بین گزینه‌ی رده بالای انویدیا و کارتِ پرچمدار فعلیش یعنی تایتان ایکس قرار می‌گیرد. کارتِ تایتان ایکس در ماهِ مارس معرفی شد و بر پایه‌ی تراشه‌ی GM200 با معماری ماکسوِل تولید شده بود و ١٢ گیگابایت رمِ گرافیکی تقریبا بی استفاده را در ازای ١٠٠٠ دلار در اختیارِ کاربران قرار می‌داد. تراشه‌ی اصلی GTX 980 Ti هم نسخه‌ی ضعیف‌تر شده‌ای از GM200 است که دارای حافظه‌ی ٦ گیگابایتی است و قیمت معقول‌تری هم دارد. این کارت ٦٥٠ دلار است و هم اکنون آماده‌ی عرضه است.

gtx 980 refrence card

بنا بر اِعلام اِنویدیا، GTX 980 Ti باید به فاصله‌ی کوتاهی پس از این معرفی رسمی در دسترس باشد. قیمت ٦٥٠ دلاری آن همچنین شامل نسخه‌ی رایگانی از بازی Batman: Arkham Knight هم می‌شود. با اضافه شدن GTX 980 Ti به مجموعه‌ی کارت‌های گرافیکی انویدیا، قیمت کارتِ گرافیکِ GTX 980 هم از قیمت پایه‌ی ٥٥٠ دلار به ٥٠٠ دلار کاهش می‌یابد.

سوالِ باقیمانده این است که GTX 980 Ti قرار است چگونه در برابرِ مدل‌های دیگر عرض اندام کند؟  به زودی بررسی کاملِ این محصولِ جدید را در زومجی آماده و منتشر خواهیم کرد. مشخصاتِ کلی کارت را و مقایسه آن با سایر کارت گرافیک‌های انویدیا به شرح زیر است:

GTX 980 Ti Announced Spec

منبع: pcgamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده