اسپایک لی، کارگردان سرشناس هالیوود در ساخت بازی NBA 2K16 همکاری کرده است
نامزد جایزهی اسکار و کارگردان فیلمهای تحسینشدهای چون Do the Right Thing ،He’s Got Game و Malcolm X و دهها فیلم و مستند دیگر، این بار پا به صنعت بازیهای ویدیویی گذاشته است. خبر حضور او در بازی NBA 2K16 زمانی منتشر شد که کاورهای بازی لو رفتند و نام او بر روی آنها نقش بسته بود.
داستان بخش MyCareer این بازی پیرامون یک بازیکن حرفهای دبیرستانی است که راه موفقیت را برای رسیدن به بالاترین سطح بسکتبال حرفهای طی میکند. به گفتهی لی، تصمیماتی که این بازیکن در این راه باید بگیرد تا به لیگ حرفهای بسکتبال برسد بخش مهمی از داستان را تشکیل میدهد.
رایان پیترز از سازندگان بازی در این مورد اظهار کرده است:
ما بخش MyCareer را سال ۲۰۱۲ به بازی اضافه کردیم و از آن زمان سعی کردیم آن را بیشتر و بیشتر شبیه یک داستان واقعی کنیم، مانند یک فیلم درام. ما فقط به اسپایک گفتیم «تو داستان را روایت کن و ما آن را به چندضلعیهای دیجیتالی تبدیل میکنیم». او هم این کار را انجام داد و یک شخصیت اصلی و یک دشمن به داستان اضافه کرد.
همکاری او در این بازی کاملاً منطقی است. علاقهی لی به بسکتبال در فیلم He’s Got Game کاملاً مشهود است و گیمرها هم همیشه خواستار این هستند که با داستان بازیهای ویدیویی، باید مانند یک اثر واقعی هنری رفتار شود.
NBA 2K16 اوایل پاییز امسال برای رایانههای شخصی، کنسولهای نسل هشتم و هفتم منتشر میشود. این بازی سه کاور خواهد داشت که ارزشمندترین بازیکنان لیگ حرفهای بسکتبال آمریکا را به تصویر کشیدهاند: استف کِری از تیم گولدن استیت، آنتونی دیویس از تیمی نیو اُرلیانز و جیمز هاردن از تیم هوستون.
منبع: VG247