// پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵

شایعه: مارک سرنی رهبری مراحل ساخت بازی The Last Guardian را بر عهده گرفته است

استوارت گیلاری موسس استودیوی بازی سازی «جاست اد واتر» اخیرا در طی جدیدترین پادکست خود اعلام کرده است که از این به بعد مارک سرنی از کمپانی سرگرمی‌های دیجیتالی سونی وظیفه رهبری مراحل ساخت بازی The Last Guardian را بر عهده دارد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

گیلاری در پادکست جدید خود که سه روز پیش منتشر شده بود توضیح داد که:

من خبرهای بسیار جالبی راجع به بازی The Last Guardian شنیده‌ام. اینکه شخص بسیار به خصوصی به همراه تیم نرم افزاریش بر روی بازی کار می‌کنند و آن شخص به خصوص همان فردی است که مسئول اصلی طراحی معماری دو کنسول پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن ویتا بوده است. من به این نتیجه رسیده‌ام که او و تیمش قرار است مراحل ساخت بازی را به پایان برسانند.

البته گیلاری نامی از مارک سرنی به زبان نیاورد اما بدون شک او در مراحل ساخت کنسول پلی‌استیشن 4 معمار اصلی بوده است. همچنین شوهی یوشیدا رئیس استودیوهای سونی نیز در همایش گیمزکام سال ۲۰۱۳ رسما اعلام کرد که مارک سرنی در مراحل اصلی ساخت کنسول پلی‌استیشن ویتا به شدت فعالیت داشته. به علاوه این‌ها نیز او طراح اصلی و کارگردان بازی Knack بود که جزو اولین بازی‌های زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن 4 حساب می‌شود.

دیروز روزنامه‌ی انگلیسی گاردین مقاله‌ای تحت عنوان «۱۵ عدد  از مورد انتظارترین بازی‌های E3 2015» منتشر کرد که بازی The Last Guardian هم جزو آن‌ها بود. نویسنده‌ی این مقاله در رابطه با بازی توضیح داد که:

ما منابع بسیار موثقی داریم که به ما خبر رسانده‌اند امسال استودیوی «تیم ایکو» بالاخره سکوتش را خواهد شکست و نمایشی از این بازی نشان خواهد داد که دنباله‌ای معنوی از روی بازی‌های بسیار محبوب و کلاسیکی مانند Ico و Shadow of the Colossus نامیده می‌شود.

بازی The Last Guardian برای اولین بار تحت کارگردانی فامیتو اوئدا به عنوان انحصاری کنسول پلی‌استیشن 3 در کنفرانس E3 سال ۲۰۰۹ سونی رونمایی شد. پس از اینکه اواخر سال ۲۰۱۱ اوئدا از سونی جدا شد مقامات این کمپانی به صورت مداوم اصرار داشتند که مراحل ساخت بازی همچنان ادامه داشته و باز کنسل نشده است حتی پس از اینکه سونی فراموش کرد حق استفاده‌ی تجاری بازی را پس از شش سال تمدید کند (هرچند خودشان دلیل این اتفاق را یک اشتباه و فراموشی خواندند).

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده