نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

تماشا کنید: بازی موبایل Night Terrors خانه شما را پر از جن و هیولا می کند

شرکت بازی سازی ناووم آنالیتیکس، قصد دارد بازی واقعیت افزوده ای را عرضه کند که با استفاده از دوربین گوشی، شما را به معنای واقعی می‌ترساند. در ادامه با نحوه ی عملکرد این بازی جذاب و تریلر آن با زومجی همراه باشید.

یک بازی مانند Night Terrors را اگر در تاریکی شب هنگامی که کاملا تنها هستید بازی کنید می تواند آنقدر ترسناک باشد که شلوار تان را خراب کنید!

بازی Night Terrors یک بازی واقعیت افزوده است که در آن شما از دوربین گوشی خود ترس دیجیتالی را در بستری واقعی تجربه می کنید. این بازی تا حدودی شبیه دموی سایلنت هیل P.T است که بر روی پلی استیشن 4 عرضه و سپس لغو شد، اما با این تفاوت که این بازی در دنیای واقعی شما را می ترساند و نه مجازی، که این خود می تواند بسیار بسیار ترسناک تر باشد.

تریلر این بازی را در ادامه می توانید تماشا کنید:

درست است که Night Terrors صحنه های ترسناکی را پدید می آورد که شما از وحشت از جایتان بپرید، اما نقطه ی قوت اصلی این بازی را شاید بتوان فاکتور صدا دانست. در این بازی، مانند دموی سایلنت هیل، یک صدای رادیویی برخی از تجربه ها و اتفاقات محیط را روایت می کند و چیز‌هایی که در بازی گفته می شود یک ترس واقعی را در یک بستر واقعی به شما منتقل می کنند. فرض کنید در انتهای شب در یک محیط تاریک، مثلا خانه تان، تک و تنها راه می روید و با اجرای بازی، از دوربین گوشیتان برای دیدن اطراف استفاده می کنید. اگر ناگهان با استفاده از صدای دو کاناله ی بازی صدایی را از هدست و از گوش سمت راست بشنوید و تا سر بر می گردانید با یک روح یا موجودی ترسناک مواجه شوید، چه حسی پیدا می کنید؟!

توسعه دهندگان این بازی می گویند که این بازی متوجه می شود که شما کجا ایستاده اید، و پیوسته از این دست اطلاعات برای خلق تجربیات غافلگیر کننده استفاده می کند. داده هایی که از طریق دوربین و میکروفون گوشی شما به بازی می رسد، تحلیل و در لحظه پردازش می شود. بر اساس این اطلاعات دریافتی، عناصر تصویر سازی در بستر واقعی از طریق دوربین گوشی برای شما نمایش داده می شوند. همچنین صدا، محیط سازی با آنچه که از میکروفون گوشی دریافت می شود ترکیب می گردد و سپس شما از طریق هدفون صدایی شناور و دو کاناله (برای هر گوش بصورت مجزا) می شنوید. هدف صدای دو کاناله، همانطور که می دانید، ایجاد احساس حضور در محیطی پویا است. شاید بتوان گفت که ترسناک‌ترین تجربه ای که یک بازی کننده می تواند از یک بازی بدست آورد، از طریق صدای دو کاناله (شنیدن دو صدای مجزا از هر گوش) است. این فاکتور یک مسئله ی کلیدی است و می تواند با تقویت ارتباط بین آنچه که بازی کننده از طریق دوربین گوشی اش می بیند با آنچه که واقعا در محیط است، به تصویر سازی های بازی کمک کند و ترسناک ترین تجربه ها را از طریق این بازی واقعیت افزوده به شما منتقل کند.

شاید نتوان گفت که Night Terrors حتما بازی موفقی خواهد بود اما قطعا پتانسیل آن را دارد. همچنین از نکات جذاب این بازی استفاده از پلتفرم گوشی است. استفاده از گوشی برای این بازی مانند این است که شما دارید از یک اتفاق ترسناک واقعی فیلم می گیرید.

اما یک نکته را در اینجا باید مد نظر قرار داد. اگر در تاریکی آخر شب تک وتنها این بازی را انجام می دهید سعی کنید گوشی را با نوار چسب به دور دستتان ببندید، چون اگر بترسید و گوشی از دستتان رها شود، کسی گوشی شما را نجات نخواهد داد!

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده