نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

مدیرعامل اِنویدیا: اندروید آینده صنعت بازی‌های رایانه‌ خواهد بود

مدیرعامل کمپانی انویدیا عقیده دارد بازی‌های اندروید که به‌شدت درحال گسترش‌یافتن هستند، روزی به بزرگی بازی‌های PC خواهد شد و این پلتفرم را در زمینه بازی کنار خواهند زد. با زومجی همراه باشید.

درطول نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵ که هم‌اکنون در کشور تایوان درحال برگزاری است، جین-هسوان هوانگ، موسس و مدیرعامل انویدیا در صحبت‌های خود گفت به اندروید اعتقاد خاصی دارد:

اندروید محدودیت ندارد و می‌دانم روزی به یک سیستم گیمینگ فوق‌العاده تبدیل می‌شود. اندروید سیستم‌عامل cloud، و اینترنت است. این سیستم‌عامل روزی به یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های بازی تبدیل می‌شود.

انویدیا یکی از شرکت‌هایی است که از فروش قطعات خود برای رایانه‌های شخصی سود زیادی می‌برد. کارت‌ گرافیک معروف این شرکت با نام GeForce GTX و AMD Radeon که در گذشته با نام ATI شناخته می‌شد، هم‌اکنون دو قطب اصلی کارت‌های گرافیکی بازی‌های رایانه‌ای برای PC محسوب می‌شود.

این شرکت همچنین دستی هم در بازی های اندروید دارد. انویدیا طی سال‌های اخیر کنسولی را با نام شیلد منتشر کرد که سیستم‌عامل آن بر پایه اندروید بود.

ابتدا در سال ۲۰۱۳ کنسول دستی شیلد عرضه شد و سال بعد تبلت این پلتفرم روانه بازار شد. اخیرا انویدیا از سومین کنسول شیلد که روی تلویزیون‌های اندروید اجرا می‌شود رونمایی کرده است. این محصول علی‌رغم استریم برنامه‌های تلویزیونی، توانایی اجرای بازی‌های اندروید را هم دارد.

Android

این روزها انویدیا حسابی خود را مشغول سرمایه‌گذاری روی قسمت‌های مختلف صنعت بازی‌های رایانه‌ای کرده است و ناشران بزرگ را قانع کرده که بازی‌های خود مانند Resident Evil 5, Borderlands: The Pre-Sequel و Metal Gear Rising: Revengeance را روی اندروید منتشر کنند.

اگرچه به اعتقاد خیلی‌ها اندروید آینده صنعت بازی‌های رایانه‌ای است، اما انتشار کنسول اختصاصی برای آن در طی سال‌های اخیر چیزی جز شکست را نشان نداده است. کنسول OUYA که بر پایه اندروید بود، اگرچه در وبسایت کیک‌استارتر توانست مبلغ زیادی را جمع‌آوری کند، اما به‌دلیل نبود کیفیت و تاخیر در عرضه بازی‌ها، نتوانست موفقیت خاصی کسب کند و مسئولین این کنسول هم‌اکنون بدنبال خریدار برای فروش آن هستند.

باید دید انویدیا در جایی که دیگران در آن شکست خورده‌اند سرمایه‌گذاری خواهد کرد یا خیر. این روزها صنعت بازی‌های رایانه‌ای با اُفت چشم‌گیر نینتندو، بیشتر به دو قطب ایکس‌باکس و پلی‌استیشن محدود شده است و ورود یک کنسول بر پایه اندروید که توسط انویدیا حمایت می‌شود، قطعا هیجان رقابت را دوچندان خواهد کرد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا اندروید در آینده به قطب اصلی صنعت بازی‌های رایانه‌ای تبدیل خواهد شد؟

منبع: Android Headlines


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده